Ik ben bezig met een simpel forumpje, waar gebruikers natuurlijk ook een topic kunnen openen.. Heb dus een form gemaakt met een input veld voor de titel en voor het bericht:
Op de volgende pagina (posttopic.asp dus) haal ik de gegevens weer op uit de form vandaan..
Duidelijk lijkt me.. Alleen nu blijft ie dus steeds die error geven, omdat ie denkt dat Topic leeg is
Dat is ie dus niet.. Zowel de request.form van Topic als de variabele blijft leeg?? Volgens mij is de hele code goed en zit er al een tijdje naar te staren maar ik kan echt niks vinden.. Heb het wel eens eerder gehad zoiets, toen hielp het om de form naam en de variabele naam te veranderen, maar dat helpt ook nu niet..
Zie ik nou iets heel stoms over het hoofd of wat?? Iemand die me verder op weg kan helpen misschien??
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <table>
<form action="posttopic.asp" method=post>
<tr>
<td width=200><B>Topic Titel:</B></td>
<td><input type=text name="Topic" maxlength=50 size=40></td>
</tr>
<tr>
<td width=200><B>Bericht:</B></td>
<td><textarea name="bericht" maxlength=255 rows=7 cols=30></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td><input type="submit" value="Post Topic">
<input type="reset" value="Wissen"></td>
</tr>
</table> |
Op de volgende pagina (posttopic.asp dus) haal ik de gegevens weer op uit de form vandaan..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <%
Dim Topic, Bericht
Topic = Request.form("Topic")
Bericht = Request.form("Bericht")
If Bericht = "" or Topic = "" then
Error
Else
Goede code
%> |
Duidelijk lijkt me.. Alleen nu blijft ie dus steeds die error geven, omdat ie denkt dat Topic leeg is
Zie ik nou iets heel stoms over het hoofd of wat?? Iemand die me verder op weg kan helpen misschien??