Toon posts:

[OC] Asus P4T533 zonder c, waar en wanneer?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken naar een goed te oc-en p4 bordje met rimm geheugen.
Naar veel zoeken kwam ik uit op Asus P4T533-c maar deze kan de fbs niet verder als 156 lopen.
Nu las ik op een ander forum dat binnenkort een versie zonder c uitkomt dus: Asus P4T533

bij deze kan je tot 200 overclocken in stapjes van 1 mhz.
Weet iemand of dat zo is en wanneer dat mobo uitkomt?

ik weet niet of ik het hier of in Processors, Mobo's & Geheugen moet geplaatst worden, moet de admin maar ff kijken

Verwijderd

ik zit er zelf ook op te wachten. dit bord gaat idd tot 200 FSB.

Zal nog wel enkele weken duren voor het beschikbaar is, en goedkoop gaat het ook niet echt zijn (ongeveer 400€ incl geheugen)

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:28
hmm dat zou wel mooi zijn want ik wou ook voor de p4t533-c gaan maar ik las ook dat die fsb niiet zo hoog kon....

maar ik zou niet weten waarneer hij uitkomt :'(

https://printcraft3d.nl

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
leuke links !!!!

enige dat me opviel is dat Asus 512Mb ram stuurt naar alle reviewers , maar dat de eindgebruiker maar een 256Mb latje krijgt :'( . Zelfs een mogelijkheid om bij te betalen voor 1x 512Mb module is er niet .
ow Asus come on ..

Verwijderd

Topicstarter
Snap er ook niks van, vind ik eigenlijk best jammer, kunnen ze niet beter gewoon 2 versies maken.
1je met 256mb en 1tje met 512mb.
Kan ook te maken hebben met de schaarste van het 4200mb/s geheugen dat misschien 256mb makkelijker verkrijgbaar is.

Ik heb al 2 winkels in de us gevonden die het mobo verkopen, ze zenden alleen niet internationaal :(

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 10:04
nog een ander klein probje bij dat bordje die rimms die erop horen zullen nog vele malen slechter te krijgen zijn dan het 'oude' 1066 rimm geheugen zeg maar rustig bijna onmogelijk daarom zit er geheugen bij het mobo zelf :(:(:(:(:(

Verwijderd

Denk niet dat je veel hebt aan die 200fsb of het moet wel heel goed geheugen zijn,bij de P4T 533-C komen de meeste tot 140.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Op maandag 08 juli 2002 11:41 schreef rjw het volgende:
Denk niet dat je veel hebt aan die 200fsb of het moet wel heel goed geheugen zijn,bij de P4T 533-C komen de meeste tot 140.
Volgens een revieuw liep de rdram op fsb van 158 :) (512 mb Samsung)

Sandra scores van bijna 4000 :9~

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 12:17 schreef ken het volgende:

[..]

Volgens een revieuw liep de rdram op fsb van 158 :) (512 mb Samsung)

Sandra scores van bijna 4000 :9~
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/chilledmem2.JPG

point being ?

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Op maandag 08 juli 2002 13:06 schreef DuronDude het volgende:

[..]

[afbeelding]

point being ?
:9~ :9~

Wat voor geheugen heb je gebruikt???

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 23:23 schreef Derranged het volgende:
Ik ben aan het zoeken naar een goed te oc-en p4 bordje met rimm geheugen.
Naar veel zoeken kwam ik uit op Asus P4T533-c maar deze kan de fbs niet verder als 156 lopen.
Nu las ik op een ander forum dat binnenkort een versie zonder c uitkomt dus: Asus P4T533

bij deze kan je tot 200 overclocken in stapjes van 1 mhz.
Weet iemand of dat zo is en wanneer dat mobo uitkomt?

ik weet niet of ik het hier of in Processors, Mobo's & Geheugen moet geplaatst worden, moet de admin maar ff kijken
Wou die ook gaan bestellen P4T533 met 2 x rimm maar achteraff blijkt het troep te zijn heeft alleen agp pro geen agp 4 x of heb ik het fout ?

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 13:21 schreef ken het volgende:

[..]

:9~ :9~

Wat voor geheugen heb je gebruikt???
Samsung PC800-45 ns. 128MBx2

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 15:36 schreef dune3002 het volgende:

[..]

Wou die ook gaan bestellen P4T533 met 2 x rimm maar achteraff blijkt het troep te zijn heeft alleen agp pro geen agp 4 x of heb ik het fout ?
Shit man dat had ik niet gezien.

Wat is het verschil tussen agp pro en agp 4x?

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 17:01 schreef Derranged het volgende:

[..]

Shit man dat had ik niet gezien.

Wat is het verschil tussen agp pro en agp 4x?
das de oude versie dacht ik agp 4x is aal een tijdje maar jammer dat ze geen support voor agp 8 hebben

• Mountainman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-02 08:35
Ik be van plan dees ook te hale , had een mail gestuurd naar asus over releas date e.d maar nog geen reactie gekrege al paar daagjes geleden. In een ander topic wordt gezegd dat de release-date 7 juli is maar dat was afgelopen zondag

PSN: ChrisCalculus

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 18:16 schreef dune3002 het volgende:

[..]

das de oude versie dacht ik agp 4x is aal een tijdje maar jammer dat ze geen support voor agp 8 hebben
Ik heb een bench gezien en het verschil tussen agp 4x en 8x is minimaal. Iets van 3 fps bij quake test.
Performance diff. between 4x and 8x using Xabre 400 in 4x and 8x mode
Posted by overclocker at 11:38

We ran the Eng. board based on SIS648 chipset using a P4 2.4G at DDR333 CAS 2,2-2-5 mode. Here are our results of 3dMark2001SE Build 330. Drivers used 3.02a.02

3DMark2001SE Build 330 results

8X AGP 7382
4X AGP 7366

Quake 3 Demo 001 (800x600x32)

8X AGP 248.0fps
4X AGP 245.7fps

Looks like the 8x AGP and 4x AGP difference isn't that a big performance jump on the 3DMark2001SE Build 330. Do take note these results are based on initial beta bios and drivers. The final results should improve.
Weet iemand het verschil qua performanche bij agp pro en agp 4x?

edit..

uit een ander forum:
AGP pro means it can support the nice developer cards or whatever. Still has AGP 4x though (not sure about 8x). THe MoBo I have now has support for Pro, and I can change it to 1x,2x, or 4x
edit...

nog maar een stukkie om de layout verder te verneuken >:)
AGP Pro is an extension of the AGP4X specification that is primarily designed to deliver additional electrical power to the graphics add-in cards. The AGP Pro definition includes an extended connector, thermal envelope, and mechanical specifications for cards, I/O brackets, and motherboard layout requirements. It is designed for professional level video cards, such as the Intergraph/3Dlabs Wildcat 4220.

AGP Pro extends the existing AGP connectors on both ends to deliver additional power on the 12 V and 3.3 V rails. AGP Pro is intended to supplement, but not replace, the existing AGP connector set. There are an additional 20 pins at the start and 28 pins at the end of the normal AGP slot.

An AGP Pro slot will accept and operate with standard AGP cards (although certain restrictions apply in the case of i845 and i850 motherboards). AGP Pro cards however, are not compatible with standard AGP4X slots.

The common AGP slot can supply up to 25 watts of power to a video card. AGP Pro introduces two additional AGP card types that can consume more than 25 watts.

Low Power AGP Pro cards that consume 25 to 50 Watts of power are classified as AGP Pro50 cards. In addition, the AGP Pro standard calls for at least one PCI slot to remain unoccupied adjacent to the AGP Pro50 card for cooling purposes.

A High Power AGP Pro card consumes 50 to 110 Watts of power, and is called an AGP Pro110 card. The standard requires at least 2 PCI slots to remain unoccupied adjacent to the AGP Pro110 card for cooling purposes.

There is no performance difference between AGP4X and AGP Pro.

There are currently no consumer level AGP Pro video cards.
en nog een stukkie:
AGP cards on i845 and i850 motherboards
Date: October 27th, 2001
Category: Video
Author(s): Andy Hui

The Intel i845 and i850 chipsets only support AGP video cards compliant with 1.5Volt signalling. All true AGP4X cards are able to operate on 1.5Volt signalling. AGP2X and AGP1X cards support 3.3Volt signalling as well as 1.5Volts. In fact, many of these older cards operate at 3.3Volts only.

Signalling AGP1X AGP2X AGP4X
3.3 Volts Yes Yes No
1.5 Volts Yes Yes Yes

Because of the lower voltage signalling, the AGP4X slot on i845 and i850 motherboards is notched so that 3.3Volt only cards cannot be inserted. A problem arises where older AGP cards exist that have the correct notch, but do not comply with 1.5Volt signalling, asking for 3.3Volts from the motherboard instead. In such cases, the video card and the motherboard can be permanently damaged.

A number of cards have been identified that have the 1.5 Volt notch, but are actually 3.3Volt cards. These are:

- some nVidia Riva TNT2 cards
- all nVidia Vanta, Vanta LT cards
- all SiS 6326, SiS 305 cards
- all S3 Savage4 cards up to, but not including revision 3.0
- all 3dfx AGP Voodoo 3, 4, and 5 boards (officially non-AGP 4x anyway)
- some nVidia GeForce2 GTS/Pro.

pffft dit is wel weer ff genoeg voor vanavond ik ga maffen

These cards will short the Vddq and VCC3.3 lines and permanently damage the i82845 Memory Controller Hub, rendering your motherboard useless.

Verwijderd

AGP 4X/Pro Slot dat heb ik nu maar agp pro staat er alleen bij dat mobo dus geen agp 4 die erop werkt volgens mij is dit voor als server mobo bedoelt. :( :(

Verwijderd

Wat ik heb kunnen vinden over AGP Pro is dat het gewoon AGP 1x, 2x en 4x ondersteund, het verschil is alleen dat Pro een paar extra pinnen heeft om meer stroom aan de kaart te kunnen leveren. Max was dacht ik 25 Watt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 01:20 schreef dune3002 het volgende:
AGP 4X/Pro Slot dat heb ik nu maar agp pro staat er alleen bij dat mobo dus geen agp 4 die erop werkt volgens mij is dit voor als server mobo bedoelt. :( :(
ehrm heb je mijn bovenstaand verhaal niet gelezen????

Voor een samenvatting:
De post boven mij legt precies uit van agp pro is

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 08:55 schreef Derranged het volgende:

[..]

ehrm heb je mijn bovenstaand verhaal niet gelezen????

Voor een samenvatting:
De post boven mij legt precies uit van agp pro is
http://usa.asus.com/mb/socket478/p4t533/overview.htm

hun websites is dus weer lekker vaag van europa want usa heeft het er wel staan.

Verwijderd

topictitel gewijzigd.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Bord is al te krijgen hoor, ik heb er vandaag een pc mee gebouwd.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 20:03 schreef bobo1on1 het volgende:
Bord is al te krijgen hoor, ik heb er vandaag een pc mee gebouwd.
Hey, als je ook ff wilt zeggen waar je dat mobo'tje vandaan hebt!!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

ik zag hem staan op mycom, voor 369 euro of zo.staat echter niets over inbegrepen geheugen bij.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 20:42 schreef Halo_Master het volgende:
ik zag hem staan op mycom, voor 369 euro of zo.staat echter niets over inbegrepen geheugen bij.
Wat er op de Mycom website staat is nogal vaag.
Men heeft het over een Asus P4T533 RAID, met 2x 184pin RIMM 1066MHz, zonder RAID :?

Begrijpt u het nog? :D

Maar voor die prijs ( € 369,- ) krijg je er 1x 256MB RIMM4200 bij denk ik.

256MB RIMM 4200 kost nu ongeveer € 160,-
Houdt in dat het moederbord kaal € 209,- kost.

Conclusie, als er binnenkort geen 512MB wordt geleverd bij dit moederbord, dan ga ik voor de P4T533-C + PC1066.

Lichtelijk geirriteerd door deze actie van Asus. |:(
Reviewers -> 512MB
Wij -> 256MB

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 20:42 schreef Halo_Master het volgende:
maar die is zonder raid :( :(
en dat geheugen wat erbij zit is ook nog rommel :( :( :( :(

Verwijderd

Dat bord bij Mycom is met RAID en geheugen. En ze weten ook dat het fout op hun website staat, want ik heb al verschillende mails naar Mycom gestuurd waarop ik antwoord heb gekregen.
Morgen krijg ik het bord geleverd. Zal dan es kijken hoever mijn 1.8a wil. Op mijn Epox 4bda2+ gaat de proc tot 2.6ghz.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 22:08 schreef Misantrophia het volgende:
Dat bord bij Mycom is met RAID en geheugen. En ze weten ook dat het fout op hun website staat, want ik heb al verschillende mails naar Mycom gestuurd waarop ik antwoord heb gekregen.
Morgen krijg ik het bord geleverd. Zal dan es kijken hoever mijn 1.8a wil. Op mijn Epox 4bda2+ gaat de proc tot 2.6ghz.
maar toch dat geheugen is van kingston ofzo ?
En ik heb liever samsun

Verwijderd

Ik weet niet van welk merk t geheugen is. Vergeten te vragen. |:( Maar ik test de zooi, en als het nie bevalt, dan gaat het terug. Maar ik neem aan dat het de standaard set van Asus, dus met Samsung.

Verwijderd

Ik had ook nog met de winkel in Eindhoven gebeld om te vragen of zij het op voorraad hadden. Uiteraard kwamen ze eerst met info over de P4T533-C aanzetten. Uiteindelijk toch de info over de P4T533 te pakken en toen werd er gezegd dat ze het bord niet op voorraad hadden en dat het nog viel te bezien of ze het in de winkel gingen verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Damn ik ga morgen zelf maar ff met mycom bellen, ik hoop wel dat ze samsung original geheugen der bij leveren als ze uberhaupt het bordje leveren.

ik heb trouwens met de oc-shop gemaild for 512mb samsung original kreeg het volgende antwoord:
Volgens mushkin kan het nog wel lang duren voordat de org sam er zijn
Wel de 256 mb 1066 mushkin met kingston chips

Verwijderd

ik laat morgen wel weten wat het is, als ik het bord krijg. nu moek ff een nieuwe 1.8 gaan testen.

Verwijderd

Topicstarter
Perfect man ik kan niet wachten :)

Als het kan post ook een 3dmark en sisoft mem score.
Ben erg benieuwd

Verwijderd

uiteraard zal ik die posten. benchmark zullen gedraaid worden met een visiontek gf4 ti4600 en hopelijk de proc @ 2.61ghz

Verwijderd

Helaas heb ik niks te melden aangezien ik het bord vandaag niet ontvangen heb van Mycom. Als ik meer weet laat ik het horen.

Verwijderd

Ok, ik weet meer. Het bord is op dit moment in de backorder
geplaats om dat het op dit moment nog niet voorraadig is.

Leuk dat ze dat niet meteen melden.

Verwachte levertijd van dit product is 16/07/2002

Verwijderd

Topicstarter
Bah dat zuigt man :(

Nog meer slecht nieuws uit een ander forum:
Asus is not releasing the RIMM4200 part number any more, so the P4T533
boards we are getting are only coming with 256mb of RIMM3200. This
information has been corroborated with Andrew at Asus. His phone number is
510-739-3777 x4509
:(

• Mountainman
boooh dit stinkx echt man, als ze rimm 3200 gaan leveren dan koop ik de p4t533 nie (beetje duur dan....) Asus beantwoord mijn emails ook niet, best wel :r actie!

Verwijderd

goddamnit

Verwijderd

Ze hebben mij vertelt dat er 32-bit pc1066 bij zit. Maar we zien de 16e wel. Als het pc800 is dan krijgen ze de shit terug.

Verwijderd

Topicstarter
weer nieuw nieuws uit he asus kamp:
I talked with my wholesale guy today who had just gotten off the phone with his connection in taiwan at Asus. Apparently Asus is releasing three packages for the P4T533, one with 256megs of 3200, one with 256 megs of 4200 and a third with no memory at all. I think it just depends on which package the place you buy it from orders.

Also, he said that Asus wont release the board for another two weeks as theyre not even completely done manufacturing them. Thats why all the dates are being pushed back cause asus hasn't officially released the board to the distributors.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07

Convoy

g44p

bij mycom staat ie idd, alleen zie er niet over de mem bij staan :( toch maar ff bellen >:)

Verwijderd

Topicstarter
ja ja hier ben ik weer met nieuwe info :)
Ben weer aant speuren geweest.

Alternate i duitsland verkoopt het bordje ook en wel voor
€269,00 ik ga er van uit dat dit zonder geheugen is.
Maar ik zal ze ff mailen.

Loopt op dit bordje ook pc800 samsung original.
Kan je misschien dit bordje kopen en 2 stick 128 mb 2de hands in pricewatch, en dan als 4200/s mem verkrijgbaar is weer verkopen en dat kopen.

edit..

specs op de site kloppen niet zie ik nu.

Maar een duitser had gebeld en het bordje is binnen 3 a 5 dagen leverbaar

Verwijderd

16-bit RDR past niet in een 32-bit RDR bord, lijkt me wel logisch

Verwijderd

Heb nu de Asus PT4 533-c ben er zeer tevreden over!!
Er zit op 2x256 rimm gheugen
en 1x 1,6 maar dat wordt een 1,8 ivm het beter overklocken wat dan mogelijk wordt en het geringe prijsverschil >:)

Verwijderd

Kan je voor dat overclocken niet gewoon een getweakte/andere bios gebruiken :?

Verwijderd

Je zult aan het moederbord moeten gaan solderen. de componenten die erop zitten voor de aansturing van e fsb voor het geheugen (ben de naam kwijt) kunnen maar tot 158mhz.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Op donderdag 11 juli 2002 18:34 schreef DuronDude het volgende:
16-bit RDR past niet in een 32-bit RDR bord, lijkt me wel logisch
klopt, het scheelt een uitsparing in je rimm, dus dat wil niet passen.

Verwijderd

Asus heeft de manual van de P4T533 op hun website gezet. Voor de geinteresseerden is hier de link.

ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/sock478/p4t533/e1030_p4t533.pdf

En hopelijk kan ik morgen wat benchmarks posten. Volgens Mycom krijg ik dan de P4T533. De benchmarks zullen waarschijnlijk tegen 2400 gepost worden.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Op maandag 15 juli 2002 13:31 schreef Misantrophia het volgende:
Asus heeft de manual van de P4T533 op hun website gezet. Voor de geinteresseerden is hier de link.

ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/sock478/p4t533/e1030_p4t533.pdf

En hopelijk kan ik morgen wat benchmarks posten. Volgens Mycom krijg ik dan de P4T533. De benchmarks zullen waarschijnlijk tegen 2400 gepost worden.
Heb toevallig zaterdag een MyCom filiaal in Amsterdam gemailed met de vraag hoe dat zit met dit bord, of er nou rimm's worden meegeleverd en zo ja welk type maar ze konden geen antwoord geven aangezien ze het bord nog altijd niet hadden.

Verwijderd

als je op de website kijkt van Mycom zelf staat dat het moederbord alleen via de site te bestellen is. Dat kunje zien aan t blauwe bestelnummer en het staat oook onderaan bij de info van het bord.

Techsupport heeft mij vertelt dat er rimm4200 bij zit en dat er RAID opzit ook al staat bij de uitgebreide info van niet. Dat de info op hun website nie klopt weten ze al meer dan een week, maar ze hebben het nog nie verandert.

Verwijderd

HEB HET BORD BINNEN!!!!!!
Asus P4T533
RAID
USB 2.0
AUDIO
SPDIF in/out
256Mb rimm4200

Hier zijn wat foto's:

http://www.patch-it.nl/asusp4t533/

• Mountainman
Yes, eindelijk nieuws.....O+ En hoe is ie? Je hebt hem dus via Mycom.nl...dus ik kan hem ook bestellen of ben jij iets speciaals :9?

*D BLIJ *D

Verwijderd

Ik ben nu W2K aan het installen, daarna draai ik wat benchmarks en post de scores.

Ik heb hem via Mycom besteld, via hun website, ze verkopen het mobo niet in de winkel. Iedereen kan hem dus bestellen.

• Mountainman
Vanavond gaat mijn bestelling voor p4t533 de deur uit :9 . Ben benieuwd naar de benchmarks, tot zover nog geen problemen tegengekomen? ( a happy person :Y) )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 13:53 schreef Misantrophia het volgende:
HEB HET BORD BINNEN!!!!!!
Asus P4T533
RAID
USB 2.0
AUDIO
SPDIF in/out
256Mb rimm4200

Hier zijn wat foto's:

http://www.patch-it.nl/asusp4t533/
W00T Misantrophia je bent mijn held :+

Laat snel wat benches zien, ik doe het in mijn broek van ongeduld :)

Verwijderd

ff heel snel dan, had eigenlijk al op weg moeten zijn aar mijn werk

Epox 4BDA2+ + 256MB Samsung PC2700
Speed - 3DMark - Memory Bandwidth
1.80 - 9300 - 2.0Gb/s
2.40 - 11000 - 2.6Gb/s
2.61 - 12000 - 2.9Gb/s

Asus P4T533 + Samsung rimm4200
Speed - 3DMark - Memory Bandwidth
1.8 - 9950 - 2.4Gb/s
2.4 - 11800 - 3.3Gb/s

nix is getweakt.

Verwijderd

Ik werk toevallig bij de leverancier van mycom.
Ik kan vertellen dat er nu nog 40 borden liggen :).

Verwijderd

Topicstarter
Kewl,

ik wacht ff op wat meer benches,

en dan ga ik hem bestellen.

Verwijderd

welke benchmarks wil je zien?
en wil je ook screenshots?

• Mountainman
W00T!!! ik ga hem nu bestellen , tuurlijk wille we nog wat benches en pics :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 21:39 schreef Misantrophia het volgende:
welke benchmarks wil je zien?
en wil je ook screenshots?
Nou het liefste wil ik zien hoe hij overklokt :)
En dan de 3dmarks en sisoft.
die quake benches enzo hoeven voor mij niet
Belangrijste is gewoon of ie een beetje lekker overklokt en ik ben benieuwd naar geheugen bandbreedte naar overklok.

Oh ja en temps

Wat zijn trouwens je systeem specs.

Oh yah, ben je nog problemen tegengekomen met installatie ofzo?

edit..

een paar screenshots zijn altijd welkom :)

Verwijderd

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vetttttttt !!!! eindelijk!! kan niet w88

:+

Verwijderd

Dit zijn de specs:
Asus P4T533
P4 1.8A
Visiontek GF4 ti4600
Samsung 256MB 32bit rimm4200
3Com 905C
Terratec DMX Xfire 1024
Maxtor 30GB 7200rpm
Maxtor 60GB 5400rpm
Plextor 161040

Cooling:
Dangerden Maze2
BlackIce Xtreme
Eheim 1048

De 1.8 draait nu op 2.51. MAar heb er nog maar 30 minuten mee kunnen spelen. Op mijn oude bord (Epox 4BDA2+) haalde de proc 2.61, maar daar voor moest ik wel de mosfets xtra koelen.
Op het moment zijn die op de P4T533 nog niet gekoeld, en dat is wel nodig, heb net al bijna mijn vinger verbrandt.
De heatsink van de i850 wordt ook behoorlijk warm, weet nie of dat normaal is.

Verwijderd

coool of juist warm *D maar echt dikke 3Dmark scores al gezien? ben benieuw wat de ontwikkelingen zijn anders bestel ik em ook bij mycom

• Mountainman
net besteld via mycom, zal hem volgens verwachtingen donderdag in huis hebben...misanthrophia heb jij verzendkosten/rembours moeten betalen hier staat niets van bij :? Ben benieuwd naar pics en/of benches!

• Mountainman
Weet iemand waar je het geheugen( Samsung 32-bit CN9 ) ook al los kunt krijgen want aan 256 mb hebbe we natuurlijk niet genoeg he :7!

Verwijderd

dat zal de komende tijd wel moeilijk verkrijgbaar zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 22:52 schreef Mountainman het volgende:
Weet iemand waar je het geheugen( Samsung 32-bit CN9 ) ook al los kunt krijgen want aan 256 mb hebbe we natuurlijk niet genoeg he :7!
Volgens mij is dat op het moment alleen in Japan verkrijgbaar

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 22:47 schreef Mountainman het volgende:
net besteld via mycom, zal hem volgens verwachtingen donderdag in huis hebben...misanthrophia heb jij verzendkosten/rembours moeten betalen hier staat niets van bij :? Ben benieuwd naar pics en/of benches!
nee, geen rembourskosten of iets dergelijks, ik dacht dat mycom boven 250 fo 300 euro gratis verzend, maar dat staat ergens op hun website

• Mountainman
Keej tnx voor alle info misantrophia... 8-)

Verwijderd

Ik zit nu een beetje met het bord te spelen, en het viel mij op dat dit bord niet undervolt. normaal geeft een p4 bord op 1.5v maar 1.45v. dit bord geeft juist 1.55v, en dat is wel relaxed vindk.
Net een fan op de passive heatsink gezet en de temp blijft nu een stuk lager en Prime95 blijft ook langer lopen.

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 19:56 schreef Misantrophia het volgende:
Je zult aan het moederbord moeten gaan solderen. de componenten die erop zitten voor de aansturing van e fsb voor het geheugen (ben de naam kwijt) kunnen maar tot 158mhz.
Bedoelde je toevallig de clockgenerators? ;)

Verwijderd

ja, er is zo'n FLA (four letter anagram) voor. DRGL ofzoiets.

Verwijderd

Heb je toevallig al benchmarks?

Verwijderd

een paar hele vlugge, die staan eerder in de thread.
morgen draai ik wat serieuzere benches met screenshots. vandaag ga ik eerst kijken wat ik uit t systeem kan persen.

Verwijderd

als je over de 3500mb/sec komt en 12000 3Dmarks dan ga ik em ook bestellen.. ik hoop dat mycom er nog genoeg heeft..

Verwijderd

Hier zijn de benchmarks van 3DMark2002 en van Sisoft Sandra.

Specs:
Asus P4T533
Samsung 256MB 32bit rimm4200
P4 1.8a@2.61a
Visiontek ti4600

3DMark2002:
http://service.madonion.com/compare?2k1=3959859 Score:12372

Sisoft Sandra Memory Bandwidth:
http://www.patch-it.nl/asusp4t533/benchmark.jpg
Sisoft Sandra CPU Arithmetic:
http://www.patch-it.nl/asusp4t533/CPU_A_Bench.jpg
Sisoft Sandra CPU Multi-Media:
http://www.patch-it.nl/asusp4t533/CPU_M_Bench.jpg

Hopelijk kan ik dit bord vrijdag met een betere processor testen.

• Jack
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

kun je eigenlijk zien op de RIMM module hoeveel nanoseconden geheugen chippies je hebt? :9

[Specs]

Verwijderd

op de site van Samsung staat 35, in een PDF van Samsung staat 32. Dus er is wat onduidelijkheid over. Als iemand een progje weet waarmee ik het kan controleren, dan hoor ik tgraag.

• Jack
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

kunnie dan eens ff een linkie geven naar de Samsung pagina waar je op gezien hebt dat het geheugen 35 ns is?

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Thx dat je de moeite hebt genomen voor de benches en screenshots, kunnen we teniminste zien hoe dit bordje loopt.

Ik las dat bij 145 fsb you cpu vastloopt.
Wat is hier de limiterende factor denk je?

Cpu?
geheugen?

Oh ja wat voor stress temps heb je?

Verwijderd

de cpu is t probleem, vrijdag heb ik waarschijnlijk een 1.6 die stabiel is op 166fsb.

Op 2.61 is 40C de stresstemp, idle 34C, ik heb wel waterkoeling, Maze2 + BLack Ice Xtreme + Eheim1048 + 2000rpm 12cm fan

Link naar geheugen:
http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/DRAM/Rambus_DRAM_RIMM/x32_RIMM/Non-ECC/MD16R1628AF0/md16(18)r1624(8_g)af0.htm
en hier een PDF die iets anders zegt: http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/DRAM/Rambus_DRAM_RIMM/x32_RIMM/Non-ECC/MD16R1628AF0/ds_md16(18)r1624(8_g)af0.pdf
en hier is nog een link:
http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/search/datasheet.jsp?family=558

Verwijderd

Topicstarter
256mb samsung original volgens mij is dit 4200 mb/s

http://www2.alternate.de/html/nodes_info/i8ig44.html

Verwijderd

asl dat zo is, dan mogen ze wel de info aan passen, 32bit heeft geen 181 pinnen maar 232

Verwijderd

Derranged: We hadden het niet over de bandbreedte van een 4200 module, maar over de toegangstijd. Hij is 35 of 32 nanoseconde; hier is nog wat onduidelijkheid over.

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb vanmorgen ook een p4t533 besteld bij mycom. Gelijk een mailtje achteraan gedaan met wat info. Na een uur kreeg ik bericht terug. Maandag zouden ze weer binnenkomen.

Vanmiddag werd er gebeld. Mycom.. ik had er een commentaar bij gezet over het ram.

Volgens hun zit er 512 meg bij, en ze hebben hem vanmiddag ook op de post gedaan... kijk.. das altijd leuk :)

raar dat ik eerst hoor dat ie maandag pas weer binnenkomt, maar als ik hem morgen thuis heb zou dat ook wel heel mooi zijn :)

snelle service, dat staat vast :P

btw: op de verzendbevestiging staat ook 256 mb rimm4200, maar ik heb van twee mensen bij mycom gehoord dat het 512 is, dus ik weet et verder ook niet, zie ik morgen wel. Als het 256 is koop ik later nog 512 erbij ofzo. als et 512 is kan ik later nog uitbreiden als mijn portomonnee weer uitpuilt :P

ik heb trouwens ook nog geen processor. Ik denk dat ik een 2,0 koop, en dan kijk hoe ver ie wil gaan. Eerst maar eens zien of dat mobo wel echt komt kijken hiero ;)

• Mountainman
Heb hem gister besteld dus morge komt ie aan, heb jij specifiek om 512 mb gevraagd of is dat standaard??? over 2 weekjes bestel ik me p4 2,26 Ghz en 2 x 40 gig maxtor's d740x L voor in de RAID setup...o+

• Mountainman
Uhhhm... [SCHRIK-MODE] in de pricweatch staat de p4t533 voor € 219 bij alternate, ik neem aan dat dit zonder geheugen is... of ben ik/we ongelooflijk genaaid [SCHRIK-MODE/] |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 18:21 schreef aniel05 het volgende:
Derranged: We hadden het niet over de bandbreedte van een 4200 module, maar over de toegangstijd. Hij is 35 of 32 nanoseconde; hier is nog wat onduidelijkheid over.
Uhm aniel ik richtte me op een eerdere post van iemand die vroeg of er al losse rimm modules verkrijgbaar waren.

Oh ja en die bordje van alternate zijn zonder geheugen

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 21:04 schreef Roog het volgende:
Ik werk toevallig bij de leverancier van mycom.
Ik kan vertellen dat er nu nog 40 borden liggen :).
hoeveel hebben jullie er nog??

• Mountainman
Phoei!!! schrok me de pleures!!! >:) anders had ik em truggestuurd!

Verwijderd

Topicstarter
damn als der 512mb bij gestuurd word dan wordt ik gek, dat zou echt super zijn, maar ja ik ga er vanuit dat het 256mb is.

Ik bel morgen meteen ff en dan bestel ik hem

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 19:36 schreef 1900XP het volgende:

[..]

hoeveel hebben jullie er nog??
Ik d8 een stuk of 30. De doos heb ik vandaag opengetrokken en er zit 256mb rimm bij en geen 512mb. Dus wat je bij mycom bestelt is dus met 256mb

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff 2 vraagjes :)

Tot hoe hoog kan je het voltage omhoog gooien?
En tot hoeveel fsb kan je in de bios de fsb omhooggooien
of moet je na een bepaaldde fsb dipswitches gebruiken?

• Mountainman
voltage dact ik tot 1.85 v en fsb tot 200 mhz in stappen van 1 mhz *D

Verwijderd

voltage tot 1.8v maar hij overvolt een beetje, bij mij komt ie zo op max 1.89v

geen dipswitches voor fsb nodig

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 17:17
Heb het bord in kwestie ook gekocht.Ben relatief nieuw in oc gebied maar die scores van 3d mark 2001 se :P

Heb het bord btw ook bij My com vandaan, via rembours.Wou eigenlijk met de creditcard maar alleen Visa/mastercard geen amex :(

Affijn geen extra rembours kosten, omdat het boven€300,- zit de bestelling.

Als er 512 Mb mem. op blijkt te zitten , dan post ik het wel ff .Maar ik denk eerlijkheidhalve eerder aan 256 Mb. gezien andere afnemers van Mycom hier op GoT , het bord reeds hebben.

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Pagina: 1 2 Laatste