Ik heb een paar dagen geleden een moederbord terug gestuurd omdat die kapot was. Ik heb de processor ook laten testen en die was nog goed. Ik heb nou een nieuw moederbord. Die heb ik erin gézet ik weet zeker dat ik alles goed gedaan heb maar hij doet precies hetzelfde als wat die andere deed. Het rode laadlampje gaat branden hij zoemt en voor de rest niks. Wat kan ik fout gedaan hebben? Het gaat om een EVS K7VTA3 rev.1 moederbord en een AMD Athlon XP 1800+ . Het moederbord ondersteund de processor wel.
en hij geeft verder geen foutmeldingen via piepjes en of ledjes?
Raku
Hij geeft geen piepjes maar hij ratelt eerst wel en de CD-rom speler Brander en DVD speler knipperen eerst wel, Maar ik kan niet vinden hoe ik het geluid aan moet sluiten
En ik heb de FSB jumper bijde standen geprobeerd maar zonder succes.
Er zit een case open alarm header op het moederbord. Wat houdt dat in? En kan het daar aan liggen want alles werkt hij gaat gewoon niet goed aan.
Kan het ook zijn dat ze me bij die winkel maar wat verteld hebben en dat mijn proc dood is?
Geweldig, elk kwartier je eigen post omhoog schoppen. Heb nou 's geduld man, zo wil niemand je helpen.Op donderdag 04 juli 2002 20:55 schreef Mpdrichel het volgende:
Het gekke is dat ik wel gewoon kan resetten.
Die post zal mij een zorg weten. Ik edit nou wel als het irritant is. Maar ik hoop gewoon dat jullie het weten.
lees eerst de handleiding maar esMaar ik kan niet vinden hoe ik het geluid aan moet sluiten
En controleer alles nog een keer extra
Dat is net zo godvergeten irritant. Maar begin nou 's met 't boekje te lezen, en als je er dan niet uitkomt neem je de hele teringzooi mee terug naar de winkel om 'm daar in mekaar te laten zetten.Op donderdag 04 juli 2002 20:58 schreef Mpdrichel het volgende:
Die post zal mij een zorg weten. Ik edit nou wel als het irritant is. Maar ik hoop gewoon dat jullie het weten.
Verwijderd
Daar kun een schakelaartje op aansluiten waarmee het moederbord kan weten of de kast open staat of niet. Zo'n schakelaartje zit meestal alleen op dure serverkasten met deurtjes. Is verder niet echt boeiend, een extra beveiliging meer niet. Als je het niet aansluit (omdat je het niet hebt) werkt het mobo wel gewoon.Op donderdag 04 juli 2002 20:16 schreef Mpdrichel het volgende:
Er zit een case open alarm header op het moederbord. Wat houdt dat in?
Je kan het ook wel wat rustiger zeggen. Als hij er dan niet uitkomt , na hevig zoekwerk van zijn kant , kan hij altijd nog hier komen in plaats van naar de winkel te gaan. Dat hij er niet zoveel van weet als jij kan hij toch niets aan doen?Op donderdag 04 juli 2002 21:06 schreef JF_ het volgende:
[..]
Dat is net zo godvergeten irritant. Maar begin nou 's met 't boekje te lezen, en als je er dan niet uitkomt neem je de hele teringzooi mee terug naar de winkel om 'm daar in mekaar te laten zetten.
Raku
Verwijderd
kun je een processor er uberhaupt wel fout in doen? er otbreekt immers een gaatje in een hoek... of je moet bruut doordrukken zodat dat pinnetje afbreektOp donderdag 04 juli 2002 21:16 schreef Rody het volgende:
zit je proc er wel goed in
Is het niet de videokaart, je zegt dat je kan resetten??
Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.
mwah dat is zo. ik had het denk anders moeten vermeldenOp donderdag 04 juli 2002 21:19 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
kun je een processor er uberhaupt wel fout in doen? er otbreekt immers een gaatje in een hoek... of je moet bruut doordrukken zodat dat pinnetje afbreekt
misschien is toch die proc gewoon dood
Sjeee gebruik de edit knop man, wellicht is je voeding gaar?
Meh ...
doe eerst eens proc+koeler geheugen en vga aansluiten.
kijk of ie het dan wel doet, daarna de rest een voor een inpluggen...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Bij onze TD ook wel vaker gezien dat het bij sommige MB erg belangrijk is dat je je videokaart echt zo diep mogelijk in het AGP slot duwt (de laaste 1/2 millimeter maakte het verschil!!). Die systemen leken ook schijndood. Het helpt om je MB aan de achterkant tegen te houden bij het aandrukken.
Miscchien levert het iets voor je op.
Give it a shot
Miscchien levert het iets voor je op.
Give it a shot
Als de pc UITSTAAT offcourseOp vrijdag 05 juli 2002 09:17 schreef beschuitfluiter het volgende:
doe eerst eens proc+koeler geheugen en vga aansluiten.
Pagina: 1