[HTML/PHP] Standaarden/snelste manieren

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Heren,

Hoe praat je iemand aan zijn verstand dat hij met standaarden van de W3C moet werken en bijv in PHP niet dit $var = "blaat $nogvarretje blaat2" moet doen maar gewoon $ var = "blaat ".$nogvarretje." blaat2";
De persoon die ik dat duidelijk moet maken roept namelijk heel hard dat het toch niets uitmaakt qua preformence in PHP(ik weet dat het wel degelijk scheelt) en dat je met standaarden van W3C niets maar dan ook niets kunt maken. :?

Iemand tips/ideeën, want ik erger me dood aan zulke instellingen... :(?

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Laat 'm gewoon prutsen en buggy/langzame/vieze code schrijven. Heb jij toch geen last van? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex
probleem is dat ik hem over tijdje kan gaan fixen want dan ben ik _spontaan_ de webmaster! Tenminste dat zegt mijn baas dan... ;(

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24

Tuinhark

Retro

Sinds wanneer is dat ("blaat" . $var . $blaat ipv "blaat$var$blaat") een W3C standaard? :?

:Y)

• Alex
Op donderdag 04 juli 2002 19:03 schreef Tuinhark het volgende:
Sinds wanneer is dat ("blaat" . $var . $blaat ipv "blaat$var$blaat") een W3C standaard? :?

:Y)
Lees mijn post, beweer ik niet! Ik beweer enkel dat dat ansller en nettere code is!

- Giphart

Verwijderd

je kannem toch gewoon zoiets onder zijn neus duwen:

testje!

• Alex
Op donderdag 04 juli 2002 19:09 schreef zellufs het volgende:
je kannem toch gewoon zoiets onder zijn neus duwen:

testje!
Zo easy had ik nog niet gedacht, thnx! Nu alleen nog iemand die sterke argumenten heeft waarom W3C-standaarden moeten(ik vind het netjes en het is handiger bij het gebruik van emerdere browsers).

- Giphart

Verwijderd

Als je eens de code van een ander moet doorspitten voor je werk ofzo, gaat het een stuk handiger als iedereen dezeflde standaard van coding gebruikt, nou is dit voorbeeld van dat varretje misschien nog niet erg maar je hebt er mensen bij die volgens mij zomaar wat doen...

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Ik vind met een punt werken vele malen netter dan alles in dubbele quotes zetten. Ik werk zelf met Homesite, en die geeft variabelen automatisch een kleurtje, zodat je direct ziet waar de variabelen zitten. Bovendien hoef je niet moeilijk te gaan doen met accolades.

Het is gewoon vele malen overzichtelijker, naar mijn idee. Maar goed, eigenwijze mensen blijf je nou eenmaal houden...

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04
zeg gewoon, dat alles wat server side included is, meer ciclussen van de processor van de server kost ofzow..

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vertel hem dat als je de W3C standaarden niet volgt je opgepakt kan worden :X

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 19:19 schreef Orphix het volgende:
:D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 04 juli 2002 19:19 schreef Orphix het volgende:
lol :D
maar dan moet je er natuurlijk wel een geloofwaardig verhaaltje omheen bedenken
bijvoorbeeld dat alle geschreven html onder W3CL valt (W3C License :P), en dat dat verder gratis is, mits je de standaarden volgt. Doe je dat niet dan heb je niet het recht om het in browsers te tonen en kun je dus strafrechtelijk worden vervolgd

ofzo :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Op donderdag 04 juli 2002 18:55 schreef prog-konijn het volgende:
Heren,

Hoe praat je iemand aan zijn verstand dat hij met standaarden van de W3C moet werken en bijv in PHP niet dit $var = "blaat $nogvarretje blaat2" moet doen maar gewoon $ var = "blaat ".$nogvarretje." blaat2";
De persoon die ik dat duidelijk moet maken roept namelijk heel hard dat het toch niets uitmaakt qua preformence in PHP(ik weet dat het wel degelijk scheelt) en dat je met standaarden van W3C niets maar dan ook niets kunt maken. :?

Iemand tips/ideeën, want ik erger me dood aan zulke instellingen... :(?
tjeesss,
dat wist ik ook niet,
heb je nog meer van dit soort voorbeelden?

een w3c link oid?

ik wist niet dat w3c zich met performance issues bezich hielden, ik dacht dat het meer om 'de gulden middenweg' kwa standaarden verzinnen ging.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

de php discussie is geweest en van W3C weten ze meer bij de buren
P&W -> W&G

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Das fijn, maar hier heb het W3C helemaal niks nada niente mee te maken :P

Net coden doe je in 90% van de gevallen ook niet voor jezelf, maar voor anderen. Je niks van enige conventie of code-netheid aantrekken is dus simpelweg asociaal en egoistisch.

Met PHP vinnik zelf de variabelen in een string erg onduidelijk en plak ze dus altijd aan elkaar met punten. Dat vinden de syntax highlighters ook een stuk plezieriger.

Qua performance kan ik me niet voorstellen dat het wat uitmaakt :) Maar wil je dat zeker weten dan moet je er gewoon een testje voor schrijven.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 04 juli 2002 19:47 schreef GiLuX het volgende:

[..]

tjeesss,
dat wist ik ook niet,
heb je nog meer van dit soort voorbeelden?

een w3c link oid?

ik wist niet dat w3c zich met performance issues bezich hielden, ik dacht dat het meer om 'de gulden middenweg' kwa standaarden verzinnen ging.
je leest z'n post verkeerd. Je moet het lezen als:

dat hij met standaarden van de W3C moet werken
en
in PHP niet $var = "blaat $nogvarretje blaat2" moet doen maar gewoon $ var = "blaat ".$nogvarretje." blaat2

oftewel, dat php stukje heeft niets met W3C standaarden te maken :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 17:32

Pelle

🚴‍♂️

Gaat niet echt onwijs ergens meer over. W3C heeft niks met PHP te maken, en PHP niks met W&G :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.