Toon posts:

Sloom netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb een probleempje met mijn netwerk.
De situatie:
Twee Pc's
1. 450 Mhz/Win98SE/128MB Ram
2. 2.0 Ghz/WinXP/256MB ram
Verbonden via een 10 mb/s hub
Het probleem:
Van de 2 ghz iets naar de 450 mhz sturen gaat met goede snelheid. Andersom is de snelheid veel lager (270 mb duurde eerst 330 min!!), 450 --> 2.0 ghz
Het was een onboard-netwerkadapter dus ik verving hem door een los kaartje. Leek beter te gaan. Echter de snelheid bleef lager, maar werd wel variabel. Het ging wat sneller, maar het duurt nog veel te lang. Dit geeft ook telkens syncronisation errors in spellen (denk ik).
Ik heb een vaag vermoeden dat het aan de warmteontwikkeling van mijn 2 Ghz ligt. Kan dit?
Of weet iemand anders iets?

Als je meer info over de pc's of iets anders nodig hebt, roep maar

In ieder geval bedankt, Rik

Verwijderd

gebruik je wel cat5 kabels?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
te weinig cpu power vrij op de 450?

TheS4ndm4n#1919

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
er was toch zo'n loos iets met de setting van full/half duplex (of blaat ik nu???)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
kan aan full/half duplex liggen maar dit komt meestal alleen voor bij kabelmodems. (kabelmodems communiceren in half duples , als je je netwerkkaart in full hebt staan gaat ie uber sloom <20kb/s )
Dus zorg dat ze BEIDE op full duples staan iig

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op donderdag 04 juli 2002 20:01 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
er was toch zo'n loos iets met de setting van full/half duplex (of blaat ik nu???)
inderdaad, als de topicstarter zijn kaartje's op full duplex heeft gezet en hij maakt gebruik van een hub dan gaat dit niet werken

een hub kan namelijk geen full duplex aan, als je hem desondanks wel op full duplex zet werkt het wel, maar is het rete traag...

A wise man's life is based around fuck you

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk gewoon dat je kabel fucked is. Heb ik ook gehad. Nieuwe kabel en alles was opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik cat. 5 kabels. De instellingen van half/full duplex staan op auto. Ik denk persoonlijk niet aan de kabel ligt. Want vanaf de 2 Ghz naar de 450 Mhz iets sturen gaat wel met de goede snelheid.
Ik heb de gegevens over het netwerk gekopieerd terwijl er geen andere programma's (behalve virusscanner e.d.) op de 450 Mhz draaiden.

In ieder geval, alvast bedankt voor de antwoorden

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Windows 98SE is VERRE van optimaal voor netwerken.. Ik zou als het kan Windows 2000 op die pc zetten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, Zou het daarmee opgelost zijn? Moet ik dan maar overwegen. Maar ik blijf het raar vinden, omdat die snelheid zo schommeld.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op vrijdag 05 juli 2002 00:04 schreef FatalError het volgende:
Windows 98SE is VERRE van optimaal voor netwerken.. Ik zou als het kan Windows 2000 op die pc zetten.
kan best zijn, maar dan nog zou de topicstarter hogere (en stabielere) snelheden moeten kunnen halen

A wise man's life is based around fuck you

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
messchien ultra slome hardisk ?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee wat de snelheden van de hardeschijven zijn.
Maar ik denk dat ze wel snel genoeg zijn. De snelheid is erg variabel. Dus de hardeschijf kan de informatiestroom wel verwerken, anders zou de snelheid constant laag liggen. Dan zou een nieuw netwerkkaarje in de 2.0ghz ook niet helpen.

• scn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2024

scn

In ieder geval kan een netwerkkaart als hij op autonegotiated staat via een hub NOOIT |:( een full duplex verbinding krijgen, anders is je kaart of hub goed stuk, Cat 5 kabel heb je ook niet nodig voor 10 Mb , daar is cat 3 ook goed genoeg voor, maar het zou wel een contact-probleem in de kabel kunnen zijn.
Om je hub en kabels uit te kunnen sluiten kun je het volgende doen.
Sluit de twee pc's even via een cross-kabel aan. Als het nu wel goed functioneerd dan weet je meteen dat de pc's goed zijn. zo niet moet je het toch in de pc's zoeken. Weet je in ieder geval waar je het moet zoeken. :)

scn

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het idee, ik zal het eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
Zeg, nog even een vraagje. Wat is het verschil tussen Full Duplex en Half Duplex??

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 06 juli 2002 20:09 schreef RikJ het volgende:
Zeg, nog even een vraagje. Wat is het verschil tussen Full Duplex en Half Duplex??
[topic=481109]

3sec search :)

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48

Tsuranim

There is only one

Op zaterdag 06 juli 2002 20:09 schreef RikJ het volgende:
Bij full duplex kun ......In de praktijk maakt het veel minder uit. <verwijderd ivm hierboven gelegen post>
Het is verstandig bij een hub / kabelinternet hem in te stellen op half-duplex en niet auto, want bij auto zie je soms toch problemen.
Ikzelf heb hetzelfde probleem gehad (verschil in downloadsnelheid heen/ terug), bij mij was het verholpen na installatie van nieuwste drivers.
Als het nog niet werkt kun je eens gaan kijken welke netwerk protocollen je gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, toch wel handig zo'n forum. Wordt je heel wat wijzer van. Ik ga Maandag op vakantie, laat na de vakantie wel weten of mijn probleem is opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer terug van vakantie. Ik laat even weten dat alles weer naar behoren werkt. Het probleem lag in de instellingen van de duplex modus. Ik heb ze nu beide op 10 half duplex gezet. De 2 ghz. Pc stond op Auto. De 450 mhz op default (misschien dat dat het was?).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 00:41 . Reden: Typfout ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2002 @ 19:47:
Oke, ik heb een probleempje met mijn netwerk.
De situatie:
Twee Pc's
1. 450 Mhz/Win98SE/128MB Ram
2. 2.0 Ghz/WinXP/256MB ram
Verbonden via een 10 mb/s hub
Het probleem:
Van de 2 ghz iets naar de 450 mhz sturen gaat met goede snelheid. Andersom is de snelheid veel lager (270 mb duurde eerst 330 min!!), 450 --> 2.0 ghz
Het was een onboard-netwerkadapter dus ik verving hem door een los kaartje. Leek beter te gaan. Echter de snelheid bleef lager, maar werd wel variabel. Het ging wat sneller, maar het duurt nog veel te lang. Dit geeft ook telkens syncronisation errors in spellen (denk ik).
Ik heb een vaag vermoeden dat het aan de warmteontwikkeling van mijn 2 Ghz ligt. Kan dit?
Of weet iemand anders iets?

Als je meer info over de pc's of iets anders nodig hebt, roep maar

In ieder geval bedankt, Rik
Kijk, als je iets download van een server en die geeft aan bijv. 10mb te downloaden, overige geschatte tijd 40 Minuten, denken mensen meteen, "ow wat is die verbinding sloom" 8)7 mar het ligt niet altijd aan de verbinding, het kan aan de download server liggen. Bijvoorbeeld, Microsoft.com heeft een download server, die is ontzettend snel, mar er zijn ook servers, voornamelijk ftp-servers van particulieren die ontzettend sloom zijn. Meestal is de download server opzich al sloom maar het kan dan ook zo zijn dat het druk is. En anders check je ff een site waarop staat wat je standaard Download en upload waarden zijn en vergelijk je ze met de jouwe!

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 00:37:
Ik ben weer terug van vakantie. Ik laat even weten dat alles weer naar behoren werkt. Het probleem lag in de instellingen van de duplex modus. Ik heb ze nu beide op 10 half duplex gezet. De 2 ghz. Pc stond op Auto. De 450 mhz op default (misschien dat dat het was?).
Default instelling is 9 van de 10 keer autoneg. In de praktijk zie je veel problemen wanneer beiden kanten op autoneg staan. Portsnelheid zou ik altijd fixed instellen.
Pagina: 1