Kun je een schakelaar op de pc speaker maken

Pagina: 1
Acties:

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 22:08
Ik zit hier met een oude 486 naast me waar altijd van die leuke ouwe spelletjes op draaien. Die spelletjes piepen konstant door en nou had ik het idee ff een schakelaar aan de plus te knopen zodat ik hem gewoon kan uitzetten >:) .

Nou de vraag: gaat hij moeilijk doen als ik dat doe, bijv een error dat de pc speaker niet aangesloten is bij het booten?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Gewoon proberen en als het niet werkt gewoon weer terug verbinden :)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
probeer eens je pc op te starten zonder het stekkertje van je speaker op je mobo ? lijkt voor de pc het zelfde, stuurt wel een puls, maar krijgt niks terug, je zal zien dat je pc gewoon opstart. Ooit wel eens gehoord van een kapotte pc, die niet meer opstartte doordat de speaker was opgeblazen, ik niet dus het maakt geen reet uit.

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 22:15
Ik denk dat je daar geen last mee gaat krijgen.
Je hoort ook wel van verhalen van mensen die die speaker uitzetten.
Probeer het anders uit, ben je er snel genoeg achter :)
/edit Anderen waren me voor...

Verwijderd

Tuurlijk kun je er een schakelaar tussen zetten! Het maakt niets uit of er wel of geen signaal terug komt.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb voor de gein es een keer die pc-speaker aan mn versterker aan gesloten, die stond ook wel 's niet aan, dus moet kunnen.

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 09:23

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

kan je tussen een lamp en een schakelaar een schakelaar zetten?

niet lullig bedoeld, maar is het zelfde princiepe.

gewoon tussen een van de de snoertjes (niet allebei, 1 van de 2!! )een schakelaartje zetten.
thats it.

werkje van 1 minuut ;)

good luck :)

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

een ecte tweaker zou het gewoon gelijk proberen en mar zien wat er gebeurt

kan weinig kwaad lijkt me en de draadjes heb je zo weer aan elkaar geknoopt

• DarkThunderbird
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

trek hem gewoon los van het mobo, geen schakelaar of niets. Je hebt die toch niet nodig? Foutmeldingen of zo zul je iig niet krijgen daardoor

Specs

• Paul C
Op donderdag 04 juli 2002 20:10 schreef PlaceR het volgende:
een ecte tweaker zou het gewoon gelijk proberen en mar zien wat er gebeurt

kan weinig kwaad lijkt me en de draadjes heb je zo weer aan elkaar geknoopt
zo ben ik eigenlijk ook, totdat ik eergisteren een P166 niet meer werkend kreeg (althans de video kaart niet) nadat ik hem voor de lol uit elkaar had geschroefd om te kijken of er nog iets leuks aan te doen viel.

• Paul C
Op donderdag 04 juli 2002 20:12 schreef DarkThunderbird het volgende:
trek hem gewoon los van het mobo, geen schakelaar of niets. Je hebt die toch niet nodig? Foutmeldingen of zo zul je iig niet krijgen daardoor
Ik heb hem op dit ding wel nodig, dit ding word gebruikt om allemaal van die hele oude spelletjes te spelen, supaplex, pac man, enz

Verwijderd

ik heb al weken mn pc speaker eraf, non problemo :+

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 19:35 schreef pcmadman het volgende:
Ik zit hier met een oude 486 naast me waar altijd van die leuke ouwe spelletjes op draaien. Die spelletjes piepen konstant door en nou had ik het idee ff een schakelaar aan de plus te knopen zodat ik hem gewoon kan uitzetten >:) .

Nou de vraag: gaat hij moeilijk doen als ik dat doe, bijv een error dat de pc speaker niet aangesloten is bij het booten?
geen probleem ik heb op mijn school alle pc uitgerust met schakelaartjes om de sound aan en uit te zetten.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 21:50
Op donderdag 04 juli 2002 19:37 schreef fleppuhstein het volgende:
probeer eens je pc op te starten zonder het stekkertje van je speaker op je mobo ? lijkt voor de pc het zelfde, stuurt wel een puls, maar krijgt niks terug, je zal zien dat je pc gewoon opstart. Ooit wel eens gehoord van een kapotte pc, die niet meer opstartte doordat de speaker was opgeblazen, ik niet dus het maakt geen reet uit.
moet je toch echt iets heel fouts doen wil je dat ding opblazen hoor >:) zo hard zijn die piepjes nu ook weer niet :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 21:19 schreef Maverick het volgende:

[..]

moet je toch echt iets heel fouts doen wil je dat ding opblazen hoor >:) zo hard zijn die piepjes nu ook weer niet :P
220 v erop zetten

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 21:20 schreef chefke het volgende:

[..]

220 v erop zetten
Nog beter: zet er 14 v gelijkstroom op. Bij mij begon ie dan eerst te roken en dan schoot hij in brand >:)

Verwijderd

Gooi er gewoon een schakelaartje tussen, werkt wel h00r, of verbindt dat irritante ding gewoon door, je hebt er echt helemaal nix aan KAAAA!

sorry, ik zal mijn pc-speaker frustraties wel een keer openen in een ander topic *D

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 19:35 schreef pcmadman het volgende:

zoals iedereen zegt, in 1 draadje van de 2 van die speaker een simpel schakelaartje gooien, ergens mooi in de voorkant van die kast een gat zagen, daar die switch in stoppen, klaar

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23
Op vrijdag 05 juli 2002 00:49 schreef Aryante het volgende:

[..]

zoals iedereen zegt, in 1 draadje van de 2 van die speaker een simpel schakelaartje gooien, ergens mooi in de voorkant van die kast een gat zagen, daar die switch in stoppen, klaar
[mierenneukmodus]
een gat moet je boren :+ :P
[/mierenneukmodus]

@iMartien

Verwijderd

als je een sky pc hebt mag de speaker niet weg halen of verplaatsen had ik wel gedaan een heledag aan het kooten geweest om uit te zoeken wat het was

het was de speaker

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 22:41 schreef commodore het volgende:

[..]

Nog beter: zet er 14 v gelijkstroom op. Bij mij begon ie dan eerst te roken en dan schoot hij in brand >:)
[mierenneukmodus] v is volt oftewel spanning en A is ampère oftewel stroom [mnm] ;)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 20:39 schreef cybafish het volgende:
ik heb al weken mn pc speaker eraf, non problemo :+
ik heb ook van alle 3 de pc's de speaker afgedaan wat heb je er nou aan nix toch, toch?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 16:16

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 05 juli 2002 01:07 schreef DiEPVRiESKiP het volgende:

[..]

[mierenneukmodus]
een gat moet je boren :+ :P
[/mierenneukmodus]
Grote gaten moet je wel zagen :+
Met een gatzaag :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 22:30

NielsNL

DigiCow

Je kunt ook proberen er een potmeter (zo'n variabele weerstand) tussen te prakken, dan kun je het geluid gewoon regelen...

M'n Oma is een site aan het haken.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

het kan, kan ik je zeggen. bij een bedrijf waar ik stage liep hebben zij hun digitale drukpers gemod :D jaja.. die jongen werd gek dat er telkens een piepje afging terwijl hij met zijn hoofd er zow dichtbij zat wanneer hij iets moest fixen of papier toevoegen..

nu heeft ie een schakelaartje ertussen zitten en prob. is opgelost :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 07:11 schreef mikem het volgende:

[..]

[mierenneukmodus] v is volt oftewel spanning en A is ampère oftewel stroom [mnm] ;)
MAAR... 14V gelijkstroom klopt wel..

een (gelijk)spanning van 14 Volt heeft ook een gelijkSTROOM van ???(m)A

en v is volts, en dat is niet gelijk aan spanning. de EENHEID van spanning (U) is volts (V)

(sorrie voor 't muggeziften, maa rik kan het niet laten. niemand kan mij helpen!!! :g )

Verwijderd

Anders neem je een wisselschakelaartje, kun je wisselen tussen het PCspeakertje en een weerstandje met hetzelfde aantal Ohms als dat irritante piepding.
Pagina: 1