Repotec 515 H & Chello ?!?

Pagina: 1
Acties:

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Ik heb voor mezelf een Repotec routertje gekocht inc hub om chello te gaan delen in m'n huis..

Maar dat gekke ding doet dus helemaal NIKS !

Aangesloten op m'n netwerk, alle pc's kunnen elkaar pingen als ik ze een vast ip adres geef, maar de dhcp server van de router zelf kunnen ze niet vinden.

Geen enkel ander adres is te pingen, dus de router lijkt niet eens op het netwerk te zitten ?

Reseten dmv de reset knop helpt niks, het status ledje blijft enkele seconden rood en wordt dan groen, zonder dhcp server.

De jumpers die erop zitten staan op ON, zou dus gewoon normaal moeten zijn volgens de manual.

Het ding zou ook via chello moeten werken, daar ben ik in de 2 dagen dat ik 'm heb nog niet aan toe gekomen.. :(

Wie helpt mijn familie op internet te komen ? :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Leest de handleiding eens goed door want je heb de belangerijkste onderdeel vergeten te lezen |:(

talkin' is cheap, people follow like sheep

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Wat dan ?

De power cable ? :)

Handleiding zegt dit:
If your PC uses a Fixed (Static) IP address, ensure that it is using an IP Address within the range 192.168.0.2 to 192.168.0.254 and thus compatible with the Broadband Router's default IP Address of 192.168.0.1.
Also, the Network Mask should be set to 255.255.255.0 to match the Broadband Router.
Ipconfig van windows doet dit:
code:
1
2
3
4
5
6
Ethernet adapter Realtek:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: nl
      IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 192.168.0.5
      Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.0
      Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 192.168.0.1

En dan ping:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
C:\>ping 192.168.0.1

Pingen naar 192.168.0.1 met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Wat mis ik dan ?

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 21:57 schreef Roel het volgende:
Wat dan ?

De power cable ? :)

Handleiding zegt dit:
[..]

Ipconfig van windows doet dit:
code:
1
2
3
4
5
6
Ethernet adapter Realtek:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: nl
      IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 192.168.0.5
      Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.0
      Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 192.168.0.1

En dan ping:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
C:\>ping 192.168.0.1

Pingen naar 192.168.0.1 met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Wat mis ik dan ?
MAC Address:
If your ISP asks for the "Network Adapter Address", "Physical Address", "Hardware Address", or "MAC Address" for the PC the DSL/Cable modem is connected to, provide this value.

If your ISP has already recorded a MAC address, you can change the address used by the Broadband Router to match the address recorded by your ISP.

Doe dat maar eerst

talkin' is cheap, people follow like sheep

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Hoe ?

Ik kan niks instellen bij die router, dat is het probleem..

Die router moet dadelijk het MAC Adres van mijn 3com kaart gaan spoofen, maar dat moet ik instellen, en dat gaat niet.. :(

Nogmaals, ik zie dat ding niet op het netwerk ! :(

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
1. Noteer het MAC adres van je Chello netwerk kaart
(via XP command prompt ipconfig /all of in oudere Windows versies winipcfg). Staat ook op je contract.
2. Zet alle firewalls even uit
3. Stop Chello kabel in WAN poort van router en alle andere netwerkkabels in de andere router poorten.
4. Typ in je browser http://192.168.0.1
5. Klik Advanced, Mac address en vul hier het MAC adres in.
6. Doorloop dan de Setup.
7. Voor correct werken MSN: zet UPNP aan onder advanced options en zet DoS protectie uit.
8. Voor correct werken NetMeeting: Advanced, Advanced internet, Special applications: stuur H.323 naar de gewenste PC.
9. Laat rest van instellingen default.

Heb je de juiste firmware? 1.4.08
Als stap 4 niet je router scherm geeft, is er volgens mij iets mis met de router of bekabeling naar de client PCs.

Probeer anders eens de netwerkkaart geheel opnieuw te installeren en dan de setup wizard voor internet verbindingen te doorlopen. Kies dan de optie dat de PC naar het internet connect via een andere PC.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Nou eh .. ik spring even in als extra leeshulp - Roel's router [/bold] DOET HET NIET OP Z'N NETWERK [bold].
Alle goedbedoelde pogingen om MAC en Chello in te stellen kunnen niet worden uitgevoerd want die router [/bold] DOET HET NIET OP Z'N NETWERK [bold].
8-)

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 19:03 schreef DeBolle het volgende:
Nou eh .. ik spring even in als extra leeshulp - Roel's router [/bold] DOET HET NIET OP Z'N NETWERK [bold].
Alle goedbedoelde pogingen om MAC en Chello in te stellen kunnen niet worden uitgevoerd want die router [/bold] DOET HET NIET OP Z'N NETWERK [bold].
8-)
Perfect DeBolle, de eerste die het probleem snapt :P

't Ding is nu terug naar de winkel, eens kijken wat ze er daar van zeggen, zal wel iets in kapot zijn.. :(

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 18:55 schreef dvdhoek het volgende:
[...]
Heb je de juiste firmware? 1.4.08
Als stap 4 niet je router scherm geeft, is er volgens mij iets mis met de router of bekabeling naar de client PCs.

Probeer anders eens de netwerkkaart geheel opnieuw te installeren en dan de setup wizard voor internet verbindingen te doorlopen. Kies dan de optie dat de PC naar het internet connect via een andere PC.
Beetje late reactie, ik lees het onderste eigenlijk nu pas..
Of ik de nieuwste firmware heb/gehad heb weet ik niet, kon helemaal NIKS zien.. :(

had al eerder aangegeven dat de andere pc's elkaar gewoon konden vinden, dus met de kabels is dan niks mis, lijkt mij.. :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heel stom, maar dikke kans dat je router zelf een andere ip range heeft. een usr heeft bijv. 192.168.123.xxx.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

ondersteunt de router het klonen van mac-adressen wel ??

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Op zondag 07 juli 2002 04:23 schreef Jupiler het volgende:
ondersteunt de router het klonen van mac-adressen wel ??
Ja.
We zijn wel benieuwd wat er nou precies mis is :?
Heb je de router al helemaal gereset (dat vage gedoe met die switches?)
Het lijkt er nu op dat het router-gedeelte niet werkt.
Ik hoor het nog wel... (hoop ik :))

"It certainly appears so..."

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
[bump]

Het topic is al een paar weken oud, maaar:

Heb 'm terug gekregen, eindelijk!, en ze hebben 'm maar vervangen voor een nieuwe. Ff aangesloten, ding werkte dus meteen.. :)

Nog geen 15 minuten aangezeten: oude hub eruit gooien, nieuwe router ertussen zetten, chello aansluiten, ipconfig /renew, [url="http://192.168.0.1"]http://192.168.0.1[/url], advanced, Mac Adres, Copy mac adres from this pc, gaat ie rebooten en hij werkt !

Dus waarschijnlijk was er toch iets kapot binnen in 't ding, al gaf de status led gewoon aan dat ie aan stond enzo..

Fijn, al die moderne electronica... :P

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Heel mooi. Er zijn trouwens her en der wat topics waarin deze router genoemd wordt, met name ook i.v.m. de UPNP functionaliteit. Deze zorgt ervoor dat je ook kunt voice en video chatten via MSN (ZP en Win ME). Als je UPNP aanzet, is het wel noodzakelijk om de DoS protectie uit te zetten, anders werkt het niet goed. Voor de rest heb ik niets hoeven configureren aan deze router en werkt ie over het algemeen prima.

Het is ook wel handig om ff het MAC adres op te schrijven, dan heb je de netwerk kaart niet meer nodig mocht je de router om wat voor reden dan ook ooit resetten.
Pagina: 1