Asus v7100 ...ondersteboven!

Pagina: 1
Acties:

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06-2025
Wil er dus een 80 mm fan op doen...probleem is dat die kaart op ze kop zit...dus die fan moet eronder gehangen worden.

Heb het al geprobeerd maar nadat mijn pc paar keer niet meer bootte (piep piep NIX) ben ik er maar mee gekapt.

Hoe hang ik dat ding er in vredes naam onder...? Heeft er iemand een creatieve (niet al te lastige, lijkend op klussen met kijkers) en goede oplossing voor mij?

Bij voorbaat dank,

Oppie

Verwijderd

heb ook al zitten kijken...een van erop gaat bij mij niet omdat de scsi-kaart in de weg zit...
een cooler op de onderkant (of is het de bovenkant..in ieder geval de kant waar het koellichaam niet zit) is dat nuttig?

• Oppie
Bij de Asus v7100 zit hij zeker wel onder (heatsink + memory + alles). Op mijn mobo iig wel.

Zal ik mijn pc maar onderste boven neerzetten...da wordt dan zo lastig VCD's kijken :)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 09:38
He azrael lijkt me ook niet erg verstandig om er een VAN op te zetten :P

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 15:09
Ik heb hem wel goed zitten, naar boven..

Maar dat komt door de kast..

Verwijderd

Aopen HQ-08 en Abit BE6-2 1.00
die 7100 zit met de heatsink/chipset naar beneden. dus als ik er een leuke cooler op wil prakken komt die tussen de 7100 en eerste pci-slot..waar een scsi-kaart zit...en dat past dus niet :(

Verwijderd

koop dan zo'n chipset cool setje , haal je standaard heatsink eraf , dan zet je er een dunne heatsink op met thermal tape ( bijgeleverd bij setje ) en op die heatsink zit 4500 rpm cooler , ik heb dat ook gedaan en werkt perfect 210 core/207 mem clock 208 mem geeft bad pixels =) op v7100/t :)

• knights16
  • Laatst online: 29-08 20:43
waarom de standaard eraf ?
is deze slecht dan ?
gewoon een p1 koeler erop zetten...kost een pci slot..maarjah :)

met die chipset koeler set zeker nog ruimte voor pci slot ?

PVoutput

• Oppie
Bij mij past het wel, maar hoe maak ik on GOOSMANS naam dat ding vast op die kaart...of in de kast zodat hij goed blijft zitten en de kaart genoeg koelt :/

Verwijderd

pci-slot weg is echt geen optie..zit helemaal vol...dus ja :)
waar kan je dat kleine setje halen?

• FiRePaTH
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Hehe, je kan ook (net als ik) in het pci slot net onder je agp kaartje (of 1 leeg pci slot ertussen) een "hoge" kaart zetten (dat ie dus ver van het moederbord uitsteekt en je er verticaal een 80mm blower op zet (dubbelzijdig plakband rulez) met een airflow naar de gpu van je videokaartje toe gaat.

Ook kan je makkelijk het koelblokje vervangen door een 486 koelertje met blowertje (errug goedkoop die dingen). Als je het oude koelblok eraf haalt (incl. de 2 "spijkertjes" die het vast klikken zijn er 2 gaatjes in je videokaart te voorschijn gekomen. Nu moet je ff dat blokje goed insmeren met koelpasta en het dan schuin op je gpu plakken. Zoek nu een of ander (geplastificeert ijzer-) draadje en bind daarmee je koelblok door die 2 gaatjes en door de koelvinnetjes van je nieuwe 486 koelblokje vast, schroef er het blowertje op en klaar!

Het werkt hier prima en het blijft lekker fris :)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• knights16
nah ik doe er wel een p1 koeler op...op me asus 7100... :)
kost me een slot..als ik om ruimte verlegen zit doe iik het wel adners

PVoutput

Verwijderd

Standaard heatsink enzo laten zitten!
Dat zit echt prima met koelprut ertussen enzo. Ik heb een oud socket7 koelertje met 2 schroefjes gewoon op de heatsink geschroeft. Dat hij onderstebovenhangt heb ik ook, maar je moet het ook wel goed vastmaken.. ff goeie schroefjes zoeken :)

• Oppie
Misschien wel een idee jah dat ik ff kaart er eerst uithaal....:)

Maar hij moet ook de mem. coolen dus meot ik hem met 2 schroevies op heatsink vastmaken.

* Oppie hopes it'll work

• knights16
dus een socket 7 past er niet helemaal precies op?
je kunt hem maar met 2 schroefjes vastmaken ?

PVoutput

• knights16
trouwens
is een pentium 1 koeler precies even groot als een socket 7 ???

PVoutput

• Oppie
nee,: Wil er dus een 80 mm fan op doen
Pagina: 1