[Flash] Flash goed publishen naar GIF/JPEG

Pagina: 1
Acties:

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik heb op t moment een eerste ontwerp voor een website in Flash gemaakt (Flash tekent lekker makkelijk en scherp etc.).

Bij gebrek aan noodzaak om Flash te gebruiken wil ik t liever omzetten naar plain html met een paar javascriptjes. Dus een background apart opslaan en overige dingen als gifjes met doorzichtige achtergrond. Dit lukt me tuurlijk, alleen weet iemand hoe ik deze jpg (jpg waarschijnlijk voor achtergrond) en gif (voor buttons, ook vanwege de aanwezigheid van transparant) in goede kwaliteit kan publishen? Ik vind de kwaliteit zelfs op 100% bij bv. jpg nog steeds niet wat ik ervan gehoopt had...

Iemand nog suggesties?

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

Exporteren als .PNG,.EPS of .AI, daarna openen met Photoshop en van daaruit exporteren/slicen/saven voor web.

• narotic
Thnx, zal t morgenochtend meteen proberen...andere ideeen zijn ook nog welkom. Zou een screencap een goed resultaat opleveren?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 05 juli 2002 05:09 schreef narotic het volgende:
Thnx, zal t morgenochtend meteen proberen...andere ideeen zijn ook nog welkom. Zou een screencap een goed resultaat opleveren?
Tja.. Een site 'tekenen' in Flash en vervolgens gaan proberen te exporteren is niet de meest handige methode natuurlijk, maar dat had je inmiddels zelf ook al wel door denk ik :)

Screencaps (op exacte pixel-grootte dan uiteraard) of vector-export lijkt me het meest voor de handliggende. Maar ook vector is niet echt ideale manier voor het bouwen van een site. Daar draait het meestal om pixels, pixels en nog een pixels :)

• narotic
Hmm, ik had t al wel door en wist t van tevoren ook alwel. Maar in Flash kan je zo lekker makkelijk rechte lijnen trekken, lengtes aanpassen etc. (vector). In PSP en Photoshop kan t misschien wel, maar weet ik sowieso niet hoe...

Maar hoe kan ik een vector export doen? Of gaat dat met een van de bovengenoemde bestandsformaten?

En toch heb ik wel 't idee dat t publishen met flash naar jpeg en gif wel echt van slechte kwaliteit is...minpuntje voor Macromedia wat mij betreft.

Verwijderd

save image as
volgens mij ;)
EDIT:
Het is Export Image.
Pagina: 1