2x P3-800E & DFI P2XBL/D no go<--welk alternatief?

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OK, ik heb dus vandaag mijn 2e P3-800E binnen gekregen voor mijn PC. Ik draaide voorheen dual Celeron 533PPGA, maar wilde met 2 Abit Slotket3's upgraden naar die P3's. Ik zet ze erin, maar het beeld blijft zwart. Ik heb de CMOS gecleared, maar dat helpt niks. Daarna 1 P3 erin gezet, maar ook dan: zwart beeld.

HD's spinnen op, CDROM ook, brander... Alles draait, gewoon geen beeld.

Abaddon kwam toen met deze onheilspellende link:

http://www.dfi.com.tw/support1/FAQs/FAQs-P2XBL/P2XBLC022.htm

Waarin dus staat dat de P2XBL/A -/B -/C of -/e een minimum van 2.0v hebben en daarom geen Cu-mine ondersteunen. Echter: ik heb de /D (dual slot1). Hoe krijg ik dit nu wel aan de praat? De enige oplossing die ik zelf zou kunnen bedenken, is op 2.0v gaan draaien, maar dat is nogal een stap voor een P3 die op 1.7v hoort te draaien.

Ik hoop dat er iemand is die een oplossing heeft, de slotkets kunnen opzich dual FC-PGA aan, mijn mobo is slot 1, BX chipset, alles wees erop dat het zou gaan werken... Maar ja, niet dus :(

* Grrrrrene is ff in baalmode :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

bios update?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 21:25 schreef Heideroosje het volgende:
bios update?
Dat is het volgende wat ik kan gaan proberen, maar op http://www.dfi.com.tw/support1/FAQs/FAQs-P2XBL/P2XBLG012.htm staat dat de Rev.A mobo's een VRM (whatever that may be) van 2.0v hebben, dus daar is al niks aan te doen, vrees ik, toch?

Verwijderd

2.0v kan die p3 makkelijk hebben, mijn p3 1ghz draait ook op 2.0v, is wel overgeklokt maar dat maakt verder niet uit. De levensduur die je processor korter meegaat is zo minimaal dat ik het gewoon op 2.0v zou zetten en het laat draaien.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Als ik het zo begrijp heb je converter kaartjes: heb je die goed ingesteld?

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 15:03
Op donderdag 04 juli 2002 21:29 schreef Heideroosje het volgende:
Als ik het zo begrijp heb je converter kaartjes: heb je die goed ingesteld?
Precies, vaak kan je op die converter kaartjes het voltage/fsb instellen.

23kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb op de converterkaartjes eerst 1.7v ingesteld, dat hoort hij te hebben, maar dan doet hij niks. Ik heb ze nu op auto staan, maar ook dan doet hij niks. Ik zet ze liever niet op 2.0v, maar als het niet anders kan. Koeling is nml nogal kut met 2 converterkaartjes omdat de rechter voor de fan van de linker processor zit, snap je?

Verwijderd

Die intel processors kunnen veel hebben. De mijne draait in de zomer als het dik 40+ graden op me kamer is en de processor een temp krijgt van 70 graden nog zonder problemen, dus de temp zou ik me niet druk om maken.

• Grrrrrene
  • Niet online
Naja, met mijn celerons heb ik daar dus wel problemen mee gehad, nml dat ze vastliepen, 1 CPU was ineens weg en dat was bij de grens van 50 graden :)

Verwijderd

heb je in de bios niet aanstaan dat hij zich bij 50 graden misschien moet uitschakel :)

Probeer het zolang gewoon op de 2.0v, anders is het zonde dat je het niet gebruikt.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
2.0v kunnen ze wel aan mits ze genoeg gekoeld worden, ze worden natuurlijk wat warmer...
Op de site van DFI zie je :
CPU Supported
Pentium® III 500E-700E*/100MHz
Pentium® III 450-600MHz/100MHz
Pentium® II 350-450MHz/100MHz
Pentium® II 233-333MHz/ 66MHz
SEPP Celeron 266-433MHz/66MHz
*: Supported in the revision D or later
Lijk me dat ie met een nieuwere BIOS ook hogere snelheden aan kan. Maar als je zo kijk zie je toch dat de cu-mine ondersteund worden, hoewel hier http://www.dfi.com.tw/support1/FAQs/FAQs-P2XBL/P2XBLC022.htm toch weer van niet staat.
Ik zou zeggen, probeer de nieuwste BIOS(ff je oude cpu terug erin). En als je je nieuwe cpu erin heb kijken wat ie dan doet. Probeer anders eens je fsb op 66 te zetten(stel dat ie echt maar tot 700 aankan, dan zit je met je fsb van 66 onder die 700).
Als dit niet werkt denk ik dat ie het misschien niet ondersteund... Of mail eens naar DFI..

• Grrrrrene
  • Niet online
Je kunt in de bios maximaal 8x133 instellen, geloof ik, iig kan hij een multiplier van 8 aan, dus dat moet gaan werken. Ik heb net de laatste officiele (non-beta) bios gedownload en die zou P3's aan moeten kunnen, er staat alleen niet bij of dat nou Slot1 gevallen zijn of FCPGA :(

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
heb je deze vraag ook op de forums van 2cpu.com gesteld, daar is een hoop know-how.

specs

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat ga ik dan maar ff doen :)

Done :P

linkje

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Heb je nou al een BIOS upgrade gedaan? Ik heb in het verleden dat als het wondermiddel mogen ervaren, ook al stond er niets over in changelogs/docs/forums mbt tot de optredende problemen (niet werkende branders, hd's en processoren)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op donderdag 04 juli 2002 21:51 schreef Grrrrrene het volgende:
Je kunt in de bios maximaal 8x133 instellen, geloof ik, iig kan hij een multiplier van 8 aan, dus dat moet gaan werken.
Die multiplier boeit helemaal niks.. Da's gewoon het maximale wat je kunt instellen, maar als je 5 instelt, en je processor heeft een MP van 12 dan gebruikt hij gewoon 12x :)
Ik heb net de laatste officiele (non-beta) bios gedownload en die zou P3's aan moeten kunnen, er staat alleen niet bij of dat nou Slot1 gevallen zijn of FCPGA :(
En ook dat boeit niks.. Slot-1 of FCPGA is alleen de pinbezetting.. Wat wel belangrijk is, is dus dat coppermines kunnen werken, maar ook dat zou dus moeten kunnen.. (de 700E is een coppermine!)

En als je een slotket gebruikt, dan weet je machine niet beter dan dat het een slot-1 processor is..

Weet je overigens wel zeker dat die slotkets goed zijn? Dus geschikt voor de coppermines? (en ook voor dual!?)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 09:47 schreef Martin Sturm het volgende:
Heb je nou al een BIOS upgrade gedaan? Ik heb in het verleden dat als het wondermiddel mogen ervaren, ook al stond er niets over in changelogs/docs/forums mbt tot de optredende problemen (niet werkende branders, hd's en processoren)
Jep, ik heb de laatste bios erop gezet, die zou de P3 codestrings (ofzo) moeten ondersteunen. Alleen weet ik dus niet wat voor P3, maar dat schijnt niet uit te maken.
Op vrijdag 05 juli 2002 09:52 schreef Twynn het volgende:

[..]

Die multiplier boeit helemaal niks.. Da's gewoon het maximale wat je kunt instellen, maar als je 5 instelt, en je processor heeft een MP van 12 dan gebruikt hij gewoon 12x :)
[..]

En ook dat boeit niks.. Slot-1 of FCPGA is alleen de pinbezetting.. Wat wel belangrijk is, is dus dat coppermines kunnen werken, maar ook dat zou dus moeten kunnen.. (de 700E is een coppermine!)

En als je een slotket gebruikt, dan weet je machine niet beter dan dat het een slot-1 processor is..

Weet je overigens wel zeker dat die slotkets goed zijn? Dus geschikt voor de coppermines? (en ook voor dual!?)
Ja, de specs van de Abit Slotket 3 zeggen dat hij FC-OGA in dual aan kan, dat is 100% zeker.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 11:19 schreef Grrrrrene het volgende:
Ja, de specs van de Abit Slotket 3 zeggen dat hij FC-OGA in dual aan kan, dat is 100% zeker.
De specs zeggen dat 'ie FC-PGA aankan en dual-CPU, er wordt niet gepraat over dual FC-PGA.
Heb je de dual/single jumper wel op single staan ? Dual is namelijk voor dual Celeron. Het voltage op de Slotket zul je op 1,8v moeten zetten, als dat niet lukt op 2,0v. Automatisch voltage gaat nooit lukken, CPU vraagt 1,65v en dat kan de VRM niet leveren, als je geluk hebt lukt 1,8v wel

edit:

In de forums van 2CPU wordt wel bevestigd dat de Slotket!!! dual FC-PGA aankan

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 21:47 schreef Rudie_V het volgende:
2.0v kunnen ze wel aan mits ze genoeg gekoeld worden, ze worden natuurlijk wat warmer...
Op de site van DFI zie je :
CPU Supported
Pentium® III 500E-700E*/100MHz

*: Supported in the revision D or later
Pas vanaf revisie D kan het juiste voltage van 1,65v geleverd worden, verder sluit ik me bij Rudie_V aan

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
grrrrrrene, in de newcomers pagina kijkt niemand, je moet hem in "motherbords" posten, daar zitten de cracks.

specs

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 13:19 schreef Houz74 het volgende:

[..]

Pas vanaf revisie D kan het juiste voltage van 1,65v geleverd worden, verder sluit ik me bij Rudie_V aan
Tsja, ik heb dus rev. A1, dat staat op het mobo. Maar opzich zou een BX toch gewoon een P3 aan moeten kunnen sturen? Ik zit nu helaas niet achter mijn eigen PC, dus ik kan niks checken, maar voor mijn gevoel zou het wel moeten kunnen werken.

Die slotkets kunnen dus ook volgens 2CPU dual FC-PGA aan, zonder mod. Er zit ook geen single/dual jumper op, maar een PPGA/FC-PGA jumper, geloof ik. Helaas kan ik dat nu dus niet checken :(

Mijn 2 celerons heb ik er nu uit gehaald omdat die al verkocht waren, ik ging er vanuit dat het wel direct zou werken, met 2 P3's. Hmm, moet ik mijn Abit BE6-II Raid maar weer tevoorschijn toveren ofzo. Wel jammer voor mijn 2 P3's die echt enorm dicht bij elkaar zaten qua stepping.

Overigens heb ik op het 2CPU forum gevraagd of een mod mijn topic kan verplaatsen naar het l33t gedeelte ;)

Het juiste voltage is overigens 1,7v, staat ook op de processor. Alleen de eerste FC-PGA P3's hadden 1,65v, later ging intel over op 1,7v.

Verwijderd

post nog even welke settings je hebt, en probeer 1,8v en/of 2,0v. Dat zou moeten lukken.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb 1,7v en 2,0v op de converter ingesteld en het voltage een keer op auto gehad. Dat werkt allemaal niet.

Ik zit me nu te oriënteren op een Asus CUV4x-D mobo, mocht het op mijn mobo echt niet gaan werken. Ook heb ik een Asus mobo gezien met serverworks chipset, maar daar zit geen AGP slot op, maar wel 2 64bit PCI sloten (die ik overigens ook niet gebruik :) )

Pagina: 1