"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Je kunt in je bios instellen,
Wake on lan.
Wat dus betekent als je lan activitiet op je nic krijgt dan gaat je pc aan.
Dus dan krijgt je nic idd. nog stroom.
ben weer eens te laat.
Wake on lan.
ben weer eens te laat.
dus WAKE UP LAN = disabled ofzo in bios rossen?Op donderdag 04 juli 2002 18:56 schreef Vae Victis het volgende:
Je kunt in je bios instellen,
Wake on lan.
ben weer eens te laat.
Dat zou moeten werken, zou je denken.
Probeer eens.
Probeer eens.
mm heeft niet gewerkt... als ik echt de voedingskabel eruit haal, dan gaat het lichtje wel beneden uit... kan het nog iets anders zijn?Op donderdag 04 juli 2002 18:59 schreef Vae Victis het volgende:
Dat zou moeten werken, zou je denken.
Probeer eens.
Ik denk dat die biosfunctie alleen uitzet dat je je pc niet via lan aan kan zetten. Maar de netwerkkaart zelf is nog steeds een WOL kaart, en die is gebouwd om stroom te krijgen. Dus ik denk niet dat je er veel aan kan doen behalve stekker eruit...
Verwijderd
of je kunt het met het driverprogramma van de kaart zelf instellen (net zoals je kaarten vaste irq's geeft etc)
Mocht er een kabeltjes tussen je NIC en mammaplank zit, misschien dat deze eruit halen zin heeft !
Maar wat is het probleem
alles doet het toch 
Kijk eens in je kast? misschien gaat het lampje wel uit op het moment dat je een appart kabeltje tussen netwerkkaart en moederbord verwijderd.
Zou als ik jou was je echt geen druktje maken.
Kijk eens in je kast? misschien gaat het lampje wel uit op het moment dat je een appart kabeltje tussen netwerkkaart en moederbord verwijderd.
Zou als ik jou was je echt geen druktje maken.
amenOp donderdag 04 juli 2002 21:38 schreef BBL the 2nd het volgende:
welkom bij de wondere wereld van ATX
Tis gewoon WOL functie @ netwerkkaart, vrij normaal, al bij 1000den hp/compaq/dell systemen gehad.
Is geen probleem
Het heeft idd iets met WOL te maken.
Je kan in het BIOS alleen instellen of een systeem ook reageerd/actie onderneemd bij een WOL signaal.
Het is normaal dat een ATX voeding gedeeltelijk aan blijft als de PC uit staat. Een standaard pinnetje van een ATX voeding is +5VSB deat staat voor +5Volt Stand-by.
Als je echt het link-lampje uit wilt hebben moet je de stekker eruit halen.
Je kan in het BIOS alleen instellen of een systeem ook reageerd/actie onderneemd bij een WOL signaal.
Het is normaal dat een ATX voeding gedeeltelijk aan blijft als de PC uit staat. Een standaard pinnetje van een ATX voeding is +5VSB deat staat voor +5Volt Stand-by.
Als je echt het link-lampje uit wilt hebben moet je de stekker eruit halen.
Murphy was an optimist
Kan me niet voorstellen dat dat lampje 's nachts je hele kamer verlicht ofzo, dus ik snap je probleem niet echt...?
Je zou het lampje nog kunnen slopen, geeft ook resultaat. Een nette hamer zou het moeten doen..
Je zou het lampje nog kunnen slopen, geeft ook resultaat. Een nette hamer zou het moeten doen..
Amateurcoureur en fervent banktukker
Verwijderd
sjonge zeg, hij wil gewoon dat lichtje uit, dus dan zijn er imho 2 mogelijkheden:
1) via bios moederbord WOL uitzetten
2) via setup-diskette WOL direct op netwerkkaart uitzetten
Mjah, en dan nog heb je kans dat het ledje gewoon blijft branden..Op vrijdag 05 juli 2002 01:14 schreef machielwagenaar het volgende:
sjonge zeg, hij wil gewoon dat lichtje uit, dus dan zijn er imho 2 mogelijkheden:
Die voeding blijft gewoon 5V aan je mobo geven (5V stanby gedeelte), en dat wordt gewoon doorgegeven aan de netwerkkaart..
Sommige netwerkkaarten vinden het dan gewoon leuk om het signaal weer te blijven geven, of wol nu aanstaat of niet..
Dit soort opmerkingen hebben toch geen zin? Het is trouwens al 3 keer gezegd hierboven. Dit is hetzelfde als iemand met een probleem dat zijn pc niet meteen aan wil, maar pas naar 5x, dan zeg je toch ook niet dat het knopje er niet stuk van gaat, dus is er niks aan de hand?Op vrijdag 05 juli 2002 10:32 schreef duncanvdlinden het volgende:
ik zie het probleem ook niet zo....
Dat lampje verlicht toch niet je hele kamer?
Zelf heb ik ook een moederbord (ECS k7s6a) waar de NIC nog licht geeft. Op een Asus P3B-f geeft hetzelfde type (en revisie) kaart geen licht. Op beide kaarten staat met de config tool WOL nog gewoon aan.
Juist
Mwah, dit is toch iets anders.Op vrijdag 05 juli 2002 10:41 schreef Jeldert het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen hebben toch geen zin? Het is trouwens al 3 keer gezegd hierboven. Dit is hetzelfde als iemand met een probleem dat zijn pc niet meteen aan wil, maar pas naar 5x, dan zeg je toch ook niet dat het knopje er niet stuk van gaat, dus is er niks aan de hand?
Dat met die power knop 5* indrukken is echt een hardware matig probleem (of een of andere lompe beveiliging van je pc), maar dit is gewoon een 'feature'. Het is idd al een paar keer gezegd, mee eens dat het dan niet nog een keer hoeft.
Je vergelijking klopte alleen ff niet
Ik zou er zelf niks aan doen, maar dat is misschien omdat mijn COM21 modem in de meterkast hangt, dus ik heb er geen omkijken naar
Pagina: 1