RH72, ctrlaltdel-->poweroff, direct plat?

Pagina: 1
Acties:

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11
Ik heb hier thuis een leuk Linux-servertje staan, met daarop Redhat7.2. Ik heb in /etc/inittab ctrlaltdel afgevangen, gemapped naar /sbin/poweroff (gaat 'ie tenminste echt uit, shutdown -h schakelt niet uit).
Werkt prima, zodra je op ctrl-alt-del drukt gaat 'ie inderdaad netjes door z'n shutdown-cycle, en gaat uit.
Probleem ontstaat als een of andere niet nader te noemen noob ctrl-alt-del vast blijft houden: shutdown gaat ineens wel heel erg rap, 't lijkt erop of init dan hard downgaat zonder netjes de processen te killen, en bij de volgende boot mag 'ie weer fijn z'n filesystem recoveren. Nou gaat dat dankzij ext3fs wel heel soepel, maar toch ben ik er niet blij mee.
Dus: hoe krijg ik 'm zo gek dat 'ie alleen de eerste ctrl-alt-del pakt, en daarna niet meer?

Verwijderd

als je poweroff maar een keer wilt draaien, maak zelf een scriptje dat poweroff aanroept, iets naar de hd schrijft dat aangeeft dat het voor de eerste keer is opgeroepen, en daarna niet meer poweroff aanroept, en zet dat scriptje dan in je inittab, en je zorgt ervoor dat bij het opstarten die check weer wordt weggehaald.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Het lijkt erop dat dat ctrl-alt-del gaat repeaten en zo dus meerdere keren poweroff aanroept.
Op zich vreemd, want op het moment dat je gaat halten ga je naar runlevel 0, en dan zou init afaik dat soort dingen niet meer moeten afvangen.

Magoed, maak een scriptje /usr/local/bin/ga_uit, en laat dat scriptje 1. zichzelf onuitvoerbaar maken 2. je computer uitzetten. Zorg dat tijdens het booten het scriptje weer uitvoerbaar wordt gemaakt en stel in inittab in dat ctrl-alt-del dat scriptje uit moet voeren. Klaar.

[edit] Voortaan gooi ik een topic op slot, antwoordt op mijn gemakje en open hem dan weer >:) [/edit]

Verwijderd

[edit] Voortaan gooi ik een topic op slot, antwoordt op mijn gemakje en open hem dan weer >:) [/edit]
foei! >:)

is idd wel irritant, ben je een reply aan het schrijven, en kom je erachter dat het al nutteloos is :+