Toon posts:

[OC] Xtreme Air Cooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*De links doen t nu wel*

Ik had hier nog een Delta FFB1212EHE. Dat is dus een 12cm fan van 190CFM. En ik wilde die fan wel es een keer op een Alpha 8942 schroeven. Dus ff een Alpha 8942 besteld met een Y.S. Tech FD1281257B-2A (8cm fan van 45 cfm)

Op de foto's lijken t 2 fans op elkaar, maar de onderste is alleen de buitenste ring van een oude fan. De motor en de bladen zijn daaruit gesneden. De Delta zuigt de lucht door de Alpha.

De Y.S.Tech hield de P4 1.8A op 2.6Ghz op 50 graden.
De Delta hield de P4 1.8A op 2.6Ghz op 43 graden.
Stress test was Prime95.

Hier nog een paar foto's:
Picture 1
Picture 2
Picture 3

Edit: geweldig, doe t zoals t in de faq staat, en dan werkt t nie *sigh*

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.patch-it.nl/xtremeair/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patch-it.nl/xtremeair/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patch-it.nl/xtremeair/3.jpg

edit: die plaatjes staan gewoon niet op de server...
edit2: nu doen ze het wel :)
edit3: Xtuv die van mij werken toch beter :P

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

En de temps? Twee fans volgens mij niet?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Antwoorden op gestelde vragen voeg ik in de bovenste post toe. Zo hoeft men niet de hele thread door te lezen om antwoorden te vinden.

Verwijderd

Das ook nie snugger, je zuigt nu door allemaal kleine gleufjes lucht naar boven, een airflow van 0,0 dus. Wat je moet doen is lucht erop blazen ipv zuigen.

Verwijderd

Topicstarter
Thorry, de Alphas zijn zo gemaakt dat de fan die erop zit hoort te zuigen. DE Alpha heeft geen gleufjes maar allemaal 6-kantige pinnetjes.

De Y.S. Tech die er orgineel op zit heb ik laten blazen en zuigen. Als hij blaasde dan waren de temps 3 graden hoger.

Verwijderd

Ohwjah nou zie ik het, nou heb je nog steeds gleufjes hoor, alleen 3x zoveel. Maar een normale fan blaast toch altijd erop? Lijkt me toch dat de temp van de lucht die boven de koeler hangt koeler is als de lucht die rond de heatsink hangt of ligt dat nou aan mij?

Verwijderd

waarom heb je een fingerguard op de onderste fan zitten???
is toch niet echt nodig??? wel leuk bedacht zo..

Verwijderd

Topicstarter
Die fingerguard op de onderste fan (wat trouwens alleen de buitenste ring is van een oude fan) heb ik eronder gedaan zodat ik door de gleuven de schroeven kon doen om hem vast te maken op de heatsink. Het had ook een rond plankje kunnen zijn met gaten erin. Maar die fingerguard had ik nog tussen mijn zooi liggen.

Verwijderd

hmm, ik had eigenlijk toch wel een lagere temperatuur in gedachten, met 150 cfm verschil :X
Maar het is een mooie mod en een nette temperatuur *D
(je draait de fan btw. op 12 volt?)

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
59 decibel toch..? nee dank u :)
trouwens zulk soort fans zijn nutteloos om te koelen, enige dat echt uitmaakt is airflow, een enorm sterke fan kan wel heel hard ergens tegenaan blazen maar als die lucht niet koel is helpt het nog niks

Verwijderd

Topicstarter
ja, de fan draaide op 12volt.

Ik weet dat het geluid niet acceptabel is vergeleken met de koeling. Maar dit was voor de gein, van t weekend komt de waterkoeling erop.
Pagina: 1