[VIA/chipfan] Wie heeft 'm eraf gehaald? (+zalman)

Pagina: 1
Acties:

• Geckow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02-2025
Kreeg vandaag een tip, en meteen even met de search ernaar gezocht. Toch zou ik meer ervaringen horen, daarom:

Wie heeft zijn fannetje van zijn/(((haar))) chipset gehaald?

-> is dit gevaarlijk (oververhitting)
-> speciale vereisten?

Ik heb vanmiddag het ding van mijn ASUS K7V266E gehaald, minder herrie... maar wel een warmhoofd zo.

Tevens een site-topic:
Weet iemand een reallife winkel waar je (Zalman) heatsinks kunt halen? Is zo'n Zalman GPU cooler (passief) goed (genoeg) voor GeFORCE 2 MX 400. Is het erg als op die plek geen mega luchtstroom is?

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 19:13 schreef geckowtje het volgende:
Kreeg vandaag een tip, en meteen even met de search ernaar gezocht. Toch zou ik meer ervaringen horen, daarom:

Wie heeft zijn fannetje van zijn/(((haar))) chipset gehaald?

Ik heb er juist een opgezet, bij mij zat er standaard alleen een heatsink op

-> is dit gevaarlijk (oververhitting)
De fabrikant doet het niet voor nix natuurlijk maar het kan niet veel kwaad, en anders probeer je het wordt alleen minder stabiel allemaal

-> speciale vereisten?
??? Neej ???

Ik heb vanmiddag het ding van mijn ASUS K7V266E gehaald, minder herrie... maar wel een warmhoofd zo.

Tevens een site-topic:
Weet iemand een reallife winkel waar je (Zalman) heatsinks kunt halen? Is zo'n Zalman GPU cooler (passief) goed (genoeg) voor GeFORCE 2 MX 400. Is het erg als op die plek geen mega luchtstroom is?

Op mijn Geforce 2 MX 400 (heb er 3, allemaal ander merk, allemaal hetzelfde) zit helemaal geen fan, alleen zo'n mini koelblokje net als op me chipset. Ook stroomt daar helemaal geen lucht dus dat zal echt geen kwaad kunnen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb toevallig gisteren het fannetje van m'n A7V133 gehaald omdat ie ratelde. Koelblok wordt amper warm. No problemo so far dus.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
zelf met een andere computer ofzo, maar ik kwam met betere chipset koeling stabieler en op een hogere kloksnelheid uit.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat je zou kunnen doen is zo'n oude pentium 1 passieve heatsink erop zetten.
Heb ik zelf gedaan met mijn geforce 2 mx, werkt best goed en als je wilt oc'en hang je er gewoon een 80mm fan voor op 5 volt :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Ik heb mijn nothbridge fan er een tijdje geleden ook afgehaald en vervangen door een zalman ZM-MB32 heatsink. Geen aanlopend gekletter meer. Fan ging er bij mij heel makkelijk af.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 21:00

HENNEP

Just Someone

ik had vandaag mijn Via chipset fannetje van mijn Asus A7V 133 eraf gehaald, damn dat ding maakte een klote herrie man.

Ik heb nu een simpele Koelblok (groen ding) van een oude Asus A7V(100) af gehaald en die op mijn mobo geplaatst.

De koeling is wel minder, maar de HERRIE is gelukkig weg.

;)

[edit] btw ik vind het gewoon zo zwaar klote dat je die asus fans nergens kan kopen in de winkel, ze hebben ook een aparte aansluiting[edit]

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb m via133a nu al een half jaar lopen zonder fan, geen probleemen gehad. Ik heb er nu pas een iets grotere zalman chipset koeller opgezet, maar dat was alleen voor het uiterlijk ;)
Pagina: 1