Toon posts:

cat 5e rj45 connector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me laten vertellen dat je voor cat5e kabels speciale cat5e rj45 connectors 'nodig' hebt, aangezien cat5e een hardere koperkern heeft dan cat5 en daardoor zou je een normale cat5 connector niet goed door het koper kunnen drukken.
Het kan wel, maar dan gaat je kabel maar een 'geringe' tijd mee en /of je data wordt niet lekker overgepompt als je begrijpt wat ik bedoel.
Dit zou volgens mij kunnen kloppen aangezien een 5e kabel stugger is dan een cat5.

Is dit waar of heeft mijn collega (gediplomeerd monteur) uit z'n nek zitten lullen.
(en als het ff kan niet van die antwoorden als: 'bij mij werkt het prima!!, dus als je er daadwerkelijk wat vanaf weet).

bvd.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
bullshit. Je kunt prima de standaard connectoren gebruiken.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op donderdag 04 juli 2002 17:48 schreef Cutebritney het volgende:
Da's duidelijke taal :D

Wat ik trouwens zoek is een RJ45-bus (in NL, zonder 10 euro p/s)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:48 schreef Cutebritney het volgende:
waarom bestaan er dan wel cat5e jacks (waar je het stekkertje dus in kunt stoppen).
Heb er een paar thuis vandaar. (cat5e jacks van amp)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ze bestaan wel aparte cat5e connectors, maar als je kabel geen grote lengte gebruikt maakt t niks uit volgens mij.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Op donderdag 04 juli 2002 17:50 schreef LauPro het volgende:

[..]

Da's duidelijke taal :D

Wat ik trouwens zoek is een RJ45-bus (in NL, zonder 10 euro p/s)
Ik geloof dat ze hier in hengelo bij tessatronic voor ong 3/4 euro te vinden zijn, kan 1 rj45stekkertje in.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

ik gebruik meestal isdn (rj 45 connectoren. zijn ook goed

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Op donderdag 04 juli 2002 19:19 schreef j_iscool het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze hier in hengelo bij tessatronic voor ong 3/4 euro te vinden zijn, kan 1 rj45stekkertje in.
Van die wandcontactdozen?
Heb d'r hier een paar liggen (bij TessaTronic vandaan), kunnen d'r 2 per contactdoos aan.
Weet alleen nog nie hoe ik ze aan moet sluiten |:(
(Op de factuur staat trouwens EUR 19,95/stuk, ja tis over t algemeen best een dure zaak op de LEDs en Papst fans na)

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 19:15 schreef ExcaliburDexter het volgende:
Ze bestaan wel aparte cat5e connectors, maar als je kabel geen grote lengte gebruikt maakt t niks uit volgens mij.
ah ok, maar ze staan niet in de pricewatch ofzow, of ik heb er overheen gekeken, niet dat ik 2 connectortjesga laten opsturen voor 10 euro maar toch... ;)
Maar iig bedankt, ik weet weer genoeg.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Op donderdag 04 juli 2002 20:48 schreef Nefiorim het volgende:

[..]

Van die wandcontactdozen?
Heb d'r hier een paar liggen (bij TessaTronic vandaan), kunnen d'r 2 per contactdoos aan.
Weet alleen nog nie hoe ik ze aan moet sluiten |:(
(Op de factuur staat trouwens EUR 19,95/stuk, ja tis over t algemeen best een dure zaak op de LEDs en Papst fans na)
Nee, de mijne an er 1 in, is ook een opbouwdoosje, rechthoekig van vorm.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Op donderdag 04 juli 2002 17:32 schreef bubbie het volgende:
ik heb me laten vertellen dat je voor cat5e kabels speciale cat5e rj45 connectors 'nodig' hebt, aangezien cat5e een hardere koperkern heeft dan cat5 en daardoor zou je een normale cat5 connector niet goed door het koper kunnen drukken.
Het kan wel, maar dan gaat je kabel maar een 'geringe' tijd mee en /of je data wordt niet lekker overgepompt als je begrijpt wat ik bedoel.
Dit zou volgens mij kunnen kloppen aangezien een 5e kabel stugger is dan een cat5.

Is dit waar of heeft mijn collega (gediplomeerd monteur) uit z'n nek zitten lullen.
(en als het ff kan niet van die antwoorden als: 'bij mij werkt het prima!!, dus als je er daadwerkelijk wat vanaf weet).

bvd.
Hij lult voor een gedeelte uit zijn nek, je hebt wel speciale connectors nodig namelijk die voor hardekern(horizontale bekabeling) kabel.
De gewone rj45 connector is namelijk voor zachtekern utp(patchkabels)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 19:25 schreef makkie het volgende:

[..]

Hij lult voor een gedeelte uit zijn nek, je hebt wel speciale connectors nodig namelijk die voor hardekern(horizontale bekabeling) kabel.
De gewone rj45 connector is namelijk voor zachtekern utp(patchkabels)
aha, dus toch wel nodig, maar wat bedoel je met horizontale bekabeling? gewoon lange afstanden ofzo?
(patchkabels ken ik wel, das voor in de patchkast toch)
Pagina: 1