[psx] oc mogelijk? of andere leuke dingen

Pagina: 1
Acties:

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Topicstarter
ik heb hier 2 psx'en liggen
van de ouwe versie nog (de grote grijse met TULP aansluiting aan de achter kant (niet een socket))

nu wil ik met 1 zo'n psx wat leuks gaan doen
maar wat is er mogelijk behalve modden
is dat ding sneller temaken of ps2 spellen telaten afspelen
maar zou het liefst wel met dingen willen doen die je gewoon in huis heb... dus niet dat ik een weer standje ofzo tusse moet bouwen.

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sneller maken heeft heel weinig nut. Alle spellen zijn gemaakt op 1 specifiek target platform. Je spellen zullen dus nooit beter gaan draaien. Eerder slechter.

PS2 spellen draaien is niet mogelijk aangezien daarvoor een compleet andere chip wordt gebruikt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 23:44 schreef Bass64 het volgende:
ik heb hier 2 psx'en liggen
van de ouwe versie nog (de grote grijse met TULP aansluiting aan de achter kant (niet een socket))

nu wil ik met 1 zo'n psx wat leuks gaan doen
maar wat is er mogelijk behalve modden
is dat ding sneller temaken of ps2 spellen telaten afspelen
maar zou het liefst wel met dingen willen doen die je gewoon in huis heb... dus niet dat ik een weer standje ofzo tusse moet bouwen.
Het spijt me dat ik het zeg, en ik wil je niet persoonlijk aanvallen maar ik vind dit een bijzonder naieve gedachte. Een console is geen PC, de processor opvoeren zal je wellicht nog lukken, maar de kans is groter dat er dan niets meer op draait dan iets anders. PS2 spellen er op spelen is ongeveer hetzelfde als een DVD op een bandrecorder afspelen...je kan de bandrecorder ombouwen naar DVD speler, maar dan kun je net zo goed een DVD speler bouwen :D

In het kort: in geen van beide consoles zit standaard hardware, voor geen van beide consoles kun je chips krijgen (de PS2 'Emotion Engine' is echt nergens in een winkel te koop) dus je kan er ongetwijfeld heel wat aan verklooien, maar iets nuttigs :?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Het is opzich geen rare gedachte hoor :) Ik heb al meerdere malen een OC van de N64 voorbij zien komen, dat is een machine uit hetzelfde tijdperk ongeveer. Voordeel dat daaruit gehaald kon worden was een vloeiender verloop van multiplayer games, zoals James bond op 4 players. Uiteindelijk bleek het verhogen van de kloksnelheid alleen maar een letterlijk versnelde gameplay op te leveren. Dus wanneer je een minuut had voor iets in een spel had je nog maar ineens 40 seconden ofzo.

Idee was dus om de bussnelheid (of hoe dat in een N64 ook mag heten) op te voeren, maar dat werd toch lastiger.

Je zal niet de eerste zijn die zoiets wou doen met zijn PSX. :7

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 00:32 schreef DenniZ-X het volgende:
Het is opzich geen rare gedachte hoor :) Ik heb al meerdere malen een OC van de N64 voorbij zien komen, dat is een machine uit hetzelfde tijdperk ongeveer. Voordeel dat daaruit gehaald kon worden was een vloeiender verloop van multiplayer games, zoals James bond op 4 players. Uiteindelijk bleek het verhogen van de kloksnelheid alleen maar een letterlijk versnelde gameplay op te leveren. Dus wanneer je een minuut had voor iets in een spel had je nog maar ineens 40 seconden ofzo.

Idee was dus om de bussnelheid (of hoe dat in een N64 ook mag heten) op te voeren, maar dat werd toch lastiger.

Je zal niet de eerste zijn die zoiets wou doen met zijn PSX. :7
Heh ja...het enige resultaat is inderdaad dat sommige dingen sneller gaan lopen. ALS ze tenminste niet intern getimed worden wat je op consoles ook veel vaker ziet dan op PC's (aangezien het op PC's niet kan). Maarruh, bij die OC's die je had gezien, bouwen ze daar ook koelers bij in? De N64 en de PSX worden standaard niet gekoeld volgens mij. Eigenlijk was de PS2 de eerste console die ik zag die een fan heeft.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Op vrijdag 05 juli 2002 00:34 schreef MrRudi het volgende:

[..]
Maarruh, bij die OC's die je had gezien, bouwen ze daar ook koelers bij in? De N64 en de PSX worden standaard niet gekoeld volgens mij. Eigenlijk was de PS2 de eerste console die ik zag die een fan heeft.
Kweet niet of daar coolers ingebouwd waren, is al een tijdje terug dat ik daar wat over gelezen heb, volgens mij niet. Standaard alleen alu plaatjes voor de warmtegeleiding.
edit:
topicstarter heeft dus wel coolers gebruikt :)

Dit topic [topic=467347/1/50] geeft wat meer info erover.

edit:
Ik zie dat ik er zelfs nog een kleine reactie in heb geplaatst :Y)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

sp>doc :)
Pagina: 1