[WinXP] Logitech quickcam doet maar heel even

Pagina: 1
Acties:

• aznguy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 11:28
hey all,

ik heb net zo'n web cam gekregen..ik plug em gewoon in de USB en hij installeert em..dus alles is goed..maar als ik em nou ff gebruik..doet ie 5 sec ofzo..en daar na vast..alles .....

wet iemand waar het probleem ligt ofzo..of wie dat ook heeft ...en hoe los je dit op :?

aznguy

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke windows versie heb je? Zou je dit voortaan in je titel willen neerzetten, liefst tussen [ ]. Zie ook [topic=471457]. Heb je trouwens andere drivers geprobeerd?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
als je je topic in WOS plaatst is het ook wel handig om ff je OS erbij te vermelden ;)

• aznguy
ooops...sorry sorry....(win XP prof)

• aznguy
ik ben nieuw...hehe

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wellicht ander softwareprogrammaatje gebruiken. De camera werkt prima onder XP (Home), ik gebruik hem op het werk, met de originele software, maar misschien werkt het niet goed onder Prof.

[Edit] Gelijk maar ff een kleine wijze les: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif Hiermee kun je je eigen bericht tot 24 uur na het posten wijzigen.

• aznguy
mmm ok..maar hij doet het ook niet onder explore ofzo..bij geleverde proggie doet ie ook zo...:?

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 23:09 schreef aznguy het volgende:
mmm ok..maar hij doet het ook niet onder explore ofzo..bij geleverde proggie doet ie ook zo...:?
Andere drivers geprobeerd?

• Compubiter

Compubiter

Think again

Welke Quickcam gaat het precies om.
Op deze site worden een aantal problemen besproken.
Een aantal Quickcams hebben standaard geen driver nodig onder XP.

• aznguy
ik heb de QuickCam® Web ..maar ik ben al op die web geweest en zo...heb vele handelingen gedaan...maar heel vreem doet steeds weer het zelfde....

en oh ya..ik heb geen drivers gebruik..die vind winXP zelf

• aznguy
Op donderdag 04 juli 2002 23:19 schreef aznguy het volgende:
ik heb de QuickCam® Web ..maar ik ben al op die web geweest en zo...heb vele handelingen gedaan...maar heel vreem doet steeds weer het zelfde....

en oh ya..ik heb geen drivers gebruik..die vind winXP zelf

Met MSN ofzo..dan loopt hele MSN vast...dus ..ik weet niet waar het aan ligt...

• Compubiter

Compubiter

Think again

[topic=363343/1/100]
Via driver probleem waarschijnlijk. VIA 4-in-1 4.40A Probeer die eens ;).

Lees nog maar een keer mijn eerste post. Kicken binnen 24 is ook niet gewenst (groot forum, veel regeltjes ;))

• aznguy
hehe..sorry...ik heb denk ik op het verkeerde icoontje geklickt..denk ik ..ik moet nog ff leren..het is allemaal nog nieuw voor mij hehe..sorry..

mmm..ff via drivers installeren...ik zal eens proberen

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:46
Op donderdag 04 juli 2002 23:34 schreef aznguy het volgende:
hehe..sorry...ik heb denk ik op het verkeerde icoontje geklickt..denk ik ..ik moet nog ff leren..het is allemaal nog nieuw voor mij hehe..sorry..

mmm..ff via drivers installeren...ik zal eens proberen
Hetzelfde probleem heb ik gehad. Lees deze thread maar eens door, en zie mijn oplosssing. Het blijkt een fout te zijn van XP in combinatie met bepaalde mobo's
[topic=333930]

• aznguy
mmm bedankt..ik zal die treat ff door lezen...

duss..ik kan em verder niet laten werken on winXp ...dus een andere os laten draaien...wachten op patches denk ik dan...

• Kama
  • Laatst online: 14:52

Kama

Aritifical Intelligenticus

Oorzaak zit in de gare VIA chipset... Ik heb hetzelfde probleem. Asus K7V moederbordje met VIA chipset.

Nog niet opgelost hiero :(

Niels

• blackd
  • Niet online
Er is wel een USB patch voor problemen met USB en met name MSI moederborden, dus wat voor moederbord heb je?

• aznguy
mag je 3 x raden.. met die gare via ...dus..ik weet nie...of daar ook wel een oplossing voor is...heb al nieuwe drivers geinstalleerd...en nu missen de bepaalde programma's sommige drivers... echt vaag...BTW hoe šplaats je een screen shot???

• DeadMetal
Op vrijdag 05 juli 2002 00:00 schreef Kama het volgende:
Oorzaak zit in de gare VIA chipset... Ik heb hetzelfde probleem. Asus K7V moederbordje met VIA chipset.

Nog niet opgelost hiero :(
Dit kan je zelf ook niet oplossen, kan echt alleen door een patch van "hogerhand" ;)
De beste oplossing (en je bent meteen van al het gezeur af): koop voor een paar eurootjes een PCI USB kaart. Dan heb je 4 of 5 usb poorten (je hebt ze ook van 2 poorten) en daar sluit je je stuff op aan. Alle problemen opgelost en geen ergernis meer!
Zelf ben ik voor de SiteCom USB 2.0 Controller gegaan vanwege mijn USB 2.0 scanner.
Voor meer informatie: [topic=516452]

Maar als je geen USB 2.0 aparaten hebt of gaat kopen is een normale PCI USB controller ook geschikt (nog goedkoper ook).

Suc6!

• DeadMetal
Op vrijdag 05 juli 2002 00:02 schreef blackd het volgende:
Er is wel een USB patch voor problemen met USB en met name MSI moederborden, dus wat voor moederbord heb je?
Jep klinkt leuk, maar helpt helemaal niks.
Ook dit is besproken in [topic=333930]

• blackd
  • Niet online
http://www.viaarena.com/?PageID=71 -> USB Filter patch, ik dacht dat dat hem was.

[topic=516945/1/100] in dit topic staat een van de problemen omschreven.

http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_list.php?part=1&kind=7&CHIP=7&ID=1 hier staat de USB patch nogmaals, maar dan bij MSI zelf.

Misschien staat er op de website van de fabrikant van je mobo ook nog wel specifieke informatie over deze USB problemen.

Edit
Lees net hierboven dat 't waarschijnlijk toch niet helpt ;(

• aznguy
mmm ya dus dat moet ik dus doen...dus het probleem ligt echt meer inde VIA ONBoard USB...mmmmmoet ik dus zo'n PCI maar kopen..misschien komen er later nog paar patches..

we zien het wel...

• DeadMetal
Op zaterdag 06 juli 2002 00:38 schreef aznguy het volgende:
mmm ya dus dat moet ik dus doen...dus het probleem ligt echt meer inde VIA ONBoard USB...mmmmmoet ik dus zo'n PCI maar kopen..misschien komen er later nog paar patches..

we zien het wel...
Nee, het ligt aan de via chipset in combinatie met XP. Onder andere besturingssystemen werkt het prima geloof ik.
MS geeft de schuld aan VIA, en andersom, een patch kunnen we wel vergeten.
Daarom die PCI USB kaart die ik gekocht hebt, zo omzeil je alle problemen.

• DeadMetal
Op vrijdag 05 juli 2002 23:09 schreef blackd het volgende:
http://www.viaarena.com/?PageID=71 -> USB Filter patch, ik dacht dat dat hem was.
Jep, die had ik geïnstalleerd, en ook de 4-in-1 patch. Maar beide lossen het probleem echt niet op.
Edit
Lees net hierboven dat 't waarschijnlijk toch niet helpt ;(
Idd ;)

• aznguy
Op zaterdag 06 juli 2002 11:10 schreef DeadMetal het volgende:

[..]

Jep, die had ik geïnstalleerd, en ook de 4-in-1 patch. Maar beide lossen het probleem echt niet op.
[..]

Idd ;)
klopt...het werkt nog steeds niet met al die patches en stuff....misschien moet je wachten wat er van mircosoft komt..hun moeten denk ik zo'n windows XP patch uitbrengen ofzo...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Kama
  • Laatst online: 14:52

Kama

Aritifical Intelligenticus

Op vrijdag 05 juli 2002 23:04 schreef DeadMetal het volgende:

[..]

Dit kan je zelf ook niet oplossen, kan echt alleen door een patch van "hogerhand" ;)
...

Maar als je geen USB 2.0 aparaten hebt of gaat kopen is een normale PCI USB controller ook geschikt (nog goedkoper ook).

Suc6!
Zucht... Een nog grotere battle over the IRQ's tussen al m'n kaartjes :'( Als ik nog een slotje vrij heb tenminste...

Niels

• DeadMetal
Op dinsdag 09 juli 2002 01:43 schreef Kama het volgende:

[..]

Zucht... Een nog grotere battle over the IRQ's tussen al m'n kaartjes :'( Als ik nog een slotje vrij heb tenminste...
Jep, balen. Maarja: een andere oplossing is er momenteel niet (behalve XP uninstallen) :(

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 21:42
En weer 2 mnd later nog steeds geen oplossing gevonden voor de kt133 icm logitech quickcam??
Ik heb er iig nog niks over kunnen vinden..... iemand anders?

• DeadMetal
Ik heb dit dus opgelost door een losse USB kaart te kopen (PCI), dan is het probleem opgelost.

Verwijderd

Heb je in de USB-poort naast degene waar je de webcam hebt aangesloten nog een ander apparaat aangesloten?? Dus op dezelfde USB-hub?? Dan moet je dat andere apparaat eens loskoppelen en dan nog eens kijken. Grote kans dat dat andere apparaat te veel voeding van de USB-poort vraagt en er te weinig overblijft voor de webcam.
Pagina: 1