automatisch naar anker bij laden pagina?

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 08:53
is er een manier om automatisch naar een anker te gaan als de pagina wordt geladen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.site.nl/pagina.html#anker toch? Of bedoel je wat anders?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Bartez
het probleem is dat ik een pagina moet laden met mijn guestbook.....en dat guestbook heeft zijn laatste berichtne NIET bovenaan staan, maar juist onderaan....dus bij het laden, moet hij automatisch naar het laatste bericht gaan....wat dus onder is...

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 14:35
met een meta refresh tag misschien?

edit:

zo:

<META HTTP-EQUIV="Refresh" content="0;URL=linkje#anker">

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als het guestbook met een php iclude ofzo werkt kan je toch gewoon daaronder in de html een -name="bla"- doen? Of in het bestandje met de blabla van het gastenboek onderaan een -name="bla"-.

Verwijderd

Iets met onload en location.href zou wel moeten lukken?

Verwijderd

wat heb jij dan voor baggergastenboek?! schrijf een andere of pas hem aan?!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 19:54 schreef zellufs het volgende:
wat heb jij dan voor baggergastenboek?! schrijf een andere of pas hem aan?!
Voor een webprogrammer maak je domme opmerkingen :{

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

code:
1
document.location.hash = "anker"

wel oppassen als je opdrachtgever een publieke instantie is, en je javascript-functies logische namen gaat geven:

er zijn mensen (klanten) die geergerd gaat reageren als in je window.status opeens de link javascript:doHash('blah') verschijnt uit mn eigen waargebeurde verhalenboek

edit:

eigenlijk is natuurlijk
code:
1
window.location.hash

correcter, edoch beiden werken wel

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 04 juli 2002 20:03 schreef RM-rf het volgende:
code:
1
document.location.hash = "anker"

wel oppassen als je opdrachtgever een publieke instantie is, en je javascript-functies logische namen gaat geven:

er zijn mensen (klanten) die geergerd gaat reageren als in je window.status opeens de link javascript:doHash('blah') verschijnt uit mn eigen waargebeurde verhalenboek
lol :D

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:50 schreef Wirf het volgende:
met een meta refresh tag misschien?

edit:

zo:

<META HTTP-EQUIV="Refresh" content="0;URL=linkje#anker">
Dat in elk geval niet, want dan blijft hij refreshen, ookal issie al bij #anker :D

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dan moeten er wel al door het script anchors worden gemaakt. Daarna kan je met document.location=document.location+'#'+document.anchors.length ernaartoe gaan.

Just a wild guess :)

/edit: natuurlijk alleen als de anchors oplopende cijfers hebben :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Bartez
great! werkt....de reden van mijn gastenboek is simpel....heb geen mysql, vandaar dat ik een php gastboekje gebruik, precies zoals ik hem wil hebben, het enige probleem is dat alles onderaan wordt bijgeschreven, en niet bovenaan.....

of is dit op te lossen???

ik gebruik gewoon een tekst file voor mijn data...

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 14:35
Op donderdag 04 juli 2002 20:10 schreef tjetta het volgende:

[..]

Dat in elk geval niet, want dan blijft hij refreshen, ookal issie al bij #anker :D
hehe, je hebt gelijk :) maar je zou een hele simpele pagina nog voor het gastenboek kunnen maken, die niets anders doet dan je doorsturen.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Bartez
ik heb het nu als volgt opgelost.....mijn site gebruikt veel iframes.....en ik heb in als inhoud van de iframe gewoon de pagina met het anker erachter gezet.....dat werkt perfect!

weet er toevallig iemand hoe je de post van een guestbook dat met een txt file werkt en dus GEEN mysql heeft boevnaan kunt laten komen, ipv onderaan?

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op zaterdag 06 juli 2002 12:49 schreef Bartez het volgende:
ik heb het nu als volgt opgelost.....mijn site gebruikt veel iframes.....en ik heb in als inhoud van de iframe gewoon de pagina met het anker erachter gezet.....dat werkt perfect!

weet er toevallig iemand hoe je de post van een guestbook dat met een txt file werkt en dus GEEN mysql heeft boevnaan kunt laten komen, ipv onderaan?
Je guestbook aanpassen. Ik gok op een CGI-script ofzo? Of zoek een ander guestbookscript, of meel de maker eens :)

Verwijderd

[edit]
Kzie dat het al werkt
Pagina: 1