Op donderdag 04 juli 2002 22:41 schreef GrAwL het volgende:
Ik heb een liedje gevonden (kmfdm - anarchy) en de tekst gaat als volgt:
[..]
Nou ben ik zelf een Christen. Ik geloof niet in die tekst, maar ik vraag me dus of of het fout is om naar het nummer zelf te luisteren als Christen. T zal waarschijnlijk wel een domme vraag zijn, maar ik post t tog maar...
Ik vind het een goede vraag. Hij is dus zeker niet dom ofzo. Misschien heb je wel begrepen dat ik ook christelijk ben (ik weet niet of je de discussies volgt).
Zelf luister ik graag naar Gothic Metal. Dat is muziek waarin de teksten soms over vampiers e.d. gaan (slaying the dreamer van nightwish). KMDFM heb ik hier trouwens ook, net als Disturbed en andere groepen die in mijn signature staan (sinds gisteren ook Metallica - S&M).
Ik luister muziek voor de teksten. Om die reden kan ik mezelf meer vinden in iets als metal. Meestal heeft metal, of rock, gewoon betere teksten dan het gemiddelde DJ Tiesto nummer.
Om die reden luister ik ook geen death/dark/doom metal. Het is niet te verstaan waar de beste man over zingt en als je dat wel zo verstaan is het waarschijnlijk een aaneenschakelijk van ziekelijkheden. Alleen Tristania kan ik in deze stroming nog wel waarderen.
Ik zou zeggen; luister de muziek die je mooi vindt, ook al zijn de teksten niet helemaal in overeenstemming met je geloofsovertuiging.
Overigens hoop ik wel dat dit draadje wat interessanter gaat worden. Dan mag ie open blijven, zelf vind ik dit namelijk een erg interessant onderwerp. Oproep aan alle posters: post iets zinnigs.