Probeer eens in je shell:
% man fstab
Dit is jouw automounter
Nog wat linkjes voor je:
fstab man unix
some link
% man fstab
Dit is jouw automounter
Nog wat linkjes voor je:
fstab man unix
some link
buit is binnen sukkel
Verwijderd
eeeh... weet je zeker dat je met linux wil gaan werken?Op vrijdag 05 juli 2002 00:26 schreef Scarecrow het volgende:
// nooob attack
wat is m'n shell? waar moet ik dat dus neer dumpen?
de shell kun je bereiken door in kde/gnome/whatever op een pictogrammetje te klikken dat lijkt op een monitor met een > erin of iets dergelijks...
Ook wel console genoemd, zeg maar de dos in windows (wat ben ik toch aan het vloeken in de kerk
)
* ripexx is in een stoute bui
* ripexx is in een stoute bui
buit is binnen sukkel
zeg dat dan meteen dat dat ding (shell) de console heet, ja dat ken ik wel ja. Gewoon ctrl+alt+1,2,3,4
Bedantk voor de help mensen,
of trouwens nog 1 ding (bietje search vraagje) maar waarom zien die fonts in opera en mozilla d'r zo verrot uit.
//edit
laat maar ik heb al een mooie how-to gevonden, bedankt voor jullie hulp he!!!
Bedantk voor de help mensen,
of trouwens nog 1 ding (bietje search vraagje) maar waarom zien die fonts in opera en mozilla d'r zo verrot uit.
//edit
laat maar ik heb al een mooie how-to gevonden, bedankt voor jullie hulp he!!!
Wist jij dan al wat een shell was voor je GNU/Linux (of andere Unix achtige) gebruikte?Op vrijdag 05 juli 2002 00:29 schreef areana het volgende:
eeeh... weet je zeker dat je met linux wil gaan werken?![]()
(nofi)
Mja, niet helemaal. Een shell is het programma dat die prompt verzorgt en de commando's die je daar intypt verwerkt.Op vrijdag 05 juli 2002 10:28 schreef Scarecrow het volgende:
zeg dat dan meteen dat dat ding (shell) de console heet, ja dat ken ik wel ja. Gewoon ctrl+alt+1,2,3,4
Een shell kan draaien op een console (waar je bijvoorbeeld met ctrl-alt-f1 naar toeswitcht), maar ook op een terminal emulator, wat vaak gewoon een programma in je grafische omgeving is.
Dus kijk eens of je een terminal emulator ziet op je desktop, dat is makkelijker dan telkens naar de console switchen.
De termen shell, console, terminal, terminal emulator worden overigens wel vaak door elkaar gebruikt.
Overigens is dit wel redelijk basiswerk. Voortaan wat meer zelf zoeken dus
Verwijderd
jazeker...Op zaterdag 06 juli 2002 04:31 schreef deadinspace het volgende:
Wist jij dan al wat een shell was voor je GNU/Linux (of andere Unix achtige) gebruikte?
Verwijderd
JA, dat zegt iedereen ....Op zondag 07 juli 2002 20:15 schreef areana het volgende:
[..]
jazeker...![]()
Sommige mensen komen uit het DOS tijdperkOp zondag 07 juli 2002 20:19 schreef Phytagoras het volgende:
[..]
JA, dat zegt iedereen ....![]()
Verwijderd
ik dus ook...Op zondag 07 juli 2002 22:17 schreef QuarK het volgende:
Sommige mensen komen uit het DOS tijdperk
dos heeft ook een shell
Ik wist al wat een shell was toen in 10 jaar geleden regeltjes als 'shell=4dos.exe' in m'n config.sys zat te hackenOp zondag 07 juli 2002 20:19 schreef Phytagoras het volgende:
[..]
JA, dat zegt iedereen ....![]()
(en ik ben denk ik hier niet de enige)
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Pagina: 1