Verwijderd

Topicstarter
Bij http://www.camfilm.com verkopen ze bijvoorbeeld veel goedkope Canon Digitale camera's die uit Duitsland komen (soms zit er ook geen NL handleiding bij bijvoorbeeld)

Mijn vraag, stel dat er iets is met je camera, kan je dit 'Duitse' toestel dan naar de NLse Canon Service sturen?

Iemand ervaring met dit probleem?

Verwijderd

ja dat kan
is geen probleem zolang je de aankoopbon nog maar hebt dan kan hij gewoon naar de Nederlandse repair centra van Canon

Verwijderd

Ik vraag me af of dit zo is.... sommige sites hanteren voor dezelfde camera 2 verschillende prijzen en vermelden er specifiek bij dat de dure variant inclusie NL garantie is...

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Dat is vrij riskant. Zoals Coen al zei, de fabrikant kan zijn product in bepaalde landen goedkoper aanbieden, maar biedt dan ook enkel garantie in DIE landen.

Dat geld IIG voor canon spul dat je in Japan koopt, je hebt dan geen support in overige landen.

Van EU-landen weet ik het niet, en het zal veel makkelijker zijn als je een emailtje stuurt naar Canon dan hier vragen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Vaak zit er zoiets bij als een Europees Garantiebewijs. Als je dit hebt, heb je overal garantie

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Denk niet dat dat kan?

Ik zou eens een meel sturen, grote kans dat het zogenaamde "grijze import" is.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 19:49 schreef athlonkmf het volgende:
Van EU-landen weet ik het niet, en het zal veel makkelijker zijn als je een emailtje stuurt naar Canon dan hier vragen.
Emailtje heb ik verstuurd, nog geen reactie. Ik denk dat Canon Nederland zegt dat het officieel niet kan. Maar bij wijze van service zullen ze denk ik de praktijk niet zo moeilijk doen, verwacht ik.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met Duits Canon spul dat naar een Nederlands service centre werd gestuurd.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Op donderdag 04 juli 2002 18:33 schreef bokkel het volgende:
Bij http://www.camfilm.com verkopen ze bijvoorbeeld veel goedkope Canon Digitale camera's die uit Duitsland komen (soms zit er ook geen NL handleiding bij bijvoorbeeld)

Mijn vraag, stel dat er iets is met je camera, kan je dit 'Duitse' toestel dan naar de NLse Canon Service sturen?

Iemand ervaring met dit probleem?
Hoe weet je nou of zij een "Duits" toestel leveren :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 12:19 schreef Azrael het volgende:

[..]

Hoe weet je nou of zij een "Duits" toestel leveren :?
Okaj, stel dat ik 'm niet bij Camfilm koop, maar bij Mindfactory.de, dan weet ik zeker dat ik een Duits toestel krijg...

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Op zaterdag 06 juli 2002 12:31 schreef bokkel het volgende:

[..]

Okaj, stel dat ik 'm niet bij Camfilm koop, maar bij Mindfactory.de, dan weet ik zeker dat ik een Duits toestel krijg...
Ha, dan wel, maar dat is natuurlijk een hele andere zaak.

Je hebt het nu over Camfilm.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op donderdag 04 juli 2002 19:20 schreef enigma het volgende:
ja dat kan
is geen probleem zolang je de aankoopbon nog maar hebt dan kan hij gewoon naar de Nederlandse repair centra van Canon
hoe weet je dat zo zeker?
Bronvermelding svp!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 12:49 schreef Azrael het volgende:

[..]

Ha, dan wel, maar dat is natuurlijk een hele andere zaak.

Je hebt het nu over Camfilm.
Okaj Camfilm levert GEEN Duitse toestellen, my bad!

Maar mijn vraag blijft bestaan, wat als je een Duitse Canon hebt gekocht...

Verwijderd

Camfilm levert wél Duitse fototoestellen (althans in mijn geval). Mijn Canon S30 was één en al Duits. (Engelse handleiding ergens gedownload)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 13:14 schreef Chaoot het volgende:
Camfilm levert wél Duitse fototoestellen (althans in mijn geval). Mijn Canon S30 was één en al Duits. (Engelse handleiding ergens gedownload)
Zat er een Europees Garantie Bewijs bij???

Ik heb net met camfilm.com gemaild en die vertelde mij dat er bij de Canon digitale camera's Europese garantiebewijzen zitten. Ik wil graag weten of dit klopt

PS Had ik dus toch gelijk (Duitse camera's via camfilm.com...)

Verwijderd

Hmm, om het wat ingewikkelder te maken:

Er zit een Europese Garantie bij. (European Warranty System, EWS) Daar is voor Nederland, Canon NV de verantwoordelijke. Ik kan daar dus terecht met mijn cam.

De 'package (Powershot s30/s40 manual kit v1) komt uit Groot-Britannie, hoewel erbij staat dat het taalkeuze Duits is. (vandaar de handleiding in het Duits) De verpakking, cq. originele doos is international georienteerd maar de 'seal' in de vorm van sticker is afkomstig van Canon Deutschland.

Al met al onduidelijk waar wat van daar komt, maar de garantie is wel in orde :)

(dit alles dus bij camfilm.com besteld)

Verwijderd

Moeten Nederlandse bedrijven overigens niet gratis een NL handleiding bij de camera verschaffen ??
Op zaterdag 06 juli 2002 13:14 schreef Chaoot het volgende:

Verwijderd

Ik heb 3 dagen geleden Canon gebeld. Een nederlandse handleiding(met software) kost je 20 euro extra (Nog 2 maanden geleden was gratis).
Binnen 4-5 weken moet NL handleiding op site verschijnen.

Verwijderd

Topicstarter
Geachte klant,

Als u een European Warrenty en een kopie van de aankoopnota kunt overleggen, zal de camera in Nederland gerepareerd kunnen worden onder garantie. Als dit ontbreekt, zal de reparatie worden berekend.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk

Canon Nederland NV
P.O. Box 1500
2130 HA Hoofddorp
The Netherlands

Phone : 0031 (0)23 - 5 681 681
Fax : 0031 (0)23 - 5 670 254
E-Mail : helpd_nl@canon.nl
Website : http://www.canon.nl/

Verwijderd

Met europese garantie kun je in ieder geval altijd terug vallen op de technische service vd fabrikant in je land.
Nu weet ik eigenlijk niet hoe de procedure behoort te verlopen als je panne hebt.Eigenlijk hoor je volgens mij je te wenden bij de firma daar waar je gekocht hebt met faktuur en die erop aan te spreken en die moet voor je de zaak netjes afhandelen. Althans dit veronderstel ik toch.
Daar heb je gekocht .
Graag hoor ik het van een ander hoe het gaat.
In ieder geval hou ik niet van post-firma's.Als er iets mis gaat kun je nooit terugvallen op een adres. Waar moet dan trouwens de camera retour heen als je panne heeft? en meestal zijn deze maar beperkt bereikbaar etc. Ook lekker als je panne hebt en je moet bv 3 dagen wachten om ze tel. te bereiken. En dat wil je meestal telefonisch heel snel melden en niet p/e-mail
Heel vaag.
Vaak verdwijnen zulke firma''s ineens.
Als je goed zaken wilt doen kom je gewoon met je adres en volledige bedrijfsgegevens.
Daar moet je niet moeilijk over doen.
Nu ja, da's mijn mening.
Pagina: 1