Toon posts:

browsen van domein probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag, mijn eerste post ;-)

Volgende probleem, wij hebben hier een multiple domein structuur. Het hoofddomein waar iedereen inlogged is misdom, het domein wat problemen geeft is sqldom. Het sqldom domein bestaat uit 14 servers waarvan 1 de PDC is en een andere de BDC. De PDC van sqldom is geconfigureerd als master browser (IsMasterbrowser key in registry). Wanneer ik het netwerk browse en naar sqldom ga zie ik alleen de PDC en de BDC. Na stoppen/starten van de browser service op de PDC gebeurd er iets vreemds:

-refresh sqldom window -> ik zie alle servers van sqldom
-refresh sqldom window -> ik zie alleen de PDC/BDC
-refresh sqldom window -> ik zie alle servers van sqldom
-refresh sqldom window -> ik zie alleen de PDC/BDC
enzov....

Na ongeveer een uur zijn wederom alleen de PDC en BDC zichtbaar.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

alvast dank
HC

Verwijderd

Nou uhrm, HeartCore, welkom dan.

Vaag probleem, over wat voor OS hebben we het eigenlijk, ik zou zelf niet weten hoe of wat, maar mischien ken ik iemand die iets meer weet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een NT4 netwerk. Zowel win9x, nt als win2k clients hebben deze problemen met browsen

Verwijderd

Hhhmmm....
vaag probleem.

Sorry, zou zo een-twee-drie niet kunnen weten waar dat aan zou kunnen liggen =(

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 16:47
even denken heb je iets als wins al geinstalleerd. Heb ook zoiets gehad en toen even lekker wins er in geplempt en toen was dat over niet dat dit de juiste oplossing is maar werkte toen wel

Verwijderd

Topicstarter
yup, we hebben twee wins servers draaien die ook netjes repliceren. Nu ik erover nadenk, het zou natuurlijk kunnen dat wins niet netjes is aangegeven op de servers in sqldom.....checking....
Pagina: 1