Dane-Elec = Samsung?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heb dus een reepje Dane-Elec 512MB PC2700 bestelt. En wat blijkt het is Samsung geheugen, en niet alleen de chips maar ook het kaartje, dus brand-on-brand (zie het gesloten topic van Soldier2k).

Hoe zit dit nou?

Eerst dacht ik dat Dane-Elec gewoon de fabriek is die die twee dingen aan elkaar heeft gezet... Maar dan lees ik net weer een ander topic waarin om het hardst word geschreeuwt dat Dane-Elec slechter is dan Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is raar.

Dane-Elec bouwt toch echt zn eigen chippies :?

Maar Samsung is the way to go for...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 17:17 schreef swfje het volgende:
Dat is raar.

Maar Samsung is the way to go for...
nee, Dane-Elec bouwt z'n eigen reepjes.
Chippies kopen ze in bij oa samsung, en die plakken ze op hun eigen reepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
Nu weet ik het zelf zo langzamerhand ook niet meer :( Ik heb btw ook 512mb samsung >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Laatst online: 10-10 15:28
Ik heb hier ook dane-elec geheugen met samsung chips. Alleen niet op een samsung pcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47
Dane-Elec gebruikt meerdere merken chips voor hun DIMM's, waaronder Samsung. Zie het uitgebreide Dane-Elec verhaal op T.net hier: http://www.tweakers.net/reviews/302 :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Ja, dat wist ik al, maar ze gebruiken dus ook meerdere merken kaartjes? (of hoe je die dingen ook officieel noemt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Op donderdag 04 juli 2002 17:23 schreef bart_vd het volgende:
Ja, dat wist ik al, maar ze gebruiken dus ook meerdere merken kaartjes? (of hoe je die dingen ook officieel noemt ;))
Ik denk eerder dat je andere geleverd hebt gekregen dan je besteld heb, ik weet alleen niet of je er in dit geval een probleem van moet maken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Ik ga er in ieder geval geen probleem van maken :D Ik had namelijk gelijk al spijt toen ik op Bestel drukte...

(Trouwens ik heb het bij Eynstein vandaan en dan moet je wel ERG moeilijk doen wil je problemen krijgen :D)

Ik denk ook niet dat ik 'ander' geheugen heb gekregen, het zat namelijk in de Dane-Elec verpakking en de 'verzegeling' (oranje stickertje) zat er nog op.

(En je kan dat oranje stickertje er niet voorzichtig afhalen zonder dat het wit uitslaat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op donderdag 04 juli 2002 17:23 schreef bart_vd het volgende:
Je bedoeld het PCB, het printed circuit board waar de chips en de pinnen op zitten, en dat daar ook Samsung op staat? Wat voor stickers staan er dan op die DIMM (en wat staat er op de stickers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Ja, ik bedoel het PCB.
Ja er staat Samsung op heel klein helemaal rechts.
(helemaal links van het reepje staat een rare code en daar onder rev 1 0, maakt dat nog wat uit?)
Op de DIMM zit een witte vrij normale sticker :+.
En op die sticker staat linksboven het 'Samsung logo' en daar onder KOREA 0224 en daar onder nog een code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op donderdag 04 juli 2002 17:38 schreef bart_vd het volgende:
...
En op die sticker staat linksboven het 'Samsung logo' en daar onder KOREA 0224 en daar onder nog een code...
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/dram/label_information/product_label.gif

Weird, dit zijn Samsung DIMM stickers, die worden niet op een ander merk DIMM geplakt. Misschien had Dane-Elec ff niet genoeg voorraad meer of zo... Nâh, als het Samsung is ben je niet bekocht moet je maar denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
A, B, D en F staan erop ja... alleen is het samsung logo zwart inplaats van blauw :).

(En natuurlijk zijn de codes anders.)

Maaruh, hoe kan ut dat Dane-Elec dit uitgeeft als eigen geheugen?
Misschien had Dane-Elec ff niet genoeg voorraad meer of zo...
Lijkt me niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Heb ik weer, koop ik is niet het beste van het beste krijg ik het toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De chips zijn het belangrijkste, of je printplaat nou in Ierland door Dane-Elec of in Duitsland door Samsung in elkaar wordt gezet maakt _erg_ weinig uit :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Wouter Tinus... lees het gesloten topic van Soldier2k is... (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/541108/1?limit=100)

Wacht ik maak het je makkelijker:
Fock you n00b topic, jij zit zeker nooit op www.amdmb.com en www.icronticforum.com
Of wel, zoja use the f*cking search daar!! Daar zijn grote topics over geweest.
Zo reageerde hij op een opmerking als de jouwe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dane Elec koopt merendeels in

Stickert ze om, en soms mogen ze in ierland zelf reepjes bakken, dat is overigens vanwege de belasting.

Verdere info via meel

Ik ken beide bedrijven ernstig goed, te goed om hier over verder uit te wijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
add, zou je hier toch wat van je kennis uit de doeken willen doen, aangezien er dus meerdere mensen zijn die het niet weten.

En je zei dat ze ze 'omstickeren'? Hoe kan het dan dat op mijn geheugen een Samsung stickertje zit?
Bijvoorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30
http://www.geheugen.com/prefix.asp

Meer informatie over geheugens.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Als ik dat 'testje' probeer komt er steeds 'geen resultaten gevonden.' En ik heb alle mogelijkheden geprobeerd...
Dit staat er als code op de chips:
K4H560838D-TCB3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 12:15
Hey dit komt me bekend voor.... ik had ook Dane-elec besteld en toen ik thuis kwam volledig samsung (tot op het pcb imprint toe)... weird maar scheeld maar 5 euro t.o.v. Samsung daaro :):) het pc2700 reepje wat ik zou halen bij mijn normale boer was al 30-40 euro duurder ~!!!!

andere vraag wat is het daadwerkelijke verschil tussen Dane elec en brand on brand samsung?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
wat nu wel weer mooi is: Nu heb ik dus de 10 jaar garantie van Dane-Elec op mn Samsung geheugen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dane elec is bagger geheugen, want bij Dane elec weet je nooit wat voor chips er op je pcb zit en dus kans hebt dat je rot geheugen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Soldier2k, in dit geval is het brand-on-brand Samsung (maar van Dane-Elec :?)

Dus geen bagger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:09 schreef bart_vd het volgende:
Wouter Tinus... lees het gesloten topic van Soldier2k is... (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/541108/1?limit=100)

[..]

Uuh, de context was wel ietsie anders hoor.. Er werd meteen gegild, "n00b topic!" terwijl er serieus over gesproken werd. Toen werd Soldier2K een beetje boos omdat er toch duidelijk verschil is :o Ghhehehe.. :D
Dus ja, het maakt wel uit welk pcb het is. 20Mhz is niet _erg_ weinig naar mijn mening. Maar goed, deze discussie is al geweest en gesloten.

OT
Verder is het supervaag dat je een samsung reep krijgt, maar wel lekker natuurlijk! :9 Kan het niet gewoon een foutje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Laatst online: 10-10 15:28
Op vrijdag 05 juli 2002 11:10 schreef Soldier2000 het volgende:
Dane elec is bagger geheugen, want bij Dane elec weet je nooit wat voor chips er op je pcb zit en dus kans hebt dat je rot geheugen hebt.
Dane-elec is best aardig geheugen hoor, ze geven 10 jaar garantie dat wil wel wat zeggen. Je weet inderdaad niet wat voor cips erop zullen zitten, maar het zal nooit echt waardeloze kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 00:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 04 juli 2002 17:17 schreef swfje het volgende:
Nee nee nee nee nee...

Search mensen. Dit onderwerp is erg uitgemolken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 00:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Na overleg verklaar ik de discussie weer voor geopend ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook onzin om Dane Elec een geheugen fabrikant te noemen zoals op de FP stond. In het beste geval zijn ze een assemblage bedrijf, maar meestal gewoon een broker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Onzin. De meeste modules die ze verkopen worden in de eigen fabrieken geassembleerd. Alleen Rambus modules (te duur om zelf de produceren ivm hoge kosten testapparatuur), Smartmedia kaartjes en Sony Memorysticks worden elders ingekocht.

De chips die gebruikt worden zijn allemaal van bekende merken. Let wel: Dane-Elec maakt geen specifiek overklokkersgeheugen maar gewoon spul dat op de gespecificeerde kloksnelheid moet werken. Het voordeel van Dane-Elec (of Kingston, Viking, Crucial, Apacer etc.) geheugen is dat je zeker weet dat je goed geheugen krijgt. Het spul noname/OEM spul dat door veel shops wordt verkocht wil nog wel eens problemen geven. Laatst moest ik een systeem bouwen met een MSI K7N420 Pro en 256MB RansRAM van Gistron. De plank wilde met geen mogelijkheid op die reep booten, terwijl 256MB Apacer geheugen wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 13:28 schreef bart_vd het volgende:
Soldier2k, in dit geval is het brand-on-brand Samsung (maar van Dane-Elec :?)

Dus geen bagger...
Whoei, hoe kan het brand on brand zijn als Dane elec de chip's erop plaatst :)

Mare ik heb ook Dane elec gehad, en ik had er hele slechte chip's opzitten. Mijn chip's werkte op Cas2 en de PBC zei dat ze op Cas3 moesten werken waardoor hij instabiel werd (Dit zei eynstein tegen mij :) dus niet zelf verzonnen, hij vondt het zelf ook gek maar ja nix aan te doen :+ ). Merk chip's waren geloof ik nanya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:09 schreef bart_vd het volgende:

[..]

Enne edit deze post eens!!!

Dit vindt ik niet normaal dat jij dit er neer zet, ik was flink pistt off omdat niemand wist waar ik het over had en toch een mening uitbracht, in de negatieve zin voor mij.

En waarom zou ik hier zo reageren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Als je Samsung of NEC chippies hebt op je KIngston/Infineon/Dane-Elec/Corsair of whatever, het maak niet uit. Want Samsung en NEC chippies leveren een topprestatie !

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 00:28 schreef Femme het volgende:Dane-Elec (of Kingston, Viking, Crucial, Apacer etc.) geheugen is dat je zeker weet dat je goed geheugen krijgt.
Sorry Femme, ik heb het nogal hoog met jou op, maar Dane-Elec en Viking horen echt niet thuis in dit rijtje. Inderdaad assembleren Viking en Dane-Elec zelf modules, maar veel (ook de gewone DIMMS) komen van een derde partij.

Apacer ontwerpt en assembleert eigen modules en levert nooit modules van een derde partij. Crucial is weer een geheel ander verhaal. Dit is eigenlijk een major-brand fabrikant (Micron) en hoort thuis in het rijtje: Toshiba, Mitsubishi, Samsung, Infineon, NEC en TI.

Het is zelfs zo dat Dane-Elec soms non-brand geheugenchips op hun zelf geassembleerde modules gebruikt (LD, ACT). Dane-Elec is van huis uit een memory-broker en kan door handige subsidie-regelingen nu zelf modules assembleren en zo import heffingen omzeilen. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Op zondag 07 juli 2002 12:09 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Enne edit deze post eens!!!

Dit vindt ik niet normaal dat jij dit er neer zet, ik was flink pistt off omdat niemand wist waar ik het over had en toch een mening uitbracht, in de negatieve zin voor mij.

En waarom zou ik hier zo reageren??
Sorry Soldier2k het was bedoelt zodat gelijk iedereen duidelijk werd dat het wel degelijk uitmaakt.

Bij deze: Soldier2k is geen kwaade! Hij had ook al zijn excuses aangeboden in het vorige topic.

[Ik kan het niet meer weg-editen: Helaas, je mag een bericht maar tot maximaal 24 uur na posten wijzigen.]

Oja, even voor de duidelijkheid mensen:
De vraag is dus niet: Waarom zitten er Samsung chips op mijn Dane-Elec geheugen.

De vraag is WEL: Hoe komt het dat mn Dane-Elec geheugen niet alleen Samsung chips bevat maar ook een Samsung PCB en zelfs een Samsung sticker(!).
En Exirion nog bedankt voor het openen van mn topic :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 14:06 schreef Chello200 het volgende:
Als je Samsung of NEC chippies hebt op je KIngston/Infineon/Dane-Elec/Corsair of whatever, het maak niet uit. Want Samsung en NEC chippies leveren een topprestatie !
LOL, kweet niet als jij mijn topic hebt gelezen, maar mijn samsung was dus echt gaar :P 166mhz op turbo settings kon hij nog niet eens aan.......... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 16:17 schreef bart_vd het volgende:
De vraag is WEL: Hoe komt het dat mn Dane-Elec geheugen niet alleen Samsung chips bevat maar ook een Samsung PCB en zelfs een Samsung sticker(!).
Dat heb ik dus zo straks beantwoord. Dane-Elec verkoopt vaak geheugen van andere leveranciers onder eigen naam. :Z

Dit is gewoon een module die ze goedkoper hebben kunnen krijgen dan ze zelf kunnen assembleren. Deze komt waarschijnlijk van een OEM klant van Samsung (zoals DELL) die te veel modules heeft ingekocht omdat hij zijn eigen fore-cast niet heeft gehaald. Deze worden dan meestal met een eigen sticker naast de bestaande sticker/marking uitgeleverd. :7

Hiermee heb je dus een koopje, want als je normaal zo'n Samsung module koopt ben je veel duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Op zondag 07 juli 2002 16:21 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

LOL, kweet niet als jij mijn topic hebt gelezen, maar mijn samsung was dus echt gaar :P 166mhz op turbo settings kon hij nog niet eens aan.......... :Z
topprestatie op normale snelheid, nooit gezegd dat ie goed oc'baar was ! ;) :P

dikzak

Pagina: 1