Toon posts:

Karna Razor Boomslang toch ultiem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik las zonet dat muizentopic eens door en toen kwam me WEER die Boomslang naar voren...
Ik heb er heel veel dingen over gehoord... zowieso :
- Ultieme gamersmuis
- Wennen
- Erg nauwkeurig
- Mooie looks

Maar ook dingen zoals :
- Gaat snel kapot
- Verzamelt veel stof/rommel

Wat is hier nou van waar en niet van waar ? Ik baseer het even op een 3 tot 4 uur gamen per dag (dus intensief gebruiken van de muis)
Ik zit altijd op m`n kamer (duh) dus er hangt hier veel stof in de lucht, daarom heb ik m`n huidige muis ook genomen, een Logitech Cordless Mouseman Optical. Deze bevalt me redelijk goed...
Toch denk ik erover om de gok een keer te wagen en gewoon zelf ervaren hoe zo`n boomslang 2000 DPI is...

Wat denken jullie ervan ? heeft iemand een duidelijke mening of toevoegingen ?

Laat maar horen..

Verwijderd

Ik ben dik tevreden met mijn logitech dual optical , ik zie totaal geen reden om naar die boomslang over te gaan , en hoor dat ze snel stuk gaan ook (maar goed dit is niet echt wat je horen wilt)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 21:49
ik heb er een tijdje mee gegamed,
en vind het echt tien keer nix
hij ligt gewoon totaal niet lekker in me hand,
en ik vind hem te ligt

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

[topic=157118/1/25]
er zijn veel topics hier over geweest. ;)

Ik kan nooit meer zonder mijn Boomslang en jah dual optic enz heb ik geprobeerd maar na een maandje boomslang wil je nix anders. je moet em wel goed schoonhouden. :)

Verwijderd

Logitech mouseman wheel optic (1 lampie :))
Maar met die boomslang heb je weer een balletje en die blijf je cleanen met veel gebruik (zoals in games enzo)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Ik heb geen en wil er ook geen.
Paar punten waarom niet:

- Ziet er niet uit
- Lijkt me een nogal slechte vorm, vegeleken met de muis diek nu heb
- Geen optische muis (toch ?)
- Vrij duur voor iets dat je "ff wilt proberen"
- M'n Logitech Mouseman Wheel werkt nog heerlijk :Y)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 14:06
Toevallig heb ik gisteren mijn boomslang weer uit z'n blik gehaald, ik had een paar problemen met mijn knoppen aan de zijkant, deze gingen erg stroef, en met het mechanisme.

Dus ik heb de muis helemaal opengedraaid, contactspray erover, even gesmeerd, helemaal schoongemaakt, en wat materiaal van de zijkant weggesneden, nu gaan de knoppen weer soepel, en ben ik er weer mee aan het spelen,
je merkt meteen dat ie een stuk nauwkeuriger is als mijn logitech optical wheelmouse.

En vooral tijdens het spelen de sensytivitie te wijzigen is ideaal.
Na al die tijd nog steeds een aanrader!!

Gewoon goed schoonhouden, en spelen op een goed oppervlak!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op donderdag 04 juli 2002 19:11 schreef Crash-Override het volgende:
ik heb er een tijdje mee gegamed,
en vind het echt tien keer nix
hij ligt gewoon totaal niet lekker in me hand,
en ik vind hem te ligt
Te licht? Wat voor muis speel jij dan? Boomslang is voorzover ik weet enige muis met verzwaring erin. En het duurt idd een tijd voor dat je gewent bent, duurde bij mij zeker 4 a 6 weken.

Verwijderd

Ik heb em.. en hij werkt perfect
- De onthefly sensitivity is zoo fijn. Je zet je game sensitivity flink wat hoger, je driver sens iets lager om gewoon te gamen.. Ga je snipen schroef je de driver sensitivity weer op, en dan kun je perfect richten met de (normaal veel stoevere) snipermode..
- Snel kapot is onzin. Goed onderhouden en hij blijft werken, simpel. 3 à 4 uur per dag zal dan ook wel eens per 2 dagen schoon maken zijn, maar daarmee heb je wel een perfecte muis terug
- De vorm. Tja, de meningen zijn erg verdeeld. Ik vind em perfect in de hand liggen, hij is lekker groot, alleen de 5e knop (pinkknop) is iets lastiger in te drukken...

• M@NIC
  • Laatst online: 26-01 11:29
En als jullie nou iets anders doen dan gamen, gaat ie er dan weer uit :?
Want met zo'n ding een beetje photoshoppen lijkt me helemaal niks :{

• siggy
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

hij is perfect maar hij raakt letterlijk vervuild na een tijdje :(

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op donderdag 04 juli 2002 19:25 schreef M@NIC het volgende:
Want met zo'n ding een beetje photoshoppen lijkt me helemaal niks :{
Nee hoor werkt heerlijk, overigens zou ik deze muis sterk afraden voor mensen met kleine handen.

• Cereal
het is gewoon een veel betere muis, in alle opzichten, dus photoshoppen en alles gaat veel nauwkeuriger en beter, alleen is hij iets zwaarder, dus eerder RSI :( maar in windows werkt ie ook perfect...

• Cereal
Op donderdag 04 juli 2002 19:26 schreef siggy het volgende:
hij is perfect maar hij raakt letterlijk vervuild na een tijdje :(
Schoonmaken is het antwoord :z

sim-pel

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 07:47

Willybubba

Nut up or shut up.

Gewoon 2 muizen aansluiten! Ik heb een MS Intellimouse Explorer USB en een Boomslang 1000 USB op mijn systeem hangen, 1 voor het gamen en die ander voor de rest!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Ik vind m'n boomslang ook heel fijn. Niet alleen omdat ie precies is enzo maar hij ligt gewoon fijn in de hand, sleept rustig en effectief. Ik vind hem ook erg fijn niet tijdens het gamen. Omdat ie zo laag bij de grond ligt kan ik m'n arm mooi recht op tafel leggen dus geen gespannen spieren tijdens het vasthouden. Zo kun je je hele arm echt helemaal releaxen, echt goed voor mensen met RSI die toch willen muisen mits je grote handen hebt. En hij matched perfect met m'n Blizzard muismat.

Verwijderd

Topicstarter
OK... naja, als ik hier lees is het ff wennen maar das maar even... ik denk dat ik em gewoon ga proberen !! De meningen zijn ook erg verschillend dus om het te weten, moet ik het gewoon een keer proberen..

Heeft iemand een goed adresje waar ik em online kan bestellen ??

• unfor
  • Laatst online: 21-01 17:46
Beetje zonde als je er veel geld aan uitgeeft, ik heb er 2 weken mee gespeeld, en daarna maar een Dual Optical gehaald.
Je blijft het ding elke dag schoonmaken (meer als een gewone balmuis), horizontaal loopt hij soms vast ook al is hij perfect schoon. CS is er gewoon amper mee te spelen. het is echt een muis voor Quakers.

Verwijderd

Ik heb een Razer Boomslang 2000. FF wennen eerst maar dan gaat het erg lekker. Als je nog een Razer wil kopen moet je snel zijn omdat er op dit moment geen Razars meer worden uitgeleverd vanaf de fabriek. Dus als je een ziet ... kopen dus!!! Ik zou van Razer nog een nieuwe muis krijgen omdat de mijne af en toe bleef hangen, maar ik denk niet dat die nieuwe muis nog komt.
Als muismat gebruik ik een vlak stuk stevig glad karton. Kunststof matten worden statisch en trekken stof aan, (wordt je muis dus snel vuil van binnen.) Ik maak heb nu ongeveer eens in de 3 weken schoon.

• unfor
  • Laatst online: 21-01 17:46
Ik zou van Razer nog een nieuwe muis krijgen omdat de mijne af en toe bleef hangen,
Das met elke razer zo.

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 20:28
ja, dat dat ding goed gamed kan ik geloven, maar volgens mij issie echt niet duurzaam/degelijk, en dat is toch wel eis nr1 bij DURE muizen
( * dvdgrs is owner van een Dual Optical :Y), dat ding gaat mij nog overleven :))

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:59

star-saber

Ryzen

ik her er 1 al ruim een maand of 9 a 10 en bevalt me nog steeds prima

vrienden van me hebben er ook 1 en zijn er ook zeer over te spreken

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 04 juli 2002 23:10 schreef Bong-One het volgende:
ja, dat dat ding goed gamed kan ik geloven, maar volgens mij issie echt niet duurzaam/degelijk, en dat is toch wel eis nr1 bij DURE muizen
( * gitaarwerk is owner van een Dual Optical :Y), dat ding gaat mij nog overleven :))
ik ebn ook tevree met mijn dual optical.. ik vind zo een boomslang maar niets..te zwaar, ligt echt NIET lekker in de hand.. ergenomie sucks..
echt zo een 'Ik doe me voor ultiem te zijn muisje die l337 is voor alles, maar ik ben eigenlijk maar een pruldingetje die de kwetsbare computernerds hoofdjes op hol wil laten slaan' dingetje.. :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 25-01 21:48
Okeej, hier is dus mijn Boomslang 1000 :P Vind hem wel fijn werken, ik zal nooit geen 'normale' muis willen.. of het moet een Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 zijn ofzo..

Afbeeldingslocatie: http://www.xtreme-gaming.net/senciner/razer1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xtreme-gaming.net/senciner/razer2.JPG

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 04 juli 2002 23:42 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Okeej, hier is dus mijn Boomslang 1000 :P Vind hem wel fijn werken, ik zal nooit geen 'normale' muis willen.. of het moet een Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 zijn ofzo..

[afbeelding]

[afbeelding]
en dan tegen mij zeggen dat microsoft sux :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Razer is leuk, heb zowel de 1000 als de 2000 gehad, maar ten eerste waren ze snel stuk en ten tweede speelde ik er niet beter mee, ook niet met een Everglide of Icemat, voelde wel lekker aan izm. de Icemat btw :)

Nu speel ik na wat geld verspilling met een Dual optical en el cheapo stoffe muismat, lekker degelijk en speelt prima.

btw. een Logitech optical heeft ook een verzwaring, zonder is ie wel erg licht aangezien er geen bal inzit ;)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 22:33 schreef KHdV het volgende:
Als je nog een Razer wil kopen moet je snel zijn omdat er op dit moment geen Razars meer worden uitgeleverd vanaf de fabriek.
OMG dat betekend dat ik er nu tien in moet slaan voor de rest van m'n leven? Kut, daar heb ik geen geld voor :(.

• CyberTijn
  • Laatst online: 30-12-2025
Yep, ik ben net als velen ook pas geleden overgestapt naar een logitech dual optical. Dit in combinatie met een EverGlide'tje werkt prima!

Deze muis is niet zo groot, zodat ie lekker goed in je hand past. Voordeel is dan gewoon dat je een veel betere controle hebt over dat ding.

• dvdgrs
Op donderdag 04 juli 2002 23:48 schreef Redje het volgende:
btw. een Logitech optical heeft ook een verzwaring, zonder is ie wel erg licht aangezien er geen bal inzit ;)
Woei, heb ik eruit geschroefd :) Low-RSI en goed voor gamen (imo)

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-01 13:55
The Razer Boomslang owns big time!! >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.epitome.nl/images/mouse.jpg

• Cereal
lol :+

Verwijderd

Voor mij werkt de razor ook prima (2000 dpi) en ik game ook zo 4 uurtjes op een dag en maak hem denk eens in de 2 weken schoon, je moet idd wel grote handen hebben anders werkt ie niet lekker, en in het begin d8 ik pvd wat een klote muis maar na 3 weken spelen en schelden kan ik niet meer zonder spelen ik speel om zon 3m matje. en zo snel gaat ie niet kapot das onzin.

en ik heb hier nog 1 BS1000 dpi liggen bij venemacomputers gloed nieuw dus bied maar mensen. www.venemacomputers.nl

(mag vast geen reclame maken hier maar goed)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De razer's die als laatste uit de fabriek rolden (revision 3 en revision 4) hebben nogal eens de neiging om te gaan hakken als je heel langzaam van rechtsboven naar linksonder beweegt.
Dit is ondertussen op een razer boomslang user forum een bekend probleem en samen zijn we tot de volgende oplossing gekomen:
Je moet een stukje van het crosswheelveertje afknippen (schuine wieltje dat de muisbal tegen de x/y as aanduwt.
Als dat gebeurt is werkt de muis perfect. Veel mensen die van razer 3 vervangmuizen hadden gekregen konden opeens hun 'kapotte' muizen repareren en hadden toen dus allemaal werkende razers :P

Ik speel zelf met een Razer Boomslang 2000 op een Icemat Black (www.icemat.com). De muis zweeft hier zowat op en dat muist echt heerlijk. 2000 dpi is ook heerlijk, veel meer controle, geen pixel skipping, niet gedwongen om een lage sensitivity te nemen (zoals bij MS 3.0 optical en Logitech DO wel het geval is i.v.m pixel skipping).
Toch denk ik dat binnenkort de Optische technologie zo ver is dat het de prestaties van de Boomslang benaderd of zelf voorbij gaat. Belangrijkste reden voor mij om niet weer een optical aan te schaffen is het overslaan bij snelle beweging en de lage 'resolutie'.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Yo Quicksilver (ThaQuick dus)

haal gewoon deze muis:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.veldhuizen/Dual%20Optical.jpg

Ik zweer het je, dit is gewoon fijner dan een Razer...
Er zijn zoveel mensen die van een Razer zijn overgestapt naar een Dual Optical.

Verwijderd

Wat is er eigenlijk dual aan zo'n muis? Dual Optical is dat met 2 lichtsensoren ofzo? :)

Verwijderd

Topicstarter
Me is nu nog wel blij met m`n blauwe versie ;) haha.. nah, wil het gevoel gewoon een keer krijgen... dus als ik een keer op een beurs loop ofzo en ik zie de boomslang liggen, koop ik em gewoon en probeer ik em uit...

Wil het gewoon een keer weten... ik weet dat heeeel veel mensen dual optical (die jij hebt) mooi vinden... ik vind em ook fijn, lekker zwaar enzo....

Toch wil ik het Karna-feeling een keer proberen ;)

• dvdgrs
Op vrijdag 05 juli 2002 11:59 schreef THW Arie het volgende:
De muis zweeft hier zowat op en dat muist echt heerlijk. 2000 dpi is ook heerlijk, veel meer controle, geen pixel skipping, niet gedwongen om een lage sensitivity te nemen (zoals bij MS 3.0 optical en Logitech DO wel het geval is i.v.m pixel skipping).
Heb jij ooit een Logitech DO uitgeprobeerd >:)?

Verwijderd

ik heb een boomslang (2000dpi) en het is echt de ultieme game muis.

helaas vind ik 'm erg snel kapot gaan. Ik heb de mijne nu een jaar, en moet 'm zowat iedere dag schoon gaan maken omdat er weer teveel zooi in zit.
Dat is gewoon HET voordeel van een (dual) optical, die heeft daar geen last van.

de boomslang is gewoon 10x zo fijn, maar ik heb geen zin om 200 piek per jaar aan een muis uit te geven :{

(gast die ik ken heeft er al 3 in 2 jaar versleten. geen abnormaal gebruik, alleen veel gamen).
Pagina: 1