Toon posts:

Verkrijgbaarheid Zalman CNPS6500B-CU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee waarom de Zalman CNPS6500B-CU zo ontzettend slecht verkrijgbaar is in nederland ? Deze koeler is toch al een behoorlijk tijdje uit... Slechts één zaak in Nederland heeft volgens Pricewatch dit speeltje in het assortiment.

Tweede vraagje : Zijn er buiten de montagemethode nog verschillen tussen de CNPS6500B-CU en de CNPS6500A-CU ? Ik weet dat de B-versie met clips vastzit en de A-versie met boutjes, maar verder ? Welke methode is trouwens het stabielst ? Waarom zou ik niet gewoon de A kopen ?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Boutjes is vele malen stabieler en veiliger.
Je kunt zo de kracht die op je core komt goed verdelen, en je hebt minder kans dat het clipje van je socket afbreekt door de (zware) cooler.

Verwijderd

Topicstarter
Okee : Genoteerd, 1-0 voor de CNPS6500A. Nog iemand argumenten waarom ik zou blijven wachten tot de B-versie goed verkrijgbaar is ?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 23:14 schreef Bakkei het volgende:

[..]

Okee : Genoteerd, 1-0 voor de CNPS6500A. Nog iemand argumenten waarom ik zou blijven wachten tot de B-versie goed verkrijgbaar is ?
Die heb ik ook wel :P

AMD heeft de richtlijn voor mobo makers om 4 gaten rond de socket te maken geschrapt, zodat waarschijnlijk niet alle mobo makers meer de 4 gaten rond de socket bijven maken.

Bron: http://www.tweakers.net/nieuws/21042

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 14:57

pbd

Op donderdag 04 juli 2002 23:09 schreef SH007 het volgende:
Je kunt zo de kracht die op je core komt goed verdelen, en je hebt minder kans dat het clipje van je socket afbreekt door de (zware) cooler.
Kan een copper of alu spacer dit niet opvangen?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 05 juli 2002 00:52 schreef HomeY het volgende:

[..]

Kan een copper of alu spacer dit niet opvangen?
Jawel, enig probleem heeb je dan nog dat je socketclips kunnen afbreken

iStockphoto

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 14:57

pbd

Op vrijdag 05 juli 2002 01:05 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

Jawel, enig probleem heeb je dan nog dat je socketclips kunnen afbreken
leg eens uit want heb net een en ander besteld waaronder een spacer... afstand tot clips wordt toch niet groter dacht ik maar zorgt ervoor dat core niet meer ietwat uitsteekt en de koeler dus nu het hele oppervlak bestrijkt zodat de druk erop verdeelt wordt? Of is zo'n spacer in de praktijk iets dikker dan de core want dan begrijp ik je opmerking...

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mocht je spacer íets dikker zijn als je core (wat me zéér onwaarschijnlijk lijkt) dan kunnen je socketclips erg makkelijk afbreken. Ik heb dat met een Celeron en een ThermalTake Dragon Orb III gehad. (De Dragonorb was alleen voor PIII Socket 370 en niet voor Celeron socket 370 want die is een héél klein beetje dikker) Dat had als gevolg dat m'n socketclips afbraken en m'n mobo onbruikbaar werd :'( ;( ('t was ook een stomme n00b-actie |:( )

T.net gallery | V&A ads

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 19:10

star-saber

Ryzen

effe voor de duidelijk heid

hij heeft het hierzo over de 6500b en die is voor intel

en niet voor amd

Verwijderd

Topicstarter
effe voor de duidelijkheid
hij heeft het hierzo over de 6500b en die is voor intel
en niet voor amd
Inderdaad... Ik ga hem ook voor een PIV-1.8 gebruiken. Maar daar passen dus zowel de A als B versie op. De A versie heeft als voordeel dat hij goed verkrijgbaar is. Dus ik hoop op tips om een gefundeerde keuze te maken tussen deze 2.

Over de montage las ik in de test op gamepc
http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=p4hec&page=5

Also a big plus in our book, the Zalman 6500B-AlCu was able to achieve the absolute tightest seal between the CPU and CPU cooler of any cooler in our testing. We actually pulled the CPU out of the socket when un-installing the Zalman cooler, as the CPU thermal paste bond was so tight (as you want for a CPU cooler). Thankfully, no harm was done to our CPU.

Hier gaat het weliswaar over de AlCu versie en niet de Cu versie die ik wil hebben, maar daar zal op montagegebied wel geen verschil in zitten, buiten dat de Cu een klein kilootje weegt.

Wie helpt mij de knoop door te hakken ? Nu de 6500A-Cu halen of wachten tot de 6500B-Cu verkrijgbaar is ?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 19:10

star-saber

Ryzen

ik heb nu de 6500A-Cu

en bevalt me uitstekend
Pagina: 1