Verwijderd
die aansluiting zit standaard op je mobo, dus je kan gewoon vragen naar ledjes voor je computer.
ik heb een paar ledjes op men asus a7pro mobo, zijn ledjes die op 5v een weerstand nodig hebben van 45 ohm.
kan de wet van ohm niet zo snel verzinnen... maar volgens mij is dat genoeg info
ik heb een paar ledjes op men asus a7pro mobo, zijn ledjes die op 5v een weerstand nodig hebben van 45 ohm.
kan de wet van ohm niet zo snel verzinnen... maar volgens mij is dat genoeg info
R=U/IOp donderdag 04 juli 2002 20:23 schreef Phytagoras het volgende:
die aansluiting zit standaard op je mobo, dus je kan gewoon vragen naar ledjes voor je computer.
Verwijderd
het gaat hem bij leds niet om het voltage maar om de stroomsterkte die je er door stuurt.
Ik dacht dat een standaard ledje bij 10 mA (milli ampere) normaal brandt.
FF wet van ohm voor je. Spanning = Stroom X weerstand
Kan ook zijn dat die nieuwe heldere leds wat meer of minder nodig hebben. Ook is er een verschil tussen de kleuren maar weet daar geen waarde's van.
Ik dacht dat een standaard ledje bij 10 mA (milli ampere) normaal brandt.
FF wet van ohm voor je. Spanning = Stroom X weerstand
Kan ook zijn dat die nieuwe heldere leds wat meer of minder nodig hebben. Ook is er een verschil tussen de kleuren maar weet daar geen waarde's van.
ik meet hier 3,6v
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Verwijderd
3,6V zal geen probleem zijn om een ledje rechtstreeks aan te sluiten zonder voorschakelweerstandje...
Het is echter zo.. neem nu dat je een ledje neemt dat een relatief hoge stroom nodig heeft... dan is de vraag of dat ietsie pitsie voedingetje op je mobo die stroom kan leveren he..
Het is echter zo.. neem nu dat je een ledje neemt dat een relatief hoge stroom nodig heeft... dan is de vraag of dat ietsie pitsie voedingetje op je mobo die stroom kan leveren he..
Staat in de FAQ iets over.. Je vervangt de ene LED met de andere, dus gewoon doen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()