Toon posts:

Checkbox disabelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is dat ook mogelijk?

1. Ik ben nu druk bezig met een scherm vol met checkboxjes, maar waar de waarde 0 is wil ik gewoon zo'n checkboxje als het ware disabelen, dat ie gevinkt is maar niet uitgevinkt kan worden, want dat heeft toch geen nut :)...hoe is dit te realiseren?

2. En hoe is het mogelijk wanneer er er meerdere checkboxen de zelfde waarde hebben bij het unchecken alle checkboxjes met dezelfde waarde te deselecteren (of natuurlijk selecteren?)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:04

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Redelijk scriptrequest.

1e:
code:
1
    mControl.disabled = true / false

Werkt trouwens niet op alle browsers, IE 5+ geloof ik wel.

2e al gezocht op google, javascript.internet.com, www.webreference.com?

Graag zouden we hier op GoT zien dat je eerst zelf een en ander uitprobeert; mocht het niet lukken of je dan wilt aangeven wat je al hebt uitgeprobeerd.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Gebruikersnaam: gorgi_19
Aantal posts: 250

Gebruikersnaam: xtentic
Aantal posts: 3011

Voordat je gelijk je scheur zover opentrekt... :{ Hij vraagt normaal of zoiets mogelijk is, een scriptrequest is dit:
Ik wil een script dat checkboxjes checkt of niet, liefst kant en klare code, anders eigenlijk niet!
Maar goed, om dus nog maar even antwoord te geven:
code:
1
document.forms[0].elements['name_v/d_checkbox'].checked=true;

:)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:04

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Misschien wat bot uitgedrukt, akkoord. Mijn excuses hiervoor, was niet zo bot bedoeld.
hoe is dit te realiseren
Vind ik wel duidelijk een vraag naar een script, zeker omdat er niets verder bijstaat.
Geef ik toch wel duidelijk een hint naar hoe dit te realiseren is met opmerkingen erover.

Daarnaast vind ik het jammer dat de topicstarter niet aangeeft wat hij zelf zoal heeft geprobeerd.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

1: Met de disabled property van het Checkbox object, met een boolean waarde.

2: Ja dat kan, en dat is gewoon scriptwerk.

Download dit en dit zipbestand, en dan heb je alle documentatie die je nodig hebt makkelijk bij de hand.

Dit topic is gesloten.