Toon posts:

[RH7.3] Vage zooi met partitioneren! (install)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okeej,

ik heb dus nu WinXP, en RH6.2 geinstalleerd, en ik wil er 7.3 bij hebben (7.3 voor te gebruiken "zo", en 6.2 voor gcc en server stuff)

Goed... Ik dus na een hoop gekloots 6.2 geinstalled (herkende raid niet) maar die doet het nu

Start ik dus 7.3 install, (dmv boot cd) en ik kies dus "disc druid" om te partitioneren...

Wat krijg ik nou? Werkt niet!! Krijg ik een schermpje dat "hde" en "hdf" niet goed zijn of zoiets en dat ze moeten initialiseren, en daarmee is alle data weg... ja dacht het niet dus...

teneerste, WELKE schijven zijn zit? (C t/m G onder XP, dan een native voor 6.2 en nog een swap voor 6.2)
tentweede, HOEZO moet die troep eraf?
tenderde, ken dat niet ANDERS? dus gewoon een ext3 partitie maken waar 7.3 opkan...

Enige suggesties?
Als ik "automatically assign partitions" pak, zou ie dan alles wissen wat ik nu heb? (XP+6.2)?

Ack! |:(

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon fdisk gebruiken ipv disc-druid. Dikke kans dat het dan gewoon allemaal werkt.

Verwijderd

Topicstarter
nope... ook met fdisk GEEN success... :(

Verwijderd

Dus je wilt RH 7.3 installeren op je raid systeem.
heb je alleen 2 schijven in raid 0 staan of heb je raid 5.

zo te zien herkend rh 7.3 je controller wel maar niet je raid config.

Als je een software matig raid gebruikt kan ik me dit voorstellen maar als je een echte hardwarematig raid gebruikt dan heb je een probleem. ;)

en als je voor automatiche partitionering kiest ben je inderdaad alles kwijt.

Verwijderd

fdisk zou het gewoon moeten doen, is het probleem niet gewoon dat de individuele schijven worden benaderd ipv de RAID-array?
Bij mijn HPT370 zou het commando iets zijn als:
code:
1
fdisk /dev/ataraid/d0

Ik geloof dat bij Promise de RAID-array een andere device gebruikt dan de HighPoint controllers.

Verwijderd

Topicstarter
wanneer moet ik dat commando invoeren?

Verwijderd

Dat commando zal letterlijk wel niet goed zijn, maar je moet er dus achter zien te komen met welke device je ATARAID controller wel aangestuurd wordt. Misschien dat een manual van de drivers (zit er vast wel bij) daarover uitsluitsel kan geven.

Wellicht dat een text of expert install die mogelijkheden wel biedt. Je kunt dan even naar een andere console (Alt F4 bijvoorbeeld) gaan en daar het commando fdisk /dev/welke-voor-jou-van-toepassing-is uitvoeren. Met Alt F1 zou je normaliter weer terugkomen in je oorspronkelijke omgeving.

Maar ik ken RH 6.2 niet goed genoeg (meer) om dat nog te kunnen reproduceren.
Pagina: 1