A7VKt266-E Vs A7V333

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 17:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik had eerst dit mobo > A7v2666-E, en die was kapot gegaan, had wel garantie maar dat zou dan 4 weken duren, en 4 weken zonder pc nee dankje.

toen kon ik met een kleinde bijdrage dit mobo kopen A7v333

met het eerst mobo werktte echt alles perfect echt geen enkel probleem.

maar dit niewe mobo hebben ik tog al een aantal problemen mee(gehad).
ik doe veel vliegspellen, maar de gameport werkt(te) niet goed.
trouwens is dit al mijn tweede A7V333 omdat die andere death on arrival was. maar goed.

nu vraag ik mij af heb ik hier eigenlijk goed aangedaan?

iRacing Profiel

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Je gamepoort werkt dus niet.
Heb je in je configuratiescherm wel je joystick staan?
En reageert hij daar wel goed als je hem daar gebruikt op het test tabblad.
Kortom kijk even of hij in windows wel goed werkt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
gameport doet ut niet is dat alles? zoals de meneer voor me al zei zal er wel ergens in Windows iets fout zitten met dat ding dat ie niet goed werkt. Maar ook al werkt ie niet, voor 10 Euro ofzow heb je wel een heel oud geluidskaartje voor een PCI slot met een prima werkende gameport. En als je dat ook nix vind kun je nog voor een USB aansluting gaan, moet je wel ff USB -> gameport convertje kopen als je joystick geen USB aansluiting heeft.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 17:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 12:46 schreef borgdavile het volgende:
gameport doet ut niet is dat alles? zoals de meneer voor me al zei zal er wel ergens in Windows iets fout zitten met dat ding dat ie niet goed werkt. Maar ook al werkt ie niet, voor 10 Euro ofzow heb je wel een heel oud geluidskaartje voor een PCI slot met een prima werkende gameport. En als je dat ook nix vind kun je nog voor een USB aansluting gaan, moet je wel ff USB -> gameport convertje kopen als je joystick geen USB aansluiting heeft.
Er waren nog meer problemen maar die weet ik ff niet meer, USB converter wist niet dat die bestonden.

en ik heb al een audigy erin zitten met een gameport maar op een of andere manier werken ze allebei niet goed onder windows 2000Pro en WinXP :( (als ik op properties klik word er telkens gezegd "verify if your controller is properly connected!!!") als ik dan reboot en in 98 opstrat is is er geen enkel prob. maar ik draai liever 2000 en/of XP
dus ik ben niet van plan om nog een geluidskaart erin te zetten (heb er dan 3 in).
ook de onboard sound heb ik al met een jumper uitgeschakeld!!!

en aangezien ik met dat andere mobo geen enkel prob had vraag ik het mij dus af.
maar voor de rest vind ik het een prima bordje.

maar zaleens voor die converter kijken!

iRacing Profiel

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op zaterdag 06 juli 2002 00:40 schreef Gohan-san het volgende:

[..]

Er waren nog meer problemen maar die weet ik ff niet meer, USB converter wist niet dat die bestonden.

en ik heb al een audigy erin zitten met een gameport maar op een of andere manier werken ze allebei niet goed onder windows 2000Pro en WinXP :( (als ik op properties klik word er telkens gezegd "verify if your controller is properly connected!!!") als ik dan reboot en in 98 opstrat is is er geen enkel prob. maar ik draai liever 2000 en/of XP
dus ik ben niet van plan om nog een geluidskaart erin te zetten (heb er dan 3 in).
ook de onboard sound heb ik al met een jumper uitgeschakeld!!!

en aangezien ik met dat andere mobo geen enkel prob had vraag ik het mij dus af.
maar voor de rest vind ik het een prima bordje.

maar zaleens voor die converter kijken!
Kortom, je hardware is niet defect.
Want hij herkent hem wel goed onder windows 9x (98 en ME).
Je gamepoort wordt alleen niet gevonden of onjuiste driver
voor je gamepoort bij gebruik van Windows NT (2000 en XP).
Gewoon even op internet naar je mobo website gaan
en de winodws NT driver downloaden en installeren.

Het enige voordeel van een andere geluidskaart is,
dat als die van een bekend merk is,
dat die dan wel direct herkend zal worden.
In jouw geval zou ik gewoon nog even zoeken
naar de juiste driver.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB