Toon posts:

Muismat bij optische muis

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor de grap de muismat van mijn sun optische muis (van +/- 11 jaar oud) bij mijn nieuwe (qware, half jaar oud) optische muis gebruikt.

De sun muis werkt alleen maar met de muismat, op de tafel werkt hij niet.

Ik heb het gevoel dat mijn nieuwe muis beter werkt bij de muismat

De muismat bestaat uit een spiegelend oppervlak met allemaal puntjes...

Verbeeld ik me dat mijn nieuwe optische muis beter werkt met deze muismat, of kan dit echt? en zo jah.. waarom heeft niet iedereen zo'n ding dan?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 21:43

Steve

Krokodil \o/

een optische muis van 11 jaar oud :?

en in een aantal gevallen werkt een optische muis beter met dan zonder muismat, hangt af van het materiaal waarin je desk vervaardigd is..

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
zoek even in de topics naar optische muismat, er is al veel over gezegd.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 22:19 schreef Jupiler het volgende:
een optische muis van 11 jaar oud :?

en in een aantal gevallen werkt een optische muis beter met dan zonder muismat, hangt af van het materiaal waarin je desk vervaardigd is..
ehm, jah: zoiets...

sun he :)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die oude SUN's hebben idd een optische muis, maar deze werkt iets anders dan de optische muizen van tegenwoordig. Als je goed naar de muismat kijkt, zie je dat hier een raster op staat. Dit raster gebruikt de muis om zijn positie door te geven. Zonder mat dan ook geen muisgebruik.
De huidige optische muizen hebben geen raster meer nodig; techniek is een stuk verfijnder (maar vraag me niet precies hoe en wat).
Dat je nieuwe muis beter werkt met die spiegelende gerasterde muismat is vrij logisch; lichtsignaal wordt beter teruggekaatst, dus heldere signalen naar optische sensor --> werkt beter. Maar ik denk dat het verschil minimaal zal zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25
In mijn begintijd op de TU Delft (1990) hadden we ook al optische muizen op de computers (ook SUN volgens mij) om te CAD'en. Volgens mij hadden die toen ook speciale muismatten, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Zou best kunnen dat die muizen uit de begintijd een speciaal reflecterend oppervlak nodig hebben op optimaal te functioneren.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op vrijdag 05 juli 2002 11:02 schreef RoccoS het volgende:
In mijn begintijd op de TU Delft (1990) hadden we ook al optische muizen op de computers (ook SUN volgens mij) om te CAD'en. Volgens mij hadden die toen ook speciale muismatten, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Zou best kunnen dat die muizen uit de begintijd een speciaal reflecterend oppervlak nodig hebben op optimaal te functioneren.
Ik heb op de Haagse Hogeschool gezeten, daar hadden we SUN Classic's. Je kent ze denk ik wel; die platte vierkante doosjes :o Die hadden zo'n optische muis. Om te voorkomen dat die leuke reflecterende (metalen!) muismatjes werden gejat, waren ze vastgelijmd aan de tafel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1