Monitor zwarte balken in windows

Pagina: 1
Acties:

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:46
In windows krijg ik op de p166 mmx van de buurman met win95 zwarte balken naast het normale beeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/IM000001.JPG

Tijdens het booten heeft hij dit niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/IM000002.JPG

De monitor heeft zelf geen optie om het beeld te stretchen, wel verticaal maar niet horizontaal.

Hoe krijg ik dit weer in orde en is er misschien een programma in de omloop waarmee ik het beeld softwarematig kan stretchen?

PS: Ik heb met powerstrip de timings aan proberen te passen , maar zonder succes.

EDIT : het is een 14" bakkie (of 15" (?))
EDIT2: Drivers zijn ook al vervangen met originele S3 drivers
EDIT3: Monitor is ook op een A1333 aangesloten, zelfde probleem.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Welke resolutie? Ik heb zelf ook nog een pc met zo'n oude monitor en die heeft in 800x600 ook grote zwarte balken. In 640x480 nog steeds maar veel minder, kan gewoon niet anders.

• stfn345
800x600 ..

Verwijderd

helaas die monitoren kunnen 800x600 niet goed aan en dan gaan ze balken vertonen. mischien een nieuwe halen.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Draai gewoon op 640x480. Doe ik zelf ook, internetten enzo gaat op zich prima, en games ook (zit bij mij zelfs een voodoo3 in, dat ding kan veel meer aan maarja) Je gaat op zo'n oude pc waarschijnlijk toch geen photoshop enz. draaien of wel :P

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
lol zie je ze allemaal kijken terwijl je een foto maakt haha hebben ze nog nooit een digicam gezien ?

is dat een leuk meisje met die paarse trui ?

gewoon lagere reso draaien id....

foto maken van een probleem >:)

• stfn345
Ik heb hem nu getuned met verschillende timings, nu is er iets meer beeld, maar ook nog steeds te weinig...

PS : op 640x480 krijg ik hem nog steeds niet helemaal beeldvullend maar zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/IM000004.JPG

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja, heb ik ook, ligt gewoon aan die oude (brakke) monitor

• stfn345
[b]Op donderdag 04 juli 2002 20:12 schreef _MaLa_
is dat een leuk meisje met die paarse trui ?
... dat is mijn moeder (50) :P .. sja tis maar waar je van houdt

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10

BCC

Kast openschroeven en terwijl hij aanstaat aan wat pot-metertjes draaien zodat het beeld groter wordt... DONT GET ELECTRECUTED WHILE DOING THIS!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tijd voor een nieuwe monitor? (of tweedehands)
zelf mij oudste 14" monitor kan je nog alles instellen en zelfs op 1024*768 zetten (niet zo scherp welliswaar...)

er zijn wel proggies denk ik, om beeld te vergroten, zoek ff bij google ofzo

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 19:29
check anders het aantal hertz en verstel dat. kan vaak ook wel helpen

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op donderdag 04 juli 2002 20:18 schreef rick_h het volgende:
Ja, heb ik ook, ligt gewoon aan die oude (brakke) monitor
jah, nee. de videokaart meer volgens mij. Keb hier hetzelfde prob gehad met een 14" beeldschermpje. Zooien aan de instellingen (freq en res), en anders een ander kaartje.

Goede reflecties btw in die foto 8-) Jou hooft vraagt er gewoon om om in de HK te worden gedumpt, als dat ook nog ff kan, je ben toch foto's aant nemen >:)

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 21:20 schreef Jesse het volgende:

[..]

jah, nee. de videokaart meer volgens mij. Keb hier hetzelfde prob gehad met een 14" beeldschermpje. Zooien aan de instellingen (freq en res), en anders een ander kaartje.

Goede reflecties btw in die foto 8-) Jou hooft vraagt er gewoon om om in de HK te worden gedumpt, als dat ook nog ff kan, je ben toch foto's aant nemen >:)
nee hoor ligt gewoon aan monitor.. ding kan gewoon niet goed 800x600 aan, dus wordt het zo vervormd.. oude monitors werden gemaakt voor 1 vga resolutie, en dat is 640x480. (hoger bestond toen nog niet :P)

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 21:14 schreef patryk het volgende:
check anders het aantal hertz en verstel dat. kan vaak ook wel helpen
kan het ook aan liggen jah
Pagina: 1