Toon posts:

"mhz-tellertje" ombouwen naar thermometer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb hier nog een rete oud "mhz-tellertje liggen" ofwel een led schermpje. deze wil ik ombouwen to thermometer, maar deze ledjes moet je nog met jumppertjes instellen dit geld voor de balkjes.
Ik heb zelf al gekeken met de search maar ik kon niks vinden wat relevant is voor mij. Zelf wist ik dat je een ntc nogdig hebt (prijs??) maar wat je voor een schema moet maken weet ik niet. Het led-schermpje bevat een groot aantal aansluitingen om cijfers te creeeren. Het led-schermpje bevat zelf maar 2 verschillende vakken, hij kan dus maximaal 99 graden aan geven.
Heeft iemand al zoiets gedaan of kent mensen die dit gedaan hebben ik hoor het graag

Mzzls

Verwijderd

zoeits was ik dus ook nog aan het zoeken, ik heb namelijk ook 2 van die aanduiders hangen, hoewel de een anders is dan de ander, ik zal effe pics maken van mijn led dingen.

Verwijderd

hebben gappie en ik een topic over

tis een 7sigmenten display

[topic=541633]

Verwijderd

hmm, ik heb geen hosting space... zou iemand kunnen helpen?

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Je zou vrij eenvoudig een schakelingetje kunnen maken met per cyfer een 4511.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Topicstarter
hoi

wat is een 4511 ?? is dit een schakeling of een aansturing.
Als het een aansturing is kan hij dan "tellen" van 0 t 9 zonder dat je draadjes moet verwissellen?

Mzzls

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:15
laat de hoi en mzzls weg in de toekomst :+

TheS4ndm4n#1919

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:03
Op donderdag 04 juli 2002 20:49 schreef RocketKoen het volgende:
laat de hoi en mzzls weg in de toekomst :+
idd, haal het desnoods nog weg met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop :D

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

en ja, wederom een "SEARCH" vraag :( :(

Die zit erbij op deze:
Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.15/forum/topbar_uit.gif
bar :D

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
Op donderdag 04 juli 2002 20:42 schreef Tha Jaguar het volgende:
hoi

wat is een 4511 ?? is dit een schakeling of een aansturing.
Als het een aansturing is kan hij dan "tellen" van 0 t 9 zonder dat je draadjes moet verwissellen?

Mzzls
Wat je waarschijnlijk nodig hebt is een een counter, een hex of bcd naar 7-segment converter en iets van een microcontroller om op je seriele poort of temperatuur uitlezing te zetten.
Hoe precies dit in elkaar gaat zitten kan ik je niet zeggen alleen het is iets moeilijker dan een paar chipjes en wat solderen verwacht ik.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 22:58 schreef Verdicampo het volgende:

[..]

idd, haal het desnoods nog weg met de [afbeelding] knop :D
lezen jullie dit dan ??? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/516112/
Pagina: 1