[Maxtor 5T040H4 40,9GB] Gaat hij nog leven?

Pagina: 1
Acties:

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-04 13:20
Na slechts 10 maanden dienst is m'n Maxtor DiamondMax Plus 60 40,9GB 7200rpm overleden. Tenminste, ik krijg de volgende BIOS error bij booten:

"Primary Slave Hard disk S.M.A.R.T. status bad.
Immediate back up your data and replace your hard disk drive.
A failure may be imminent."

Klinkt dus niet lekker, ik als een gek de mp3tjes die deze disk volledig vulden overgezet naar m'n 80GB..
Hierna heb ik het Maxtor Diagnostic progje erover heen gehaald. Bij de basic test gaf hij al een error.
Ik heb 'Advanced Test (Factory Re-Certification)' gebruikt om hem te genezen, hij gaf ook aan dat dit gebeurt was, echt toen ik reboote gaf hij dezelfde BIOS error en toen ik hierna de Basic test van het Diagnostic progje draaide gaf hij wederom een error.
Toen heb ik uiteindelijk de Low Level Format functie gedraaid. Bij het rebooten kreeg ik echter weer de BIOS error.

Ik heb dus het gevoel dat hij stervende is. Is er nog wat aan te doen of zal ik em terugbrengen (en voor geld wat ik er toen voor betaald heb een 80GB WD 8mb cache halen :P)?
Ik heb weinig zin om het risico te nemen dat ie dadelijk echt de pijp uit gaat..

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
je hebt 12 maanden of meer garantie bij de winkel, en volgens mij 5 jaar van maxrot zelf.

Verwijderd

Ik zou hem inderdaad terug sturen ja naar de toko waar je m vandaan heb, deze zal je vast willen afschepen met een "oude" Maxtor 40 gig. Voor het zelfde bedrag heb je inderdaad een betere schijf, je moet ze gewoon een beetje kunnen pushen. Want als het Maxtor progje het niet voor mekaar krijgt, dan istie stervende, dan kan je hem net zo goed uit je raam de plomp in smijten. :P