Toon posts:

Stemvervorming (live) d.m.v. software, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met de Sounblaster Live value (misschien ook die dure versie) kun je je stem (dus van microfoon, duh) tegelijkertijd vervormen met een menu'tje, zoals: Evil en Kidnapper...

Is er ook software waarbij je dat met iedere geluidskaart kan doen? Of kan ik gewoon die Live software proberen op mijn geluidskaart? (dus niet achteraf, zoals met soundforce ofzo :P )

Geluidskaart: Yamaha DS-XG Legacy

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Die live software zal zeker niet werken op een andere kaart, aangezien de live deze effecten hardwarematig doet. Je hebt dus een prog nodig die dit softwarematog doet, en daar heb ik al wel eens naar gezocht voor iemand en niet gevonden.

Jag

Verwijderd

De Live kan het in realtime omdat hij beschikt over een DSP. Het wordt dus hardwarematig verwerkt.

Je kunt in jouw geval wel b.v. Cool Edit Pro gebruiken, maar da's niet in realtime, iets wat denk ik toch wel lastig wordt in het software-gebied...

Verwijderd

Topicstarter
DSP=digital signaal processing?
Kan m'n yamaha ook hoor..

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ja, maar da's een andere. Daar zit niet die EMU-huppeldepup chip op

Verwijderd

Of er nu wel of niet een DSP-chip opzit heeft niks te maken met het realtime bewerken van binnenkomende AUDIO. Die DSP-chip neemt alleen bepaalde reken taken over van je processor.

Verwijderd

ja sorry, ik was wat te vaag

ik bedoelde dus de emu10k1

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Hehe, dus als ik een hijger aan de lijn krijg weet ik dus dat jij het ben :)

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Verwijderd

uiteraard is het mogelijk om stemvervorming realtime op geluid toe te passen mbv software.

Met Structured Audio (onderdeel van de nieuwe MPEG-4 standaard, zie www.saol.net) zijn deze dingen vrij eenvoudig te programmeren.

Zo kun je bijvoorbeeld je stem gebruiken om het spectrum daarvan over een ander geluid heen te zetten, zodat je van die pratende geluiden krijgt. Maar uiteraard is (doordat het programmeerbaar is) alles mogelijk wat je maar kunt bedenken.

Onder Linux hebben we dit realtime aan de praat gehad (latency van 2ms, iets dat je in Windows overigens nooit zult halen)
Pagina: 1