Om de (functionele) levensduur van mijn Athlon Classic 700 te verlengen, heb ik hem opengesloopt om te zien wat voor core en cache-chips erin zitten. er blijkt een 800 mhz core in te zitten en het cache is van motorola. om de specs te kunnen lezen moest ik wat grijze koelpasta van de cache-chips afhalen. ik heb het ontbrekende pasta aangevuld met gewone, witte pasta. Weet iemand of dit de warmte beter/slechter geleid dan de pasta die er standaard op zit?
de ruimte die de koelpasta moet opvullen (tussen de cache en de heat transfer plate) is btw wel erg groot, ruim 1/2 mm schat ik. heeft de koelpasta dan nog wel effect?
ook tussen de core en de heat transfer plate heb ik wat extra pasta gedaan. toen ik de core bekeek (voordat ik wat van de pasta eraf haalde) zag ik dat de pasta niet overal aansloot. met de toegevoegde pasta is dit wel het geval. toch twijfel ik of de proc nu nog net zo goed de warmte geleid.
de ruimte die de koelpasta moet opvullen (tussen de cache en de heat transfer plate) is btw wel erg groot, ruim 1/2 mm schat ik. heeft de koelpasta dan nog wel effect?
ook tussen de core en de heat transfer plate heb ik wat extra pasta gedaan. toen ik de core bekeek (voordat ik wat van de pasta eraf haalde) zag ik dat de pasta niet overal aansloot. met de toegevoegde pasta is dit wel het geval. toch twijfel ik of de proc nu nog net zo goed de warmte geleid.