Toon posts:

[vb] User-Defined Type not defined

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met vb een database maken, maar als ik dim mydatabase as database in mijn code zet krijg ik de foutmelding: User-Defined Type not defined. Ik heb al geprobeerd, om acces opnieuw te installeren, sp5 van vb gedowd, in msdn gezocht. In msdn staat dat je dan data acces object moet aanklikken in de lijst met references, maar ik heb de hele lijst doorgekeken en data acces object of iets wat daar op lijkt staat echt nergens. Zou iemand mij kunnen zeggen hoe ik dan toch een database kan maken. instructies als recordset o.i.d geven de zelfde melding.

EDIT: de code voor dit deel van het programma heb ik uit het complete handboek voor visual basic 6.0 maar zoals hier boven te lezen werkt het dus niet

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 23:27

mulder

ik spuug op het trottoir

Je moet een reference naar DAO of ADO maken. Van Microsoft dus dat staat er voor.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Heb het net geprobeerd, krijg nogsteeds dezelfde compile error.

EDIT: Ik heb net ook ff geprobeert of het wel werkt om met de wizard een data project te maken en zelfs dan krijg ik die foutmelding. waarschijnlijk mis ik dus een dll ofzo maar ja welke? en hoe kom ik eraan. het vb trouwens al een paar keer opnieuw geinstalld, in de hoop dat dat hiel maar nee dus

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 18:07
MDAC downloaden op de Microsoft site, www.microsoft.com/data

Verwijderd

Of post anders ff de (letterlijke) foutmelding.

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Heb je wel bij de References van je project Microsoft ActiveX 2.5 (of zoiets) aangevinkt?

Verwijderd

MDAC inderdadd downloaden, heb je Sql goed geinstalleerd?

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 23:06 schreef Don Facundo het volgende:
Je moet een reference naar DAO of ADO maken. Van Microsoft dus dat staat er voor.
Alleen DAO werkt met "Database". ADO kent dat type niet meer...
Edit: Referentie heet bij mij "Microsoft DAO 3.51 Object Library".

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 08:50 schreef Debbus het volgende:

[..]

Alleen DAO werkt met "Database". ADO kent dat type niet meer...
werkt het ook met recordset en cusRset! ?

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 08:53 schreef Aquariusquintini het volgende:
werkt het ook met recordset en cusRset! ?
ADO kent het type "Database" niet meer, maar kan nog wel omgaan met databases :)
In DAO moet je via een WorkSpace-object een Database-object openen. Vanuit dat Database-object kan je een RecordSet-object maken.
In ADO maak je een Connectie-object maken en vanuit daar kan je direct een RecordSet-object maken.

btw, er zijn nog wel wat meer verschillen hoor, tussen DAO en ADO...

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk, het werkt na heel wat downloadwerk van die MDAC en het refereren van een paar dingen heb ik het eindelijk aan de praat. :)
Pagina: 1