Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Hoe dan?, heb je er een schematje voor?
Ik heb dit schematje voor gebruikt (faq van tweakers, netwerk faq)
Ik heb dit schematje voor gebruikt (faq van tweakers, netwerk faq)
Verwijderd
nee, meten met zo'n apparaatje of je de connectoren er wel goed op hebt geknepen en of de kabel niet kapot is.
moet ik wel een stekkertje in m`n netwerkkaart van een computer steken zodat er stroom op staat?
geoon ff meten: oranje - oranje etc en dat je multimeter op de buzz stand (
) zetten, zodat je weet dat er geen breuk in zit. Het wil ook wel eens voorkomen dat de draadjes net niet ver genoeg in de rj45 connector zit.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Dus gewoon de stokjes van de multimeter tegen de draajes aanhouden begrijp ik.Op donderdag 04 juli 2002 20:23 schreef BaRF het volgende:
geoon ff meten: oranje - oranje etc en dat je multimeter op de buzz stand () zetten, zodat je weet dat er geen breuk in zit. Het wil ook wel eens voorkomen dat de draadjes net niet ver genoeg in de rj45 connector zit.
Verwijderd
is toch rj-11 by the way ik heb de stekers geknepen. niet aard want die is een beetje onhandigOp donderdag 04 juli 2002 20:23 schreef BaRF het volgende:
geoon ff meten: oranje - oranje etc en dat je multimeter op de buzz stand () zetten, zodat je weet dat er geen breuk in zit. Het wil ook wel eens voorkomen dat de draadjes net niet ver genoeg in de rj45 connector zit.
erg onhandigOp donderdag 04 juli 2002 20:45 schreef chefke het volgende:
[..]
is toch rj-11 by the way ik heb de stekers geknepen. niet aard want die is een beetje onhandig
Er zal toch echt rj-45 aan een UTP kabel moeten...Op donderdag 04 juli 2002 20:45 schreef chefke het volgende:
[..]
is toch rj-11 by the way ik heb de stekers geknepen. niet aard want die is een beetje onhandig
Op donderdag 04 juli 2002 21:08 schreef aard het volgende:
[..]
erg onhandig
Wat een zelfkennis.
Het lijkt er op dat je een loopback kabel hebt gemaakt ofzo.
Dat heb je goed begrepen.Op donderdag 04 juli 2002 20:35 schreef aard het volgende:
[..]
Dus gewoon de stokjes van de multimeter tegen de draajes aanhouden begrijp ik.
Dat is zo'n ding:
Verwijderd
kun je toch zelf maken aangezien aard thuis nog twee netwerk stopcontacten heeft liggen als ik daar stoom op zet kun je zien of de kabel goed is,Op donderdag 04 juli 2002 21:26 schreef BreadFan het volgende:
[..]
Wat een zelfkennis.
Het lijkt er op dat je een loopback kabel hebt gemaakt ofzo.
[..]
Dat heb je goed begrepen.Er zijn ook kabeltesters, die je aan beide kanten van de kabel aanplugt, en dan gaat ie per draadje een signaal verzenden. Als het goed is gaan alle lampjes dan een keer branden.
Dat is zo'n ding:
[afbeelding]
Knijp de kabel maar gewoon even opnieuw (dus de stekkers er af knippen en dan pas een nieuwe erop) en dan heb je denk ik meer kans dat het werkt. Meestal is de kabel gewoon niet goed geknepen.
Ik ga er dan wel van uit dat je echte utp-kabel hebt en 8-polige stekkertjes
Je kunt er ook een gaan kopen, dat is voor sommige mensen die niet zo handig zijn uiteindelijk goedkoper.
ps, het schematje hierboven is goed!
Ik ga er dan wel van uit dat je echte utp-kabel hebt en 8-polige stekkertjes
Je kunt er ook een gaan kopen, dat is voor sommige mensen die niet zo handig zijn uiteindelijk goedkoper.
ps, het schematje hierboven is goed!
scn
Pagina: 1