Toon posts:

bij kopieren naar/van hd loopt win2k vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha mensen,

ik zit met de volgende hardware:
- Abit KT7 AMD Socket A atx mamaplank
- Maxtor dma33 5400 rpm hd
- Western Digital dma 100 7200 rpm

Als ik bestanden ga kopieren tussen de 2 hd's of van een cd naar de Maxtor dan loopt m'n systeem volledig vast. Nu heb ik van een vriend gehoord dat dit aan m'n ide controller/kabels kan liggen.

Heeft iemand dit eerder gehad en zou iemand me kunnen vertellen waar dit aan zou kunnen liggen.

Nee, ik hoef geen complete oplossingen op een presenteerblaadje, maar ik zou wat graag wat tips willen hebben over hoe dit probleem aan te pakken. Ik weet nl. niet waar ik moet kijken... :?

tnx alvast!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

wanneer is het probleem precies ofgetreden is het altijd zo geweest of is het gebeurt sinds je iets veranderd hebt????
probeer ook even dat tooltje van maxtor (staat @ hun site)

suc6

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 23:30 schreef Fanatic_FS het volgende:
wanneer is het probleem precies ofgetreden is het altijd zo geweest of is het gebeurt sinds je iets veranderd hebt????
Het is eigenlijk zolang ik weet, de maxtor is uit m'n oude systeem en ik kan me niet herinneren datie het goed heeft gedaan.
probeer ook even dat tooltje van maxtor (staat @ hun site)
welk tooltje bedoel je? Er staan er nogal wat. Ik neem aan dat je deze bedoelt:
Download Maxtor's hard drive diagnostic program. It can quickly test integrity of your ATA drive, 500 MB and over. Now bootable!

Verwijderd

Topicstarter
kan het liggen aan de Cylinder Limitation Jumper:

clj

of is dit echt puur bios gedoe...

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
misschien dat je hier de oplossing vindt:
http://go.to/kt7faq

er staan ook nieuwe biosen op. ik had eerst een probleem met m'n RAID en HD, met een nieuwe bios was dit opgelost.

het zijn btw niet alleen de orginele abit biosen, dus wees voorzichtig. ik draai nu ook een niet orginele zonder problemen.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus het nieuwste officiele bios van abit geupdate. Maar nog steeds gaat het fout, is het nu zo dat ik DMA uit kan zetten in m'n bios. Zo ja, zal dit helpen?

Er is nl een heel verhaal op de Western Digital site... en volgens mij komt daar uit naar voren dat ik eventueel dat kan doen...

Western Digital

Het is alleen volgens hun wel een short time solution :)
2. Do not enable DMA transfers in your operating system: If your system does not meet the Ultra ATA/100 requirements listed in the system requirements section, do not enable DMA transfers in your operating system. Doing so could cause potential compatibility issues.

Verwijderd

Topicstarter
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

kheb dus ultra dma op disabled gezet in m'n bios en kheb nu al 3 gig gekopieerd zonder vast te lopen!

joepieeeeee

iedereen bedankt
Pagina: 1