Toon posts:

techposts in Spielerij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ---> ik ben VOOR tot afschaffing van het halen van techposts in Spielerij :)

Waarom?

Ik denk dat ik best kan zeggen dat het wel mijn favoriete subforum is, maar ik erger me soms te pletter aan sommige reacties die er gepost worden.

Soms moet je bij wijze van spreken wel 10x hetzelfde antwoord lezen op een probleem, er wordt gewoon niet/nauwelijks gelezen. |:(

Het niveau dat is wat me het meeste dwars zit bij Spielerij ik vind het erg laag, veel offtopic reacties die totaal niets bijdragen tot het plezier wat je van een spel kan hebben.

Ik vind dat als je op de eigenschappen van een user klikt en naar het aantal techposts kijkt dat je daar o.a. vanuit moet kunnen afleiden of het een serieus iemand is, ik bedoel we zitten op een forum van/voor tweakers en door serieuze reacties/posts moet je dan kunnen opmaken of desbetreffende persoon er ook 'bijhoort' (wat je ervan kan verwachten).

Dus net zoals met de HK de posts eraf!

Zo dit is mijn verhaal hoe ik ertegen aan kijk, misschien is dit wel niet de goede manier om het niveau te verhogen. Dan bij deze nodig ik jullie uit om een positieve bijdrage te leveren om het niveau HOGER te krijgen in Spielerij :)

NB. Ik verwacht niet van IceStorm of ItSnows dat ze actief bezig zullen gaan om alle offtopic replys e.d. te verwijderen, dus dat is GEEN oplossing lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fine, have it your way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

MasterOverdrive, wil je svp stoppen met nutteloze replies in [forum=15], of heb je het gedeelte boven je niet gelezen?
Ontopic: [forum=12] zal met het nieuwe forum waarschijnlijk gebruik gaan maken van een ander soort indeling/reglement (althans, IceStorm zou er over gaan nadenken). Tuurlijk, reacties met alleen
:9~
ofzo zijn irritant, maar die komen ook bijvoorbeeld in [forum=22] voor. Wmb hoeft er geen afschaffing te komen van de techposts in SP, maar wel een soort van inperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 09:23

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 05 juli 2002 07:38 schreef MasterOverdrive het volgende:
Ik zie liever argumenten gegoten in een _goed_ verhaal. Alleen voor/tegen als verhaal vinnik obsolete.

En by the way is dit HK niet, als wij een poll noodzakelijk achtten zul je dat vanzelf wel merken :)

Meedenken is cool enzo, maar geef ons dan minimaal de ruimte om dit zelf ook te kunnen ;) (in ons 'eigen forumpie' :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Op vrijdag 05 juli 2002 07:33 schreef Lighteye het volgende:
Ik vind dat als je op de eigenschappen van een user klikt en naar het aantal techposts kijkt dat je daar o.a. vanuit moet kunnen afleiden of het een serieus iemand is, ik bedoel we zitten op een forum van/voor tweakers en door serieuze reacties/posts moet je dan kunnen opmaken of desbetreffende persoon er ook 'bijhoort' (wat je ervan kan verwachten).
Nou, het spijt me zeer maar het aantal techposts zegt helemaal niks over de user.
Of je nou 20 onzin posts of 5 hele goede per dag maakt.
Geef mij dan maar de users met 5 hele goede.
Nee het aantal posts zegt helemaal niks over de user, of ie nou in SP post of SA of W&G.
Wil je een goede indruk van een user hebben moet je meer doen dan alleen ff naar z'n aantal posts zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 05 juli 2002 09:18 schreef M@NIC het volgende:

[..]

Nou, het spijt me zeer maar het aantal techposts zegt helemaal niks over de user.
Ben ik niet helemaal met je eens, je kan vaak wel een indruk krijgen als je daarna kijkt.

Maar als je dan echt een goede indruk wil dan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op vrijdag 05 juli 2002 10:01 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens, je kan vaak wel een indruk krijgen als je daarna kijkt.

Maar als je dan echt een goede indruk wil dan natuurlijk niet.
Tuurlijk zie je wel het verschil tussen iemand die nieuw is op GoT en of ie er al een tijdje is.
Maar ik bedoel iets verder, z'n gedrag ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lighteye: techscoren bestaat niet meer (/minder) sinds de toegangstijd van de HK is opgeschroefd.

Op dit moment stoor ik me een beetje aan het postgedrag in SP maaaaar der komt een dag dan ga ik OW's uitdelen ;)

Verder sluit in me aan bij M@NIC: of iemand een goede user is zie je niet aan zijn aantal posts maar de manier van posten. Oftewel om te zien of iemand een goede user is moet je op de naam klikken en een aantal posts doornemen.

Verder ken ik ondertussen de goede users in SP wel :+
Alleen over M@NIC zelf twijfel ik nog >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op vrijdag 05 juli 2002 11:25 schreef ItSnows het volgende:
Lighteye: techscoren bestaat niet meer (/minder) sinds de toegangstijd van de HK is opgeschroefd.

Op dit moment stoor ik me een beetje aan het postgedrag in SP maaaaar der komt een dag dan ga ik OW's uitdelen ;)

Verder sluit in me aan bij M@NIC: of iemand een goede user is zie je niet aan zijn aantal posts maar de manier van posten. Oftewel om te zien of iemand een goede user is moet je op de naam klikken en een aantal posts doornemen.

Verder ken ik ondertussen de goede users in SP wel :+
Alleen over M@NIC zelf twijfel ik nog >:) :D
Aantal posts: 4410
Allemaal onzin posts, je moest 5000 voor de crew forum hebben toch ? :+
(Maar kun je ff je ICQ aan doen, wil ff vragen of ik een bepaalt topic kan/mag openen)

[EDIT]

Maar over het feit dat dat techposten niet meer (/minder) gebeurt.
(Sommige) Mensen zien dus blijkbaar het aantal posts als een soort "status".
Dat kan toch ook een reden zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
De vraag is: Stel dat je geen techposts meer krijgt voor het posten in SP, is het daarna dan ineens een serieus forum waar mensen goede replys plaatsen?

Nee, dat denk ik dus niet. Het gaat dan NOG meer op HK2 lijken, en je weet zelf ook wel hoe er in de HK wordt gepost. ;)
En ik vraag me ook af of die users nou zo posten omdat ze graag techposts willen scoren, dat denken wij nu wel zo vrolijk maar dat hoeft niet zo te zijn, of heb je het ze gevraagd? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 11:29 schreef M@NIC het volgende:

[..]

(Maar kun je ff je ICQ aan doen, wil ff vragen of ik een bepaalt topic kan/mag openen)

Maar over het feit dat dat techposten niet meer (/minder) gebeurt.
(Sommige) Mensen zien dus blijkbaar het aantal posts als een soort "status".
Dat kan toch ook een reden zijn ?
Nee ben aan het werk bij een klant. Geen ICQ...Ik heb je een icq gstuurd met een emailadres

Dat -kan- een reden zijn MAAR dan is het niet meer een SP issue maar een forumwijde issue :+

Voorstel dat ik gedaan heb is een techforum SP en een GC-forum SP. Dus een plek om over spellen dingen te vragen en praten en een plek om problemen door te nemen.

Probleemtopics kunnen dan als losse post behandeld worden. En in GC-SP kan losser gepraat worden over games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 05 juli 2002 11:39 schreef DataBeest het volgende:
De vraag is: Stel dat je geen techposts meer krijgt voor het posten in SP, is het daarna dan ineens een serieus forum waar mensen goede replys plaatsen?

Nee, dat denk ik dus niet. Het gaat dan NOG meer op HK2 lijken, en je weet zelf ook wel hoe er in de HK wordt gepost. ;)
ik den eerder aan een tweede W&L ([sub]Wetenshap, Levensbeschouwing en Spielerei mergen, misschien :+ .. * RM-rf opent dan direct Schopenhauer en Quake III[/sub])
de vraag is of dat past, immers bij W&L gaat dat gepaard met duidelijke modaanwezigheid en veel sturend werk.
Ik kan me in Spielerei geen policy voorstellen van 'langere replies', 'onderbouw je argumenten' en last-but-not-least 'wees voorzichtig met het gebruik van smilies' ....

een gedeelte van het probleem is het schier volume van replies en vragen binnen het sub-forum.
dat op te lossen binnen 'grote' topics was een eerste 'nood'-oplossing, echter bevorderd ook deanonimiteit van de gebruikers.

Een betere oplossing zou kunnen zijn, te kijken naar de mogelijkheid tot betere sub-structurering, misschien opdelen in meerdere fora, consoles <> pc-games of strategy/roleplay <> sport/racing <> shooters?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 11:46 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Nee ben aan het werk bij een klant. Geen ICQ...Ik heb je een icq gstuurd met een emailadres

Dat -kan- een reden zijn MAAR dan is het niet meer een SP issue maar een forumwijde issue :+

Voorstel dat ik gedaan heb is een techforum SP en een GC-forum SP. Dus een plek om over spellen dingen te vragen en praten en een plek om problemen door te nemen.

Probleemtopics kunnen dan als losse post behandeld worden. En in GC-SP kan losser gepraat worden over games.
Hmm, waar heb ik dat ook alweer eerder gehoord :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 14:25 schreef ds het volgende:

[..]

Hmm, waar heb ik dat ook alweer eerder gehoord :X ;)
Ik was eerst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
Argh... dan heb ik iets van 10 techposts ofzo :'( :P .

edit:

Mwahahahahaha ik heb lekker net een private warez servertje van de TU delft van een maat gehad >:) pwn >:)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op vrijdag 05 juli 2002 11:46 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Mja maar wil je dan nog steeds 1 topic per spel doen ?
Voor techforum lijkt me niet en voor de GC forum wel ?
Op vrijdag 05 juli 2002 15:35 schreef JeanLucPicard het volgende:
Argh... dan heb ik iets van 10 techposts ofzo :'( :P .
Mja dat valt bij nog wel ietsjes mee....denk ik :X
edit:

Mwahahahahaha ik heb lekker net een private warez servertje van de TU delft van een maat gehad >:) pwn >:)
En ik heb lekker een FoutPointSurround setje >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 15:50 schreef M@NIC het volgende:
Mja maar wil je dan nog steeds 1 topic per spel doen ?
... GC forum wel ?
Niet perse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Was er laatst niet zo'n discussie, naja, dat zal wel aan mij liggen ;)

Magoed, ikzelf denk niet dat het een verstandigge keus is, tuurlijk er zijn genoeg onzin posts, maar dat zul je toch overal houden... er zijn best genoeg serieuze vragen en antwoorden in SP... En daar komt bij, als je dat zou doen zou je gelijk sugereren dat PC/console spellen niet bij de computer in het algemeen hoort, of zit ik daar fout... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 11:39 schreef DataBeest het volgende:

En ik vraag me ook af of die users nou zo posten omdat ze graag techposts willen scoren, dat denken wij nu wel zo vrolijk maar dat hoeft niet zo te zijn, of heb je het ze gevraagd? :?
Dat kun je voorkomen met ow's en bans enzo :P en hoppa weg zijn de 'slechterikken' >:) :)

Ik denk vooral in het oogpunt dat dit een techforum is en hoofdzakelijk de hardware als middelpunt functioneert. En daarom zou je aan de techpost moeten kunnen zien of een gebruiker er dan ook 'bijhoort'.

Ik vind dat het geen argument mag zijn: als je de techposts van een subfora niet meer meetelt dat het dan automatisch een tweede HK wordt. :{

Maar zo te lezen zijn er dus al plannen om straks het allemaal anders te gaan aanpakken met SP, hulde :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Mja dit lijkt me een slechte zaak, voor mensen zoals mij die alleen maar in sp posten, niet dat ik zonodig in de hk moet ofzo, maar sg en nstm zijn toch wel aardig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op vrijdag 05 juli 2002 19:18 schreef White Dust het volgende:
Was er laatst niet zo'n discussie, naja, dat zal wel aan mij liggen ;)
[topic=521202/1] :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:23
mja, dis wel erg in spielerij, maar degenen die techposts scoren voor de HK die doen het als het niet meer in spielerij kan gewoon ergens anders, het is niet moeilijk om 150 ( :? ) posts te halen door enkel :9 of |:( te posten in topics, een beetje verspreiden en het vaslt niemand op, nu zitten dat soort mensne veelal in SP idd, maar dat houdt ze een beetje van de andere fora weg ( >:) )

denk dat je dit probleem altijd zult blijven houden, zon rating systeem vraagt gewoon om mensne die er misbruik van maken :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 01:03
Kijk, dat ze niet meetellen als techposts (voor HK access dus) vind ik prima, ik verbaasde me er in het begin ook al over dat die dus wel als tech posts telden.

Maar het hele aftrek-idee vind ik sowieso onzin, wat heb je daar nou aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stop dan ook eens om die HK zo te hypen, indirect zijn de gebruikers zelf dus verantwoordelijk.

En je moet minimaal nu 4 maanden registreerd zijn. Ga er maar niet vanuit dat mensen 4 maanden lang onzin posts gaan maken, dat valt wel op, en het is nog maar de vraag of die mensen dat wel waard vinden.
Ik was eerst
Dat zeggen ze allemaal :+. He.. het... het is gewoon een samenzwering, in de doofpot ermee! GoT kan niet accepteren dat iemand buiten de crew een beter idee heeft dan hun :+ ;)
Pagina: 1