Toon posts:

1 dode pixel midden scherm wat aan te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zie titel kan ik daar zelf wat aan doen ?

het is maar een pixel maa zoals de reclame zegt "na 20 jaar word het toch een groot probleem" ik kijk er steeds tegen aan... omdat ie in het midden zit. Vanaf 1 meter zie ik hem....

• Mateyo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 22:48 schreef T-Mug het volgende:
zie titel kan ik daar zelf wat aan doen ?

het is maar een pixel maa zoals de reclame zegt "na 20 jaar word het toch een groot probleem" ik kijk er steeds tegen aan... omdat ie in het midden zit. Vanaf 1 meter zie ik hem....
Garantie :?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan zit ik 2 weken zonder scherm....

Verwijderd

Hoe oud/nieuw is ie?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Vragen om een tijdelijk scherm. Als een zaak een beetje service wil verlenen doen ze dit wel! Anders bij anderen te raden gaan, zijn genoeg mensen met schermen die ze (tijdelijk) over hebben.

En het is vakantie tijd... misschien iemand die in de vakantie wel even z'n scherm kan lenen. :)

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 22:51 schreef Eyeopener het volgende:
Hoe oud/nieuw is ie?
3 weken eerst was die er niet nu is die er wel...

nouja hopen dat ze een beetje gemakkelijk doen wand ik heb het piepschuim uit de doos wegbracht |:(

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 22:53 schreef T-Mug het volgende:

[..]

3 weken eerst was die er niet nu is die er wel...

nouja hopen dat ze een beetje gemakkelijk doen wand ik heb het piepschuim uit de doos wegbracht |:(
Ik werk zelf bij een electro-nogwat winkel (gewoon de megapool :D) en wat bij ons en zover ik weet elke winkel met een beetje service testen ze hem eerst... en mocht het probleem zich openbaren in de winkel dan ruilen ze hem gewoon om (alleen de monitor... geen nieuwe doos enzo)...

Bij ons binnen een maand meestal... andere winkels weet ik de termijn niet van...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat voor merk en type is het? Als het een budgetscherm is dan kun je op je kop gaan staan maar dan is dit geen reden om een nieuwe te krijgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
plak hem af met een stuk tape :P

Er zit niets anders op dan garantie joh.

Freelance tweaker

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 04 juli 2002 23:03 schreef D-Devil het volgende:
Er zit niets anders op dan garantie joh.
1 pixel is heel normaal hoor bij de meeste schermen, en bij een wat goedkoper model maakt het niet uit of ie midden in het scherm zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Muhahahahah!!!! jammer dan!!!!

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:14

Bl0cKeR

titel

Tsjah, 1 dode pixel... Bij de meeste leveranciers ligt de grens op 5 tot 7 voordat je aanspraak kunt maken op garantie ;(

sigh

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 12:00

joker1977

Tweakert

hangt een beetje van het merk af. Een populair low-budget merk als Neovo doet niet moeilijk: Een pixel in een straal van 3 cm. rondom het centrum dood, resulteert al in garantie.

Kortom: Zoek het even op in de handleiding of bij de leverancier.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 23:00 schreef Eyeopener het volgende:

[..]

Ik werk zelf bij een electro-nogwat winkel (gewoon de megapool :D) en wat bij ons en zover ik weet elke winkel met een beetje service testen ze hem eerst... en mocht het probleem zich openbaren in de winkel dan ruilen ze hem gewoon om (alleen de monitor... geen nieuwe doos enzo)...

Bij ons binnen een maand meestal... andere winkels weet ik de termijn niet van...
Overigens als het defect minimaal is dan wordt ie op garantie opgestuurd... wat een aantal weken duurt...

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op donderdag 04 juli 2002 23:04 schreef Exirion het volgende:

[..]

1 pixel is heel normaal hoor bij de meeste schermen, en bij een wat goedkoper model maakt het niet uit of ie midden in het scherm zit.
Volgens mij denkt de Consumentenbond daar anders over.
(Zie de gids van deze of vorige maand)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 04 juli 2002 23:10 schreef vassago het volgende:
Volgens mij denkt de Consumentenbond daar anders over.
Die kunnen zoveel vinden, maar het gaat erom wat de fabrikanten vinden. Die stellen de norm.

• Christoph
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 23:11 schreef Exirion het volgende:

[..]

Die kunnen zoveel vinden, maar het gaat erom wat de fabrikanten vinden. Die stellen de norm.
uhhh nee die stelden de norm
Wij nemen dat nog braaf over maar dat moeten we niet meer.

1 pixel is genoeg om hem te laten vervangen tegenwoordig. En je zal ook je recht krijgen als je dit aanvecht wanneer ze niet meewerken.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik had ooit voor iemand een eizo gekocht, zat er ook zo'n irritant dode pixel midden op t scherm. Ben terug naar de winkel gegaan (paradigit) kreeg meteen een nieuwe mee, meteen maar ff getest in de winkel.

Moraal van het verhaal:
Test je platte monitor voor dat je hem de winkel uitdraagt.

• vassago
  • Nu online
Op donderdag 04 juli 2002 23:11 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nope, het gaat erom wat de wet vindt.

Ie. wat mag je verwachten van zo'n duur scherm.
(In ieder geval geen dode pixels)

Dat je zo braaf bent om dit te pikken....

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 23:22 schreef vassago het volgende:

[..]

Nope, het gaat erom wat de wet vindt.

Ie. wat mag je verwachten van zo'n duur scherm.
(In ieder geval geen dode pixels)

Dat je zo braaf bent om dit te pikken....
Hier staat echt niets over in de wet :+

De fabrikant geeft een norm waar hun monitoren aan voldoen, is dat niet zo dan kun je een nieuwe komen halen, maar valt die dode pixel binnen de norm dan moet je flink geluk hebben willen ze 'm nog ruilen.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op donderdag 04 juli 2002 23:31 schreef SH007 het volgende:

[..]

Hier staat echt niets over in de wet :+

De fabrikant geeft een norm waar hun monitoren aan voldoen, is dat niet zo dan kun je een nieuwe komen halen, maar valt die dode pixel binnen de norm dan moet je flink geluk hebben willen ze 'm nog ruilen.
De wet geeft aan dat een produkt aan de verwachtingen moet voldoen die men (meestal: de maatschappij, het volk)doorgaans heeft. Dit betekent dus GEEN DODE pixels :)
via die redenering kan je soms ook garantie afdwingen buiten de garantieperiode... :) bv een monitor na 1 dag buiten garantie stuk gaat ofzo...

ma ma ma ma ma macron one

• Palomar
  • Niet online
meeste (alle) monitors hebben tegenwoordig wel on-site garantie, dus ik zou gewoon bellen naar de helpdesk en zeggen dat er een gigantische vlek midden in je beeld zit (beetje overdrijven ;)).. als je een beetje geluk hebt komen ze dan een nieuwe brengen en nemen ze de oude weer mee.. heb je ook geen last van het tijdelijk zonder monitor zitten :)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

en als ze hem niet terug willen via de onsite kan je perongeluk ergens op het scherm duwen "ja ik had eerder geen tijd om hem uit te proberen en nu ziet ik ineens dit..."

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

PFF, je kan zeggen wat je wilt, maar ik zal even een paar regels citeren over garantie mbt dooie pixels.

TFT Schermen:
IIyama 0 t/m 3 pixels toegestaan
Hansol 6 verkleurde pixels (enkele) toegestaan
1 verkleurde dubbele pixel toegestaan
10 donkere pixels toegestaan
3 donkere dubbele pixels toegestaan
2 donkere driedubbele pixels toegestaan
afstand tussen defecte pixels verkleurd tot 15mm
afstand tussen defecte pixels donker tot 5mm
LG 0 t/m 4 defecte pixels toegestaan
maximaal 2 aansluitende (dubbele) defecte pixels
minimaal 20mm tussen dode pixels toegestaan.

Dit zijn wel TFt schermen, dus geen CRT's

Verwijderd

als je er echt van baalt (en dat zou ik), dan breng je em terug met de mededeling dat ie niet bevalt (2 weken regeling)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een CRT Hansol 710D en ik vind het wel zwaar ieritand aangezien ik veel met photoshop enzovoort werk. En daarom heb ik deze monitor gekocht! nouja 290 euro is voor een scholier veel en als ik hem vanaf een meter nog zie vind ik toch dat ik wel garantie mag claimen! Ik heb gemaild met de gast die hem geleverd heeft hij zal even navragen bij Hansol of ze dit onder de garantie kunnen laten vallen... Ik hoop op een vervangend scherm !

• Palomar
  • Niet online
nee bij een CRT mag zoiets niet voorkomen.. gewoon aanspraak maken op de 3 jaar onsite garantie en wachten tot ze een nieuwe komen brengen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:53
Bij iiyama maakt het ook nog uit of je er binnen 8 dagen melding van maakt of langer. Ook iets om op te letten....

Verwijderd

Ik werk zelf in een computerwinkel, en verkoop Iiyama monitoren, tot nu toe heb ik nog geen dode pixels gehad, maar Iiyama doet er niet moeilijk over, als er bij aanschaf een pixel in het midden kapot is, dan wordt hij zondermeer omgeruild bij ons. Is het niet bij aanschaf, dan is 1 t/m 3 pixels toegestaan. Daarna is het garantie, dit is puur bepaald door de norm, sommige merken doen het pas vanaf 10 pixels.

Het ligt er ook aan of je een budget of een merk monitor koopt... wij verkopen alleen A-merken! *D

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op vrijdag 05 juli 2002 16:24 schreef T-Mug het volgende:
ik heb een CRT Hansol 710D en ik vind het wel zwaar ieritand aangezien ik veel met photoshop enzovoort werk. En daarom heb ik deze monitor gekocht! nouja 290 euro is voor een scholier veel en als ik hem vanaf een meter nog zie vind ik toch dat ik wel garantie mag claimen! Ik heb gemaild met de gast die hem geleverd heeft hij zal even navragen bij Hansol of ze dit onder de garantie kunnen laten vallen... Ik hoop op een vervangend scherm !
Ik had ook een hansol (710P CRT) met dode pixels. Gewoon ff dat nummer bellen van servelabs wat op de site staat. Dan krijg je een formulier gemaild/faxt en die ff invullen. (als ze het niet willen gewoon overdrijven ofzo, scherm gonio ff iets verkeerd instellen ofzo). Dan komt van gendt en loos met een monitor en nemen ze tegelijk jouw monitor mee. Zit je hooguit een paar uur met een monitor die in de doos zit.

Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 17:18 schreef zandpaddo het volgende:

[..]

Ik had ook een hansol (710P CRT) met dode pixels. Gewoon ff dat nummer bellen van servelabs wat op de site staat. Dan krijg je een formulier gemaild/faxt en die ff invullen. (als ze het niet willen gewoon overdrijven ofzo, scherm gonio ff iets verkeerd instellen ofzo). Dan komt van gendt en loos met een monitor en nemen ze tegelijk jouw monitor mee. Zit je hooguit een paar uur met een monitor die in de doos zit.

Suc6!
thnx als ik geen garantie krijg van de mijne ga ik dat eens proberen

• Sovereign
  • Laatst online: 27-06 19:01
Hier zijn al threads over geweest. Mijn mening is dat een dode pixel een dode pixel teveel is. En onlangs oordeelde een geschillen commissie omtrent een dergelijk geval dat:

"Op basis van de inhoud van het deskundigenrapport moet worden aangenomen dat in elk geval vanaf de tweede helft van het jaar 2000 de stand der techniek zodanig is, dat een consument bij aanschaf van een TFT-beeldscherm niet langer zonder meer bedacht moet zijn op pixelfouten in een dergelijk beeldscherm. Bij de beantwoording van de vraag welke eigenschappen de koper van een dergelijk beeldscherm op grond van de overeenkomst mocht verwachten, dient derhalve aangenomen te worden dat dat in elk geval een beeldscherm is waarin geen pixelfouten voorkomen. Komt er toch een pixelfout voor in het beeldscherm, dan dient dat in beginsel als een gebrek aan het scherm te worden beschouwd."

Nogmaals, de normen die een producent hanteerd zijn geen wettelijke regels. Ik snap de mensen dan ook niet die hun pixel "policies" voor zoete koek slikken.

• Randal Peelen
  • Laatst online: 05-08 17:00
Je krijgt vaak geen garantie met 1 dode pixel.

http://twitter.com/randalpeelen

• Termi
  • Laatst online: 19-08 14:50
Ik heb zelf iiyama A702HT, en heb 1 dooie pixel :P. Hij zit net boven de start knop :P. dus je hebt er niet echt veel last van :).

Maar ik zou in iedergeval mee terug gaan, heb je in iedergeval iets gedaan :).

• vassago
  • Nu online
Op vrijdag 05 juli 2002 01:02 schreef nitraat het volgende:
PFF, je kan zeggen wat je wilt, maar ik zal even een paar regels citeren over garantie mbt dooie pixels.
PFF, die fabrikanten kunnen zeggen wat ze willen maar dat doet er dus niet toe.
Er zijn ook winkels zat die op CPU's/Geheugen maar X weken garantie geven en dat kunnen ze ook niet hardmaken.

• vassago
  • Nu online
Op vrijdag 05 juli 2002 23:12 schreef JimmyPop het volgende:
Je krijgt vaak geen garantie met 1 dode pixel.
Heb jij uberhaubt dit topic wel doorgelezen of roep je maar wat?

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je hebt een goed werken crt gekocht 1 of 1000 pixels stuk.
maakt niet uit je hb hem zonder dode pixels gekocht. PUNT.
Pagina: 1