Toon posts:

[openbeOS] iemand die het gebruikt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde het installeren om eens te kijken hoe het allemaal loopt. maar ik las dat het compatibel is met amd, althans dat beOS dat niet is. ik kon niet vinden of het nu wel op een amd systeem gedraaid kan worden. kan dat? zou wel helpen :)

misschien nog tips?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb wel eens BeOS gedraaid op mijn K6-2, no problemo. En die had zelfs een ALi chipset!

Verwijderd

BeOS werkt wel op een AMD systeem.

OpenBeOS is nog lang niet af, ik geloof dat ze pas net de eerste kernel hebben draaien.

Kijk hier maar eens, www.openbeos.org

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04

JJJ

Inderdaad.. Openbeos is volgens mij nog steeds bezig met de 'base' van het systeem. Als je het serieus wilt draaien denk ik dat je het beste nog even kan wachten. Ik kijk iig ook vol verwachting naar het project.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025

Human Bobby

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

OpenBeOS:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.oortwijn/openbeos/openbeos2.png

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Sja, wat wil je als je het op een 63MHz proc draait :)

Ik kan niet wachten totdat ze eindelijk 'echt' kunnen booten (dwz met grafische schil, stabiel etc.)

Dato DUO synth voor twee

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
tha, tis nog behoorlijk in development en dat zal nog wel even duren zo. Mijn schatting is dat we op z'n vroegst midden 2003 iets bootables gaan zien met grafische schil.

Verwijderd

Grijns schreef op 13 oktober 2002 @ 22:31:
tha, tis nog behoorlijk in development en dat zal nog wel even duren zo. Mijn schatting is dat we op z'n vroegst midden 2003 iets bootables gaan zien met grafische schil.
Is het niet zo dat je OpenBeOS on-top-of R5 pleurt?

Ik heb gisteren R5-pro ontvangen, die ga ik zometeen eens ff op een stofzuiger pleuren (op een aparte partitie 8)) en als-ie leuk draait dan gooi ik er OpenBeOS op/bij/overheen/onderdoor.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 00:24:
[...]

Is het niet zo dat je OpenBeOS on-top-of R5 pleurt?

Ik heb gisteren R5-pro ontvangen, die ga ik zometeen eens ff op een stofzuiger pleuren (op een aparte partitie 8)) en als-ie leuk draait dan gooi ik er OpenBeOS op/bij/overheen/onderdoor.
je kunt idd verschillende modules vervangen voor openbeos versies maar deze zijn nog in ontwikkeling.... je bent gewaarschuwd :)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nonetheless ben je erg welkom als alpha/beta-tester! Dat kan de eerste beta-release alleen maar vervroegen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Ik heb Beos ook draaiende gehad. Heb toen zelfs R5 gekocht bij mensys. Niet lang daarna ging het fout bij Be. Volg de ontwikkelingen rond openbeos nog steeds. Heb op het moment geen Beos meer draaien. Zodra er iets zinnigs komt uit openBeos ga ik me er wel weer aan wagen. Vindt Beos nog steeds een van de betere OS-en.
Op mijn pc wil het niet draaien, tenminste de versie die ik hier heb. Misschien een op het net wel, maar wil echt wachten op openBeos.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Op de meeste (net iets oudere) pc's kun je beos5 goed gebruiken. Ik heb het (in de win98 tijd) ook nog een tijdje gebruikt, die gratis versie die je vanuit windows opstartte.

Het was wel cool, en draaide divx'en op een amd k6-2 300 beter dan in windows, waar het amper kijkbaar was :)

• David
Alleen op een AthlonXP de Developer Edition aan de praat krijgen is niet te doen. Er zijn wel kernel-patches voor AthlonXP's, maar die werken niet op de DevEd (bij mij niet althans).

Misschien toch de oude Durons maar weer uit de kast halen >:)

Dato DUO synth voor twee

• joint_me
  • Laatst online: 10-05 18:34
als je het op de athlon wil installeren eerst de sse instructions in de bios uitzetten. daarna patch installeren, kun je ze weer aanzetten :)

Hello fellow humans

• David
joint_me schreef op 24 oktober 2002 @ 21:45:
als je het op de athlon wil installeren eerst de sse instructions in de bios uitzetten. daarna patch installeren, kun je ze weer aanzetten :)
:)

Maar dat kan mijn bios dus niet

Dato DUO synth voor twee

• joint_me
http://www.bebits.com/app/3089 (max editie)
http://burb.gravity24hr.com/index.php?Downloads (developers editie)

Als we deze link volgen, hebben we hier een al werkende versie, met alle nieuwe shit erop en eraan. Ook de patch om het werkend te maken met AMD AthlonXP processoren

Hello fellow humans

• David
joint_me schreef op 27 oktober 2002 @ 23:52:
http://www.bebits.com/app/3089 (max editie)
http://burb.gravity24hr.com/index.php?Downloads (developers editie)

Als we deze link volgen, hebben we hier een al werkende versie, met alle nieuwe shit erop en eraan. Ook de patch om het werkend te maken met AMD AthlonXP processoren
Danku.
De Developer Edition bevat die AthlonXP patch niet (die had ik al geprobeerd) en is ook niet 'gewoon' te updaten. Dan maar de Personal Edition.

Dato DUO synth voor twee

• joint_me
De max volgensmij wel, maar hij heeft een beetje met de standaard desktop lopen kloten, maar dat is simpel weer terug te zetten :P ziet er alleen niet uit en dan heb ik het over de max editie

Hello fellow humans

Verwijderd

Hm, was die developer editie niet met dat 'smooth window' gedoe?

En draait ie helemaal van CD of lust ie ook nog een stukje harde schijf? :)

• David
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 17:28:
En draait ie helemaal van CD of lust ie ook nog een stukje harde schijf? :)
Bij mij had 'ie iig flinke honger :9

Maar nu ligt 'ie er dus weer af.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Hm, dat is jammer want ik denk niet dat ie Ext3 lust.. :9
(of anders misschien een overbodig stukje NTFS? :?)

• David
Nope, alleen FAT32 en BeFS helaas.

Dato DUO synth voor twee

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hij leest trouwens wel ext2 en NTFS partities ... kan er alleen niet op draaien dus ...
Maar als je het doet, doe het goed, en installeer het gelijk op een eigen partitie...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

mithalph schreef op 28 oktober 2002 @ 21:36:
Maar als je het doet, doe het goed, en installeer het gelijk op een eigen partitie...
Het gaat me een beetje te ver om de hele layout (jaja, met 6 partities krijg je al een leuk patroontje te zien in je partitie manager :9) van m'n HD overhoop te halen en dat alleen maar om BeOS DE te proberen.. :)

(op een systeem dat dagelijks zonder problemen moet werken)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb dat bestandje van hierboven gedownload (beos5 max).. maar kun je die nu op een windows partitie installeren of moet ie een apart op een partitie? Die originele personal editie kon dat wel.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
DiMension schreef op 14 oktober 2002 @ 23:17:
Alleen op een AthlonXP de Developer Edition aan de praat krijgen is niet te doen. Er zijn wel kernel-patches voor AthlonXP's, maar die werken niet op de DevEd (bij mij niet althans).

Misschien toch de oude Durons maar weer uit de kast halen >:)
De DE is AFAIK gewoon XP compatible hoor :? En zo niet gewoon effe je kernel patchen met de hexeditor ;)
There is a site that has the minibe CD iso. It is a
fixed beos cd that you can use to edit your
kernel_intel file. DON'T USE that Kpatch script
just boot into the minibe distro and use an app
called diskprobe to edit the second instance of
GenuineIntel to AuthenticAMD. NOTHING else.
http://www.computing.net/beos/wwwboard/forum/685.html

Human Bobby

Verwijderd

Ha ik draai nu BeOS Pro R5.0.3 en dat draait lekker. Eerder draaide ik al 'ns BeOS Personal 5.0 maar dat draaide niet stabiel op die bak. Nu wel. BeOS Pro 5.0 kon mijn RealTek 8139 kaartje niet vinden maar daar was een driver voor. Speciale IDE driver kon ik ook gebruik maken van m'n HPT370. Echt een leuk OS! Nu nog GNU erop aan de praat krijgen en evt. dat MAX gedoe. Jammer dat er geen OpenSSH client beschikbaar is :( ik kreeg m'n SSH client niet aan de praat en die heb ik toch wel hard nodig :(

Tot zover mijn ervaringen :)
Wel geinig: uid=0(baron) :D

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Ik heb het nooit gebruikt.
Was nog wel eens van plan het te proberen.
MAar door tijd gebrek nog niet aan toe gekomen

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Pagina: 1