Netwerk kabel doet raar

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik heb van de faq van tweakers een schema gedownload voor een cross kabel. Ik gemaakt, bij twee pc`s erin gestoken en wat blijkt er gaat bij 1 pc maar het lampje branden en de andere niet. Graag tips. Ik heb de faq en de search gebruikt om mijn aansluitingen te controleren en dat was allemaal prima. Specs pc: Pc1: T-bird 1000@1000,128 mb ram (ddr), Hercules 4000XT tv-out 64mb, Msi k7t266 pro2 ru en een twister (realtec) netwerkkaart, Pc2: P3 500@560, 256 sd-ram, Diamond viper v550 16 mb, Aopen AX6B en een twister (realtec netwerkkaart.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je de kabel al doorgemeten met een multimeter om te kijken of alle draadjes wel goed zitten?

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Hoe dan?, heb je er een schematje voor?
Ik heb dit schematje voor gebruikt (faq van tweakers, netwerk faq)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/nt_cross.gif

Verwijderd

nee, meten met zo'n apparaatje of je de connectoren er wel goed op hebt geknepen en of de kabel niet kapot is.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
moet ik wel een stekkertje in m`n netwerkkaart van een computer steken zodat er stroom op staat?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41

BaRF

bijna kerst

geoon ff meten: oranje - oranje etc en dat je multimeter op de buzz stand (:)) zetten, zodat je weet dat er geen breuk in zit. Het wil ook wel eens voorkomen dat de draadjes net niet ver genoeg in de rj45 connector zit.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 20:23 schreef BaRF het volgende:
geoon ff meten: oranje - oranje etc en dat je multimeter op de buzz stand (:)) zetten, zodat je weet dat er geen breuk in zit. Het wil ook wel eens voorkomen dat de draadjes net niet ver genoeg in de rj45 connector zit.
Dus gewoon de stokjes van de multimeter tegen de draajes aanhouden begrijp ik.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 20:23 schreef BaRF het volgende:
is toch rj-11 by the way ik heb de stekers geknepen. niet aard want die is een beetje onhandig

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 20:45 schreef chefke het volgende:

[..]

is toch rj-11 by the way ik heb de stekers geknepen. niet aard want die is een beetje onhandig
erg onhandig

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 21:08 schreef aard het volgende:

[..]

erg onhandig
dacht ik ook

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 20:45 schreef chefke het volgende:

[..]

Er zal toch echt rj-45 aan een UTP kabel moeten...

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 21:08 schreef aard het volgende:

[..]

erg onhandig
:D

Wat een zelfkennis. :)

Het lijkt er op dat je een loopback kabel hebt gemaakt ofzo. :P
Op donderdag 04 juli 2002 20:35 schreef aard het volgende:

[..]

Dus gewoon de stokjes van de multimeter tegen de draajes aanhouden begrijp ik.
Dat heb je goed begrepen. :) Er zijn ook kabeltesters, die je aan beide kanten van de kabel aanplugt, en dan gaat ie per draadje een signaal verzenden. Als het goed is gaan alle lampjes dan een keer branden.

Dat is zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.dr-vogt.de/shop2002/images//artikel/79997.gif

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 21:26 schreef BreadFan het volgende:

[..]

:D

Wat een zelfkennis. :)

Het lijkt er op dat je een loopback kabel hebt gemaakt ofzo. :P
[..]

Dat heb je goed begrepen. :) Er zijn ook kabeltesters, die je aan beide kanten van de kabel aanplugt, en dan gaat ie per draadje een signaal verzenden. Als het goed is gaan alle lampjes dan een keer branden.

Dat is zo'n ding:
[afbeelding]
kun je toch zelf maken aangezien aard thuis nog twee netwerk stopcontacten heeft liggen als ik daar stoom op zet kun je zien of de kabel goed is,

• scn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2024

scn

Knijp de kabel maar gewoon even opnieuw (dus de stekkers er af knippen en dan pas een nieuwe erop) en dan heb je denk ik meer kans dat het werkt. Meestal is de kabel gewoon niet goed geknepen.
Ik ga er dan wel van uit dat je echte utp-kabel hebt en 8-polige stekkertjes ;)
Je kunt er ook een gaan kopen, dat is voor sommige mensen die niet zo handig zijn uiteindelijk goedkoper. *D

ps, het schematje hierboven is goed!

scn

Pagina: 1