Toon posts:

freebsd 4.5 + mysql 3.23

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al diverse dingen afgespeurd maar helaas ik kon niks vinden.

Ik heb het probleem dat als ik mysql start deze weer gelijk beeindigd wordt. Ik ben begonnnen met mijn logs na te kijken en kwam dit tegen:

020704 22:11:04 mysqld started
/usr/local/mysql/libexec/mysqld: Too many parameters
/usr/local/mysql/libexec/mysqld Ver 3.23.51 for unknown-freebsdelf4.5 on i386
Use '--help' or '--no-defaults --help' for a list of available options
020704 22:11:04 mysqld ended

Het gekke is dat ik dus geen parameters mee stuurt (mischien dat er onbewust wel parameters meegestuurd worden)

Ik heb ook al m'n hosts file nagekeken maar ook deze staat goed en de hostname staat ook correct.

Ik heb al met google dingen gedaan vrienden gevraagd en ook hier op tweakers gekeken maar ik heb maar 2 gerealteerde onderwerpen gevonden die mij helaas geen uitkomst boden.
:'(

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 18:24

ripexx

bibs

Je mysql versie, heb je die zelf gecompileerd of heb je zo'n complete package van hun website gehaald?

Check ook even het commentaar/tips bij een freebsd install mysql manual --> freebsd

buit is binnen sukkel

Verwijderd

waarschijnlijk heeft ie mysql toch binnengehaald met het ports systeem van freebsd :)

als je gewoon
/usr/local/mysql/libexec/mysqld &
als root in de shell tikt, wat zegt het log dan?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de source binnen gehaald en gecompileerd. Als ik de optie /usr/local/mysql/libexec/lysqld & uitvoerd geeft i weer:
Fatal error: Please read "Security" section of the manual to find out how to run mysqld as root!
020705 0:13:23 Aborting

020705 0:13:23 /usr/local/mysql/libexec/mysqld: Shutdown Complete

Dit zou dus kunnen betekenen dat ik even security read meuk moeten lezen om als root de boel te kunnen starten.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Probeer het eens via de ports
code:
1
2
3
cd /usr/ports/databases/mysql323-server
make install clean
/usr/local/etc/rc.d/mysql-server.sh start

Dit werkt bijna altijd

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 18:24

ripexx

bibs

Waarom zou je mysqlals root willen laten draaien, ik dacht dat je standaard daarvoor gewoon een extra user aanmaakte. Dit alles in verband met security etc. Trouwens er zal tijdens de installatie wel gewoon een extra optie zijn. Zoiets als disable-root-check. Maar ze verwijzen niet voor niets naar de security sectie.

Als laatste, mysql is nogal lastig om zelf te compileren, dus een port naar FreeBSD zou makelijker moeten te installeren zijn.

buit is binnen sukkel

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Die port maakt dus ook een extra user aan. Hij gooit er d8 ik zelfs een aantal patches overheen zodat hij beter gaat draaien onder FreeBSD

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik het gewoon is via de ports proberen

mensen bedankt voor zover

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 12:06 schreef ripexx het volgende:

Als laatste, mysql is nogal lastig om zelf te compileren, dus een port naar FreeBSD zou makelijker moeten te installeren zijn.
lastig? wa's er lastig aan mysql compilen. Het maakt gewoon gebruik van GNU configure...

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:20

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 05 juli 2002 16:53 schreef r3b00t het volgende:

[..]

lastig? wa's er lastig aan mysql compilen. Het maakt gewoon gebruik van GNU configure...
inderdaad... ik heb zelf FreeBSD 4.5, en gewoon source install gedaan, stap voor stap de INSTALL/README gevolgd en het werkt gewoon in 1x

is de topicstarter misschien vergeten de configuratiefile te kopieren naar /etc :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 23:29 schreef __Lanz__ het volgende:
Ik heb het probleem dat als ik mysql start deze weer gelijk beeindigd wordt. Ik ben begonnnen met mijn logs na te kijken en kwam dit tegen:
Start mysql eens op met:
safe_mysqld --user=mysql &

Daarmee geef je op dat de mysql server draait onder de user mysql. Zorg er wel voor dat mysql eigenaar is van alle databases. Als je dat niet doet wordt de server direct weer gestopt.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op zaterdag 06 juli 2002 11:20 schreef Ener-G het volgende:

[..]

inderdaad... ik heb zelf FreeBSD 4.5, en gewoon source install gedaan, stap voor stap de INSTALL/README gevolgd en het werkt gewoon in 1x

is de topicstarter misschien vergeten de configuratiefile te kopieren naar /etc :?
Dan nog is het vaak handiger om de port te gebruiken. Je compileert het ook zelf, er worden FreeBSD-specifieke patches gedraaid, en het is veel handiger te upgraden later.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Pagina: 1