Toon posts:

[Delphi] Resultaten opslaan als xls

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,
Ik wil de resultaten die uit mijn programma komen, opkunnen slaan (exporteren) naar een Excel document.
Ik gebruik Delphi 5, daarin heb ik wel een aantal "Excel componenten", maar ik weet niet hoe ik die moet gebruiken en de help daarbij is niet specifiek over dat component.

Ik heb ook al in de "search" gezocht, maar daar wordt alleen gesproken over vb -> excel,

Ik heb ook op google gezocht, daar kwam ik wel tot een aantal "office componenten", maar die waren alleen voor Delphi 4 en konden niet als Delphi 5 component geinstalleerd worden.

Is het mogelijk om zonder extra componenten (alleen die bij Delphi 5 zitten) een Excel document met inhoud te genenereren?

Alvast bedankt

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 21:23 schreef bojo het volgende:
Is het mogelijk om zonder extra componenten (alleen die bij Delphi 5 zitten) een Excel document met inhoud te genenereren?
Misschien door een CSV-bestand te maken en die op te slaan met een extensie xls :?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar hoe krijg ik mijn resultaten daarin ?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

die Office documenten zijn data streams, die kun je lezen en schrijven middels OLE schijnt.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

mulder

ik spuug op het trottoir

Je kun de typelib van Excel in Delphi importeren, en dan de standaard help van Excel VBA gebruiken om te kijken hoe of wat. Bedenk dat je geen optional parameters kunt meegeven, daar is de EmptyParam voor.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morge weer het een en ander proberen,
natuurlijk zijn alle reply's die me verder op weg kunnen helpen welkom (eventueel met een klein voorbeeldje :))

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 21:32 schreef bojo het volgende:
Ok, maar hoe krijg ik mijn resultaten daarin ?
ehhh, gewoon... in een bestand (ascii) proppen:

text.xls
"waarde1","waarde2"
"waarde2","waarde4"

Als je op het bestand dubbelklikt, dan wordt Excel opgestart (.xls), die ziet dat een csv-bestand is, en gaat die interpreteren...
Overigens schijnt dit ook te werken als je een html-pagina maakt, met alleen een <TABLE> in je body. De tabel wordt dan in Excel je sheet...

Have fun ;)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• ArieProductions
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik doe zelf de connectie Delphi-Excel altijd via OLE, dus zonder extra componenten.
Het is wel klote om te debuggen, maar ik heb nu een werkende versie (code via internet bij elkaar gesprokkeld) die een standaard stringgrid naar een Excel file exporteert B-)

o.a.:

http://www.swissdelphicenter.ch/en/showcode.php?id=379

"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)

Pagina: 1