12V/5V/7V Baybus Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• JordyO
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 08:10
Het is misschien een hele domme vraag, maar is dit dus mogelijk een 12V/5V/7V Baybus. Ik heb nergens een schema gevonden en ik heb hier op dit forum nog nooit iets hierover gehoord.

Misschien ook wel omdat het niet superhandig zou zijn, verschil 5V/7V is redelijks klein, maarja, gaat om het idee.

Maar is dit dus mogelijk en zo ja heeft er iemand dan een mooi schematje voor?

Specs

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het is best mogelijk, je moet alleen ff de goede schakelaartjes te pakken weten te krijgen.
Een schema kun je dan aan de hand van bestaande schma's zelf wel maken :)

• JordyO
Ik ben een redelijk grote elektronica n00b, maar ik ben redelijk goed in afkijken en namaken.

Waarschijnlijk als het zou kunnen zou ik ook wel uit zo'n schemaatje komen, maarja als iemand er nou 1 had. Ik vraag ook niet of iemand er even 1 wil maken. (Zou wel leuk wezen :))

Specs

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 07:44
Op donderdag 04 juli 2002 17:31 schreef Supergroover22 het volgende:
Het is misschien een hele domme vraag, maar is dit dus mogelijk een 12V/5V/7V Baybus. Ik heb nergens een schema gevonden en ik heb hier op dit forum nog nooit iets hierover gehoord.

Misschien ook wel omdat het niet superhandig zou zijn, verschil 5V/7V is redelijks klein, maarja, gaat om het idee.

Maar is dit dus mogelijk en zo ja heeft er iemand dan een mooi schematje voor?
Het is trouwens wel makkelijk om te weten met hoeveel schakelaars je wilt werken en hoeveel fans.

Taal fouten inbegrepen ;)

• JordyO
Oh, maar 2 Fans hoor. Het is eigenlijk gewoon voor mijn CPU-Fan en mijn VoedingsFan. En ik had hem ook op 7V/12V of 5V/12V kunnen doen, maar ik vind dit toch iets leuker. En dan staan de knoppen ook beter bij de rest van mijn baybus.

Dus 2 Fans. En daarvoor wil ik eigenlijk ook 2 schakelaartjes gebruiken. En ik wil er wipschakelaartjes voor gebruiken. Masquerat Wipschakelaartjes van de Conrad, het liefst.

Specs

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 22:17
euh misschien een vage constructie met relais of zo :?

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Op donderdag 04 juli 2002 19:53 schreef technocow het volgende:
euh misschien een vage constructie met relais of zo :?
Vergeet het maar... daar ben ik al mee bezig :P

System specs

Pagina: 1