Toon posts:

een vraagje over een liedje tegen God

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een liedje gevonden (kmfdm - anarchy) en de tekst gaat als volgt:
I MADE A GOD OUT OF BLOOD
NOT SUPERIORITY
Nou ben ik zelf een Christen. Ik geloof niet in die tekst, maar ik vraag me dus of of het fout is om naar het nummer zelf te luisteren als Christen. T zal waarschijnlijk wel een domme vraag zijn, maar ik post t tog maar...

Verwijderd

ik denk dat het er aan ligt wat voor christen je bent...als je heel erg streng gelovig bent is het denk ik al te laat en zul je in de hel belanden....als je iets vrijer over het geloof denkt is er misschien nog hoop

maar eigenlijk denk ik dat je wel voor jezelf kunt beslissen of een paar regels tekst jouw leven overhoop kunnen gooien....dat hoop ik tenminste

sterkte

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 22:44 schreef MrShaggy het volgende:
ik denk dat het er aan ligt wat voor christen je bent...als je heel erg streng gelovig bent is het denk ik al te laat en zul je in de hel belanden....als je iets vrijer over het geloof denkt is er misschien nog hoop

maar eigenlijk denk ik dat je wel voor jezelf kunt beslissen of een paar regels tekst jouw leven overhoop kunnen gooien....dat hoop ik tenminste

sterkte
ik geloof niet in de tekst van t liedje, maar ik vraag me gewoon af of t fout is om erna te luisteren.

Verwijderd

zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt ben ik geen christen....maar als jij ernaar wilt luisteren en het voor jou als christen geen kwaad kan dan hoef je toch niet van anderen te horen of het fout is ja of nee?

volg jezelf...scheelt een hoop denkwerk ;)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

In welk(e) opzicht(en) denk je dat het "fout" zou kunnen zijn? Graag je *eigen* mening geven... volg je *eigen* gedachten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 22:51 schreef DroogKloot het volgende:
In welk(e) opzicht(en) denk je dat het "fout" zou kunnen zijn?
in het opzicht dat er negatief over God wordt gesproken in het lied

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Of je er naar luisterd of niet is de keuze van je zelf

Of je het geloofd of niet is de de keuze van je zelf

Kortom: je moet het ZELF weten. Niemand die het je kan/mag verbieden/verplichten

Suc6 met dit enorme dilemma..

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op donderdag 04 juli schreef GrAwL:

[..]

in het opzicht dat er negatief over God wordt gesproken in het lied
*Wat* vind je er negatief aan?

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025
Op donderdag 04 juli 2002 22:41 schreef GrAwL het volgende:
[..]

Nou ben ik zelf een Christen. Ik geloof niet in die tekst, maar ik vraag me dus of of het fout is om naar het nummer zelf te luisteren als Christen. T zal waarschijnlijk wel een domme vraag zijn, maar ik post t tog maar...
mjah, waarom zou je jouw mening op anderen baseren :? Doe es zelfstandig ofzo en beslis voor jezelf
Wat wil je dat we zeggen? Ja het is heel slecht, foei! plz...

[edit]die smiley zien we liever niet

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 22:59 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

*Wat* vind je er negatief aan?
Dat er wordt gezegd dat er geen superioriteit is... wat er dus wel is, want God is superieur aan de mens.

• dvdgrs
Op donderdag 04 juli 2002 23:01 schreef GrAwL het volgende:

[..]

Dat er wordt gezegd dat er geen superioriteit is... wat er dus wel is, want God is superieur aan de mens.
Nou je kan voor jezelf bepalen dat god superieur is aan de mens, dus je kan ook wel voor jezelf bepalen of het luisteren van dit nr goed/slecht is.

Verwijderd

Topicstarter
goed.. ik moet t dus zelf bepalen...

toch bedankt voor jullie hulp en verloren tijd :)

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op donderdag 04 juli schreef GrAwL:

[..]

Dat hangt af van de zienswijze die iemand hanteert. Met andere woorden, het is een subjectief -- want persoonlijk -- oordeel waar jij het niet mee eens hoeft te zijn.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 23:04 schreef GrAwL het volgende:
goed.. ik moet t dus zelf bepalen...
nou....de mensen die net geantwoord hebben laten blijken dat ze er erg veel waarde aan hechten dat mensen zelf nadenken en zelf beslissingen nemen

maar ik denk dat je een heel ander antwoord krijgt als je dit een streng gelovig persoon vraagt

doe ermee wat je wilt...

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Op donderdag 04 juli 2002 22:41 schreef GrAwL het volgende:
[..]

Ik vind het een goede vraag. Hij is dus zeker niet dom ofzo. Misschien heb je wel begrepen dat ik ook christelijk ben (ik weet niet of je de discussies volgt).

Zelf luister ik graag naar Gothic Metal. Dat is muziek waarin de teksten soms over vampiers e.d. gaan (slaying the dreamer van nightwish). KMDFM heb ik hier trouwens ook, net als Disturbed en andere groepen die in mijn signature staan (sinds gisteren ook Metallica - S&M).

Ik luister muziek voor de teksten. Om die reden kan ik mezelf meer vinden in iets als metal. Meestal heeft metal, of rock, gewoon betere teksten dan het gemiddelde DJ Tiesto nummer.

Om die reden luister ik ook geen death/dark/doom metal. Het is niet te verstaan waar de beste man over zingt en als je dat wel zo verstaan is het waarschijnlijk een aaneenschakelijk van ziekelijkheden. Alleen Tristania kan ik in deze stroming nog wel waarderen.

Ik zou zeggen; luister de muziek die je mooi vindt, ook al zijn de teksten niet helemaal in overeenstemming met je geloofsovertuiging.

Overigens hoop ik wel dat dit draadje wat interessanter gaat worden. Dan mag ie open blijven, zelf vind ik dit namelijk een erg interessant onderwerp. Oproep aan alle posters: post iets zinnigs.

• Christiaan
Op donderdag 04 juli 2002 23:00 schreef Bong-One het volgende:
mjah, waarom zou je jouw mening op anderen baseren :? Doe es zelfstandig ofzo en beslis voor jezelf :Z
Wat wil je dat we zeggen? Ja het is heel slecht, foei! plz...
Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, doe dat dan niet! Ik vind dit nogal flamerig, want zelf kan ik me best voorstellen dat de starter hier moeite mee heeft.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 23:08 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Oproep aan alle posters: post iets zinnigs.
Sorry dat onze toevoegingen om zelf na te denken niet zinnig genoeg waren Chris...

• dvdgrs
Op donderdag 04 juli 2002 23:08 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Ik vind het een goede vraag. Hij is dus zeker niet dom ofzo. Misschien heb je wel begrepen dat ik ook christelijk ben (ik weet niet of je de discussies volgt).

Zelf luister ik graag naar Gothic Metal. Dat is muziek waarin de teksten soms over vampiers e.d. gaan (slaying the dreamer van nightwish). KMDFM heb ik hier trouwens ook, net als Disturbed en andere groepen die in mijn signature staan (sinds gisteren ook Metallica - S&M).

Ik luister muziek voor de teksten. Om die reden kan ik mezelf meer vinden in iets als metal. Meestal heeft metal, of rock, gewoon betere teksten dan het gemiddelde DJ Tiesto nummer.

Om die reden luister ik ook geen death/dark/doom metal. Het is niet te verstaan waar de beste man over zingt en als je dat wel zo verstaan is het waarschijnlijk een aaneenschakelijk van ziekelijkheden. Alleen Tristania kan ik in deze stroming nog wel waarderen.

Ik zou zeggen; luister de muziek die je mooi vindt, ook al zijn de teksten niet helemaal in overeenstemming met je geloofsovertuiging.

Overigens hoop ik wel dat dit draadje wat interessanter gaat worden. Dan mag ie open blijven, zelf vind ik dit namelijk een erg interessant onderwerp. Oproep aan alle posters: post iets zinnigs.
beetje tegenstrijdig,
"luister de muziek die je mooi vindt, ook al zijn de teksten niet helemaal in overeenstemming met je geloofsovertuiging" en
"Ik luister muziek voor de teksten."
luister die teksten dan niet... En als je muziek voor de teksten luistert, luister dan geen metal, helemaal niet als je het niet eens bent met de teksten |:(

• dvdgrs
Op donderdag 04 juli 2002 23:09 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, doe dat dan niet! Ik vind dit nogal flamerig, want zelf kan ik me best voorstellen dat de starter hier moeite mee heeft.
damn man, tuurlijk heb ik wat toe te voegen,
BEPAAL HET VOOR JEZELF
wat is er fout aan deze opmerking :? Doe es wat individualistischer en volg niet de meute :(

• Christiaan
Op donderdag 04 juli 2002 23:14 schreef Bong-One het volgende:

[..]

damn man, tuurlijk heb ik wat toe te voegen,
BEPAAL HET VOOR JEZELF
wat is er fout aan deze opmerking :? Doe es wat individualistischer en volg niet de meute :(
En deze post heb ik net voorgelegd aan mijn collega mods. Ik vraag je netjes om iets zinnigs toe te voegen en vervolgens begin je hetzelfde af steken tegen mij.

Je mening mag uiteraard zijn dat je het voor jezelf moet bepalen, maar de startposter zit met een moreel probleem, en daar wil ie hulp mee, niet met een opmerking zoals jij die geeft.

• Christiaan
Op donderdag 04 juli 2002 23:12 schreef MrShaggy het volgende:
Sorry dat onze toevoegingen om zelf na te denken niet zinnig genoeg waren Chris...
Die opmerking sloeg op de posts die nog moesten komen, niet over de posts die er al waren (alhoewel die ook niet allemaal top zijn).

Kijk, ik wil dat iedereen zijn eigen mening neerschrijft en die ook verdedigd. Waarom moet je je eigen keuze maken? Waarom zou je wel of niet naar deze muziek luisteren? Onderbouw het een beetje. Dat is toch niet teveel gevraagd?

• dvdgrs
Op donderdag 04 juli 2002 23:18 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

En deze post heb ik net voorgelegd aan mijn collega mods. Ik vraag je netjes om iets zinnigs toe te voegen en vervolgens begin je hetzelfde af steken tegen mij.
uhm, waar heb ik hetzelfde afgestoken tegen jou¿?¿?

Je mening mag uiteraard zijn dat je het voor jezelf moet bepalen, maar de startposter zit met een moreel probleem, en daar wil ie hulp mee, niet met een opmerking zoals jij die geeft.
wat? ik geef niet alleen mijn mening, maar een suggestie, volg je eigen mening, laat je niet beïnvloeden door anderen enz, dat jij het er niet mee eens bent betekend het nog niet dat het een onzinnige reactie is

• Christiaan
Op donderdag 04 juli 2002 23:21 schreef Bong-One het volgende:
Waar heb ik gezegd dat ik het er niet mee eens ben dan? In mijn post schrijf ik toch dat je zelf moet kiezen?

Ik reageer alleen op de manier waarop je reageert, niet op je reactie zelf; die vond ik niet netjes. Je mening mag je hebben, en ik ben het daar volledig met je eens.

• dvdgrs
Op donderdag 04 juli 2002 23:20 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Kijk, ik wil dat iedereen zijn eigen mening neerschrijft en die ook verdedigd. Waarom moet je je eigen keuze maken? Waarom zou je wel of niet naar deze muziek luisteren? Onderbouw het een beetje. Dat is toch niet teveel gevraagd?
dit meen je niet hoop ik, waarom moet je je eigen keuze maken? Het is toch een persoonlijk probleem/persoonlijke kwestie, kijk als je niet kan zien voor jezelf waarom het slecht zou zijn om het nummer te luisteren, luister het nummer dan gewoon... Als je je er niet lekker bij voelt, luister hem dan niet. Beetje individualisme is nooit weg (niet als reply op de muziek-kwestie, maar gewoon over et algemeen)

• Christiaan
Op donderdag 04 juli 2002 23:26 schreef Bong-One het volgende:
dit meen je niet hoop ik, waarom moet je je eigen keuze maken? Het is toch een persoonlijk probleem/persoonlijke kwestie, kijk als je niet kan zien voor jezelf waarom het slecht zou zijn om het nummer te luisteren, luister het nummer dan gewoon... Als je je er niet lekker bij voelt, luister hem dan niet. Beetje individualisme is nooit weg (niet als reply op de muziek-kwestie, maar gewoon over et algemeen)
Wat in de zin "je moet een eigen keuze maken" is er anders dan wat jij zegt? Wat ik zeg is: Luister waar je naar wilt luisteren. Luister naar wat je mooi vindt. Ik zeg toch precies hetzelfde als jij?

• dvdgrs
Op donderdag 04 juli 2002 23:24 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Ik reageer alleen op de manier waarop je reageert, niet op je reactie zelf; die vond ik niet netjes.
Hier reageer je dus op de manier waarop ik reageer :? Nou sorry dan heb ik je tog echt fout begrepen...

• Christiaan
Dit gaat nergens heen. Jammer dat een mogelijk aardig draadje uiteindelijk dood loopt. Als iemand hier vraagtekens bij mijn mod-schap plaatst, post dan wat in LA ofzo, en ga dat niet hier doen.

Als mod spreek ik mensen aan op hun manier van reageren, en als ik vraag of ze vervolgens hun stijl willen aanpassen, dan vind ik het ook niet meer dan normaal dat daar vervolgens ook op gelet wordt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.