systeem onstabiel door kast+voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb al een tijdje last van een onstabiel systeem in windows xp.
heb in een maand tijd al 3x windows xp verschoond.

k'heb dit sinds een andere kast + voeding.

De kast is eigenlijk bedoeld voor een pentium II maar er zit een pentium III in, Mocht volgens de verkoper niks uitmaken.

De voeding + kast is erg el-cheapo en voelt allemaal erg slap aan.

ook maakt het mbord niet goed aarde met de kast, door een omgebogen pinnetje op de kast.

de kast is ook erg statisch (merk ik als ik hem op m'n versterker aansluit).

De voeding is ook niet alles omdat er geen standby stroom op zit, of ets dergelijks (wake up on lan werkt niet).

Als ik de computer uitzet wil die soms wel eens resetten (alles goed nagekeken: kabbeltje s/b switch en bios settings)

als ik de stroomkabel in de voeding stopt komen er vonken van af.

Nu denk ik dat die vastlopers allemaal te maken heeft met de kast + voeding. Wat denken jullie?

Verwijderd

Aan de kast zelf kan het eigenlijk niet liggen,als ik jou was zou ik eerst is een andere voeding proberen..

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Op donderdag 04 juli 2002 19:30 schreef duncanvdlinden het volgende:
ook maakt het mbord niet goed aarde met de kast, door een omgebogen pinnetje op de kast.
Moederbord wordt niet via de kast geaard, maar via de voeding. Dit maakt niks uit dus.
de kast is ook erg statisch (merk ik als ik hem op m'n versterker aansluit).
Misschien door dat omgebogen pinnetje?? Leg es uit hoe jij je kast op je versterker aansluit.

Het zou best aan een te zwakke voeding kunnen liggen, enig idee wat het vermogen ervan is? En vonken zijn natuurlijk nooit goed. Kun je misschien een andere voeding lenen van iemand om even te testen? Voor een P3 met niet al te veel zware hardware (goede videokaart en veel hd's ofzo) is een 230 Watt voeding genoeg.

• magneet
  • Laatst online: 12-08 17:28

magneet

Magnetic enhanced

kan idd te zwakke voeding zijn, probeer eens een andere. Maakt dit niet uit moet je eens proberen dit zaakje zonder kast te laten lopen; gaat dit wel goed dan ligt het dus WEL aan het ijzerwerk, is de eerste keer dat ik dit meemaak maar ook het ijzer kan niet goed zijn

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
ik bedoel met het aansluiten van m'n geluidskaart (onboard) hoor ik een hoop gestoor en gezoem door de boxen. Ook als ik de kast aanraakt met de plug.

de voeding is 250 watt.
ruim voldoende voor mijn systeem d8 ik:

-pIII 667
-msi-6309 mbord (met Onboard sound)
-Tnt 2 pro (vdkaart)
-realteck nic
-1 hd
-2x cd-rom