Toon posts:

Irri gehaper ineens!?! :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik draai nu al een tijdje Windows ME met het volgende systeem;

• EPoX 8K3A
• AMD Duron 750@1050mhz watergekoeld
• 256Mb DDR pc-2700 Samsung
• Seagate Baracudda IV 80g 7200rpm
• Leadtek GeForce2 Ti 64Mb DDR + TV-out 295@515mhz met extra koeling
• AOpen 52x Speed
• Soundblaster Live! 1024
• 235watt met extra koeling voor moederbord met meuk erop en een 200watt voor de fans. hdd, cd-rom enz.
• extra fans in kast

ik heb nooit gehaper gehad, maar als ik nu een spel speel haperd ie wel, bv, Ghost recon, max payne, rogue spear, die nieuwe spiderman enz.
Dan heb ik steeds een freeze en het het geluid stopt ff en dat herhaalt zich steeds! :(

Moet ik iets instellen in bios/windows ofzo? ik heb het een en ander geprobeerd, maar het blijft. Normaal los ik dit wel op, maargoed. (waar moet bv het AGP op in de bios? 64/128/256? :?)

Please help me! :'(

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben je niet toevallig iets aan het downloaden ? Dat heb ik dan altijd... :?

Dan zet ik mijn download gewoon ff stop, en dan werkt het weer gewoon. Dat is omdat ie dan de hele tijd kleine stukjes op je HDD schrijft. :)

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Treedt dat haperen pas op na een tijd je pc aan te hebben laten staan of doet ie het meteen? Windows ME heeft namelijk wel eens last van memoryleaks, dan loopt langzaam de boel vol en dan moet er gereboot worden en dan werkt het weer een poos. Geloof dat met windowsupdate er een patch voor beschikbaar is.

TEAM_JOE_BAR

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 16:54 schreef Plague het volgende:
Ben je niet toevallig iets aan het downloaden ? Dat heb ik dan altijd... :?

Dan zet ik mijn download gewoon ff stop, en dan werkt het weer gewoon. Dat is omdat ie dan de hele tijd kleine stukjes op je HDD schrijft. :)
mja, daar lijkt het wel op jah, maar ik download niets op die momenten.

ik snap hier niets van :? 7(8)7

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:01 schreef Mr.Wizzard het volgende:
Treedt dat haperen pas op na een tijd je pc aan te hebben laten staan of doet ie het meteen? Windows ME heeft namelijk wel eens last van memoryleaks, dan loopt langzaam de boel vol en dan moet er gereboot worden en dan werkt het weer een poos. Geloof dat met windowsupdate er een patch voor beschikbaar is.
ik heb het meteen al :'(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
gewoon reinstall.
en het is windows me...
probeer een anders os als windows me
me is de slechtste van die hele reeks vind ik

Tweakers Discord

• Mr.Wizzard
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Alle programma's die resident meedraaien al eruit gegooid om te kijken of dat wat doet? Staat je DMA aan van je HD?

Heb je een open lijn voor het internet? Heb net een klant gehad die dit met een CAD programma ook een beetje had.

Bleek hij doodleuk virussen te verzenden met outlook express en hij had een adresboek met 400items.. daar werd het geheel ook niet sneller op.

Hakt de pc met intervallen, dus ff goed dan 4 seconden bagger en dan weer goed of ist alleen maar gehak?

TEAM_JOE_BAR

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 17:05 schreef tweakduke het volgende:
gewoon reinstall.
en het is windows me...
Vind je vind je, IS ZO :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:05 schreef tweakduke het volgende:
gewoon reinstall.
en het is windows me...
hmmz, moet ik weer alles installeren! :(
Kan ik met windows XP home/prof alle spellen spelen en tweakprogjes gebruiken voor bv mijn videokaart enz?

Ik wil dan namelijk XP maar ik weet niet wat voor nadelen daaraan hangen.

Ligt het misschien aan mijn brakke 235 watt voeding? :?

Verwijderd

GeForce drivers kunnen zeer slecht tegen memory swaps, oftewel het gebruik van je paging file. dan gaan ze haperen. wellicht is het dus zo dat je uit je 256Mb loopt. en dat kan inderdaad door ME leaks, of andere applicaties?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:10 schreef Mr.Wizzard het volgende:
Alle programma's die resident meedraaien al eruit gegooid om te kijken of dat wat doet? Staat je DMA aan van je HD?

Heb je een open lijn voor het internet? Heb net een klant gehad die dit met een CAD programma ook een beetje had.

Bleek hij doodleuk virussen te verzenden met outlook express en hij had een adresboek met 400items.. daar werd het geheel ook niet sneller op.

Hakt de pc met intervallen, dus ff goed dan 4 seconden bagger en dan weer goed of ist alleen maar gehak?
er draaien maar 4 progjes mee die klein zijn

heb kabel internet, :? maar zonder inet doet hij het ook en ik heb geen outlook

jep, hij gaat paar seconde goed, dan haperen, maar soms gaat ie 2 min goed of meer en dan haperd ie alsnog of hij hakkelt soms 6 keer achter elkaar en wat ie OOK nog soms heeft is dat alles vloeiend loopt en dan om de zoveel tijd
heeft ie dan een freeze van 10 sec ofzow. :(

• Mr.Wizzard
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Voeding lijkt me niet het probleem, dan bevriest het hele systeem gewoon, de handel loopt uit z'n waarde en dat hier niet van toepassing.

TEAM_JOE_BAR

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:14 schreef FireWizz het volgende:
GeForce drivers kunnen zeer slecht tegen memory swaps, oftewel het gebruik van je paging file. dan gaan ze haperen. wellicht is het dus zo dat je uit je 256Mb loopt. en dat kan inderdaad door ME leaks, of andere applicaties?
is andere windhoos dan de oplossing? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:16 schreef Mr.Wizzard het volgende:
Voeding lijkt me niet het probleem, dan bevriest het hele systeem gewoon, de handel loopt uit z'n waarde en dat hier niet van toepassing.
MOOI! :) scheelt me weer 100zoveel pleuro`s! :P

• Plague
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 17:11 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

hmmz, moet ik weer alles installeren! :(
Kan ik met windows XP home/prof alle spellen spelen en tweakprogjes gebruiken voor bv mijn videokaart enz?

Ik wil dan namelijk XP maar ik weet niet wat voor nadelen daaraan hangen.

Ligt het misschien aan mijn brakke 235 watt voeding? :?
Als je geen GTA1/2 etc. meer speelt geeft het ABSOLUUT geen problemen om WINXP erop te zetten. Gezien jou specs ook niet, dus wat let je?
En ja, het kost ff tijd, maar wen daar maar vast aan ;) Computers moet je vaak zat re-installen... Ik doe het eens in het half jaar ongeveer... :D

Verwijderd

zou kunnen, als dit je probleem is. alleen gebruiken die weer meer geheugen, waardoor je weer sneller uit je ram loopt etc...

andere tips:

* misschien is het verstandig om ad-aware te draaien om te kijken wat voor zooi zich in de loop der tijd op je schijf geinstalleerd heeft.

* doe eens een complete disk defrag

* toch een nieuwe install, je weet nooit wat er verstopt zit tussen de MS brei ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:16 schreef Plague het volgende:

[..]

Als je geen GTA1/2 etc. meer speelt geeft het ABSOLUUT geen problemen om WINXP erop te zetten. Gezien jou specs ook niet, dus wat let je?
En ja, het kost ff tijd, maar wen daar maar vast aan ;) Computers moet je vaak zat re-installen... Ik doe het eens in het half jaar ongeveer... :D
ik ook ongeveer en dit systeem draait nu 3 kwart jaar, maargoed, ik ben het nu wel echt zat, laatst heb ik weer 4 compies moeten installen van vrienden/familie enz. :( :'(

oude spellen speel ik niet meer, dus dan zou XP idd kunne, maar hoe zit het met de tweakprogjes?

• Plague
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 17:19 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

ik ook ongeveer en dit systeem draait nu 3 kwart jaar, maargoed, ik ben het nu wel echt zat, laatst heb ik weer 4 compies moeten installen van vrienden/familie enz. :( :'(
Bij mij betalen ze er maar voor >:) ;)
oude spellen speel ik niet meer, dus dan zou XP idd kunne, maar hoe zit het met de tweakprogjes?
tweakproggies werken allemaal even goed. Alleen moet je misschien ff een ander versie downloaden die voor NT/2000/XP is.... Maar dat denk ik eigenlijk niet eens. :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ME is gewoon evil, neem 2k of XP.

specs

Pagina: 1