Toon posts:

Chello + winroute + portmapping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus chello en daarop winroute. Nu heb ik op een tweede computer in mijn netwerk een webservertje draaien.
Ik heb port mapping van winroute gebruikt om listen port 80 naar destination port 80 van die computer gezet.
(dit heeft ooit eerder gewerkt)

Op 1 of andere vage reden lijkt de binnenkomende port geen 80, maar iets anders.
Ik kwam tot deze conclusie nadat ik pws op de machine had gezet waar winroute draait. Die was wel vanaf internet te bereiken, terwijl ik portmapping had aanstaan??

Heeft iemand dit probleem ook? of suggesties?

Gr,
Plazzie

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je misschien de interne poort van je router gemapped naar die server?

Verwijderd

Topicstarter
uhm,

ja het is een intern ip

heb op de winroute machine twee nics met nat op de nic die op internet zit De andere is een 10.0.0.1 adres en ik map het naar van port 80 naar 10.0.0.2 port 80.

Ik weet dat dit ooit heeft gewerkt, maar op 1 of andere manier nu niet meer en ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Tnx.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 05 juli 2002 11:08 schreef plazzie het volgende:
uhm,

ja het is een intern ip

heb op de winroute machine twee nics met nat op de nic die op internet zit De andere is een 10.0.0.1 adres en ik map het naar van port 80 naar 10.0.0.2 port 80.

Ik weet dat dit ooit heeft gewerkt, maar op 1 of andere manier nu niet meer en ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Tnx.
hmm, ik denk toch echt dat je vanaf je externe ip moet gaan mappen :)

dus stel je externe ip is 213.46.70.65 dan moet je hem zo mappen:

213.46.70.65:80 --> 10.0.0.2:80

ps, dit ip is van een chello gateway :P

Verwijderd

Topicstarter
dit is ook de manier hoe ik het doe.

Verwijderd

probeer es port 666 ofzo, zou kunnen dat Chello port 80 blockt ;)

Verwijderd

Chello blokt inderdaad poort 80.

Leuke is dat je als chello abonee's onderling wel bij elkaars 80 kan komen (weet niet tot op welke hoogte in de hierarchie)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 05 juli 2002 22:54 schreef XSDnied het volgende:
Chello blokt inderdaad poort 80.
Eg nie...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

heb je jezelf ge exclude bij winroute?
dan helpt mapping niet!!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 00:46 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Eg nie...
Dan wisselt het per regio want een vriend in den haag (cistron) kan echt niet via poort 80 op mijn bak komen en een vriend van me in Dordrecht (ook chello) wel.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 06 juli 2002 16:49 schreef XSDnied het volgende:

[..]

Dan wisselt het per regio want een vriend in den haag (cistron) kan echt niet via poort 80 op mijn bak komen en een vriend van me in Dordrecht (ook chello) wel.
klopt dat wisselt per regio, zijn al vaker "discussies" over geweest of het al dan niet mogelijk is.
Sommige regio's wel, en andere niet.
Maar in plazzie's geval kan het wel:
Op vrijdag 05 juli 2002 08:24 schreef plazzie het volgende:
Ik kwam tot deze conclusie nadat ik pws op de machine had gezet waar winroute draait. Die was wel vanaf internet te bereiken, terwijl ik portmapping had aanstaan??
Daar zit waarschijnlijk ook het probleem, die poort is open en kan niet gemapped worden...
Pagina: 1