[widexs]Domein registratie, hoe kan ik...

Pagina: 1
Acties:

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Topicstarter
Ik ben bezig een website te maken voor een bedrijf. Dit bedrijf host hun website momenteel bij Planet Internet. Dus ook hun domein. Maar sinds ik nu verder ga met de website (omdat er een database moet komen en dat kan niet bij Planet) wil ik hem dus gaan hosten bij Widexs omdat ik daar wel goede verhalen over hoor hier altijd.

Maar de oude website moet beschikbaar blijven, en de nieuwe moet ik onder hetzelfde domein kunnen gaan werken. Maar hoe zet ik dat domein dus over van Planet naar Widexs?

En HOE gaat het registreren bij Widexs in zijn werk, Hoe lang DUURT het? En ik schrijf me onder een andere naam in, moet die persoon zijn handtekening zetten oid (want dat is een probleem omdat die persoon op vakantie is en er moet snel aan worden begonnen)?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Verwijderd

1: widexs sux, echt, er zijn veel betere hosts die (dit zeg ik niet vaak) veel goedkoper zijn. Widexs heeft 1 voordeel en dat is als je alleen een domein zonder hosting wil en je wilt forwarden. Ze hebben daar een mooi paneel voor, maar jij wilt hosten dus kun je echt beter niet aan widexs beginnen. Service is enorm slecht.

2: zoek een andere zie www.webselect.nl

3: als jij het betreffende bedrijf mag vertegenwoordigen, kun je de verhuisformulieren zelf ondertekenen. Uitgaande van een snelle webhost (dus niet widexs!) neemt een verhuizing circa 2-3 werkdagen in beslag vanaf het moment dat ze de verhuizing indienen bij de sidn.

4: om downtijd echt te voorkomen zoek je een flexibele webhost (again niet widexs) waar je voordat het domein gereed is een account kunt krijgen om je spul te uploaden. Dan is je website ook in de overgangs periode bereikbaar.

wil je toch via widexs, wat ik je echt kan afraden, dan kun je voglens mij gewoon je domein invullen in de domainchecker op hun site en vervolgens de aanwijzingen volgen *op naar duur == nog veel duurder*

Verwijderd

Zie de complete post van Kertje, beter had ik het niet kunnen zeggen, alleen heb ik geen ervaring met Widexs.

Let wel op dat je het "domain" en "webspace" bij dezelfde host onderbrengt, anders kun je elke keer 2 apparte rekeningen betalen.

Succes met je keuze! :9~

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op donderdag 04 juli 2002 17:44 schreef Kertje het volgende:
een afzeik verhaal over WideXs
• Domeinnaamregistraties bij WideXs verlopen zeer snel en soepel.
• Service is goed te noemen, ze verwachten wel dat je enigverstand van zaken hebt
• Prijs/Kwaliteit is ok te noemen
• Er is ook bij WideXs zeker wel eea in overleg mogelijk, maar natuurlijk minder als bij een kleinere hoster.

Naast webselect kan je ook op www.webhosters.nl kijken, blijkbaar wordt deze voor het gemak maar niet meer genoemd op dit forum ofzo
Op donderdag 04 juli 2002 18:05 schreef RedBuLL het volgende:
Zie de complete post van Kertje, beter had ik het niet kunnen zeggen, alleen heb ik geen ervaring met Widexs.
Waarom geloof je het dan, als je zelf geen ervaring hebt? Er staat verder niets anders in die posting.
Let wel op dat je het "domain" en "webspace" bij dezelfde host onderbrengt, anders kun je elke keer 2 apparte rekeningen betalen.
En waarom zou dat per definitie een slecht idee zijn?

Persoonlijk heb ik eigenlijk nog géén reden gehoord om niet voor WideXs te kiezen.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:25 schreef HGM het volgende:

[..]

• Domeinnaamregistraties bij WideXs verlopen zeer snel en soepel.
ik heb circa 2 jaar geleden een domein willen registreren daar die vrij was, alle formulieren correct verzonden (100% zeker), nooit meer wat van vernomen. anderhalve week later was het domein geregistreerd op iemand anders naam... goh...

Verder heb ik een halfjaar gedaan om 1 domeinnaam over te dragen aan iemand, dit is circa 2 jaar geleden ook. Ik heb minstens 10 alles gefaxt en zelfs met iemand ana de lijn gehangen die zei dat alle formulieren goed waren en het nu echt zou leuken... niet dus. Pas na een aangetekende brief was het gelukt
• Service is goed te noemen, ze verwachten wel dat je enigverstand van zaken hebt
ik ben diverse malen letterlijk afgezeken omdat ik kwaad was dat ik na tientallen faxen en telefoontjes het domein nog steeds niet was overgedragen
• Prijs/Kwaliteit is ok te noemen
ik heb een jaarg eleden iemand gesproken die er werkte welke mij vertelde dat de meeste systemen niet eens raid hadden en allemaal vrij onbekend spul was.

Ik ken er tevens iemand (een hele bekende hacker die erg actief was tussen 1993 en 1997) die er een hele poos heeft gewerkt en er weg is gegaan en nu bij een andere hoster werkt (een van de grootste van nederland) omdat er bij widexs een te hoog clueless gehalte was waarin hij niet kon werken
• Er is ook bij WideXs zeker wel eea in overleg mogelijk, maar natuurlijk minder als bij een kleinere hoster.
ook dit is niet waar, probeer bij widexs maar is een 2e sql database te kopen, die krijg je gewoon niet.
Persoonlijk heb ik eigenlijk nog géén reden gehoord om niet voor WideXs te kiezen.
dan heb je die nu...

• HGM
  • Niet online

HGM

Op donderdag 04 juli 2002 18:37 schreef Kertje het volgende:
ik heb circa 2 jaar geleden een domein willen registreren daar die vrij was, alle formulieren correct verzonden (100% zeker), nooit meer wat van vernomen. anderhalve week later was het domein geregistreerd op iemand anders naam... goh...

Verder heb ik een halfjaar gedaan om 1 domeinnaam over te dragen aan iemand, dit is circa 2 jaar geleden ook. Ik heb minstens 10 alles gefaxt en zelfs met iemand ana de lijn gehangen die zei dat alle formulieren goed waren en het nu echt zou leuken... niet dus. Pas na een aangetekende brief was het gelukt
Tja nooit problemen mee gehad, en twee jaar is erg lang in de Internetwereld.
ik ben diverse malen letterlijk afgezeken omdat ik kwaad was dat ik na tientallen faxen en telefoontjes het domein nog steeds niet was overgedragen
Tja, dat ligt dus alleen aan WideXs. Zal vast iets fout gegaan zijn, maar wie zegt dat het alleen WideXs z'n schuld zou zijn?
ik heb een jaarg eleden iemand gesproken die er werkte welke mij vertelde dat de meeste systemen niet eens raid hadden en allemaal vrij onbekend spul was.

Ik ken er tevens iemand (een hele bekende hacker die erg actief was tussen 1993 en 1997) die er een hele poos heeft gewerkt en er weg is gegaan en nu bij een andere hoster werkt (een van de grootste van nederland) omdat er bij widexs een te hoog clueless gehalte was waarin hij niet kon werken
Mensen die van bedrijf wisselen zijn meestal niet erg positief over hun vorige werkgever.
"Meeste/vrij onbekend" klinkt nogal wazig. En nu wil je bweren dat bij een andere hoster wel alle systemen A-merk onderdelen bevatten en een RAID setup hebben?? Hoe wil je dat controleren? Lijkt me juist dat kleine hosters ook geen super dure systemen hebben staan ;)
ook dit is niet waar, probeer bij widexs maar is een 2e sql database te kopen, die krijg je gewoon niet.
Geen ervaring mee, jij wel?

Nogmaals, dat zijn wat ervaringen van jou, welke al van een flinke tijd geleden zijn. Maargoed hier heeft de topicstarter ook niets aan. WideXs zal niet van vandaag op morgen failliet gaan, wat bij kleine hosters nooit zeker zal zijn.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:46 schreef HGM het volgende:

[..]

Tja, dat ligt dus alleen aan WideXs. Zal vast iets fout gegaan zijn, maar wie zegt dat het alleen WideXs z'n schuld zou zijn?
ik, ik heb zoveel manieren alles gedaan en telkens kreeg ik dat alles correct was maar gebeurde het niet, dit is absoluut een fout van widexs. en niet 1 fout, maar een steeds herhalende fout.
[..]
Mensen die van bedrijf wisselen zijn meestal niet erg
positief over hun vorige werkgever.
ok das waar
En nu wil je bweren dat bij een andere hoster wel alle systemen A-merk onderdelen bevatten en een RAID setup hebben?? Hoe wil je dat controleren? Lijkt me juist dat kleine hosters ook geen super dure systemen hebben staan ;)
klopt, daarom moet je ook niet bij de hostertjes zijn die een cobaltje van papa hebben gekregen. Gewoon een middel grote hoster die ook nog wat drive hebben en niet werken voor het geld alleen. En er zijn er genoeg, alleen gekgenoeg zie je daar nooit vragen over op fora's. Waarschijnlijk omdat ze net te duur zijn voor de el cheapo hunters en de mensen die er verstand van hebben niet op fora's gaan vragen.
[..]

Geen ervaring mee, jij wel?
stond onlangs nog in een topic hier op got
Nogmaals, dat zijn wat ervaringen van jou, welke al van een flinke tijd geleden zijn. WideXs zal niet van vandaag op morgen failliet gaan, wat bij kleine hosters nooit zeker zal zijn.
klopt zijn idd mijn ervaringen en al van ff geleden (besides die sql database), maar daarom wil ik het nog wel even zeggen want ik ben toen zo enorm belachelijk behandeld dat ik daar nog steeds zwaar pissig over ben. Ik ben een lastige klant ja, maar ik ben ook bereid om flink te betalen voor wat ik wil. Als de prijs-kwaliteits verhouding goed is hoor je mij niet zeuren. Ik verwacht als ik een probleem met mijn account heb, mijn hoster dit aan de hand van 1 telefoontje of 1 mailtje binnen een redelijk termijn (tijdens werkdagen binnen enkele uren) oplost. En niet 10 telefoontjes of mailtjes en dat het nog niet voor elkaar is. Dit heb ik overgens niet alleen met hosters, ik koop ook mijn computer spul bij de wat duurdere bedrijven, waar ik ook verwacht als iets kapot is dat ik binnen een paar dagen een nieuwe heb. Tja, ik vind service nou eenmaal super belangrijk dus daarom zeik ik zoveel :)

dat widexs een grotere continuiteit heeft dan een hostertje die van pappie een bedrijfje mocht beginnen is helemaal waar. Maar er zijn genoeg webhosters die ook continuiteit hebben en niet in de orde van grootte van widexs vallen.

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
hm ja als ik het zo hoor kan ik misschien toch wel wat beters gaan zoeken,

ik zat ook aan http://www.vevida.nl te denken, die is veel goedkoper, en iemand die ik ken spreekt daar echt heel goed over verder.

mensen met ervaring daarmee?

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:25 schreef HGM het volgende:

Waarom geloof je het dan, als je zelf geen ervaring hebt? Er staat verder niets anders in die posting.
Ik reageerde dus op de rest van de post.
En waarom zou dat per definitie een slecht idee zijn?
Misschien is het fijner om bij 1 host alles te laten regelen, en dus maar 1 aanspreekpunt te hebben voor alles, en ook maar 1 rekening te hoeven betalen.

Zo beter?? :P

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 20:19 schreef RedBuLL het volgende:

[..]
eeuh, je zit tussen de quotes te typen, n00b :P :+

• scubapro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Op donderdag 04 juli 2002 19:30 schreef KnEuTeR het volgende:
hm ja als ik het zo hoor kan ik misschien toch wel wat beters gaan zoeken,

ik zat ook aan http://www.vevida.nl te denken, die is veel goedkoper, en iemand die ik ken spreekt daar echt heel goed over verder.

mensen met ervaring daarmee?
Sindskort twee klanten die bij Vevida zitten. Erg traaaaag. Kost ook geen drol dat klopt. Voor niks gaat de zon op.... (klanten hadden registratie helaas al zelf geregeld)

Verder ben ik wel een erg tevreden gebruiker van de diensten van Widexs.
Mijn ervaringen zijn dat ze snel zijn in:
- bereik van website
- updates
- afhandeling registratie en openen hostpakket
- dns wijzigingen (kun je zelf doen!)
- aanvragen van MySQL database (helaas wel maar 1 per pakket)

Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik voor dat ik alle klanten naar Widexs verhuisd heb eerst bij Vuurwerk zat. Slechter kan natuurlijk niet ;(

Maar nu kan ik er wel weer om lachen, ik kreeg vandaag weer een factuur van Vuurwerk over een domein die al lang bij Widexs staat en die in 2000 al betaald is. Het gaat slecht met Versatel maar zo slecht... *D

Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Zo te horen is er nog veel te verbeteren in Hostingland.... Ik vraag me af waarom niet iedereen gewoon overstapt op mijn hoster. Check sig....

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 05 juli 2002 10:14 schreef Jaded het volgende:
Zo te horen is er nog veel te verbeteren in Hostingland.... Ik vraag me af waarom niet iedereen gewoon overstapt op mijn hoster. Check sig....
En wie zegt dat jou hoster beter is dan alle anderen ?

• The Source
  • Laatst online: 18:50
Iets in je sig hebben is 1 maar dat dan ook nog aktief lopen spammen is 2... zoek je een ban ofzo?

• Jaded
Als ik dit zo allemaal lees, dan denk ik, ik ben wel erg goed af...
Goeie service, snelle afhandeling, en niet duur.

(Klinkt bijna als spam...)

• Jaded
Op vrijdag 05 juli 2002 10:33 schreef The Source het volgende:
Iets in je sig hebben is 1 maar dat dan ook nog aktief lopen spammen is 2... zoek je een ban ofzo?
Dit is gewoon een mening hoor. Meteen spam roepen is trouwens ook niet zo populair.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 10:38 schreef Jaded het volgende:

[..]

Dit is gewoon een mening hoor. Meteen spam roepen is trouwens ook niet zo populair.
tuurlijk jij gaat speciaal voor "jou webhost" met een url in je sig lopen als "klant". nofi maar dat hostertje in je url staat nogal slecht aangeschreven, dat kun je met een beetje spam niet goed krijgen. bah.

• Jaded
'Slecht aangeschreven'... beargumenteer dat dan even.

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
ik heb wat sites bekeken die daar gehost worden maar ze zijn allemaal nogal SLOOM, dus niet meer dan 15 kB/s

ik hoor hier echt de ene persoon wideXS helemaal prijzen en de andere vind het helemaal niks...

jammer dat de meningen zo verschillen ik weet nu echt niet wat ik moet...

Verwijderd

http://www.deheeg.nl
http://www.starhost.nl

Misschien zijn deze wat voor je. Niet al te duur en goede service. (van de laatste weet ik dat heel zeker)

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 14:33 schreef Tuxus het volgende:
Misschien zijn deze wat voor je. Niet al te duur en goede service. (van de laatste weet ik dat heel zeker)
right, laten we maar niet op starhost gaan zoeken in de search want dan komen we liters spam tegen

• Jaded
De homepage van starhost voorspelt meteen al niet veel goeds :D Problemen problemen problemen.
NoFI trouwens :)
Viel me zomaar op

Verwijderd

Klopt downtime gehad maar is allemaal weer snel gefixt. Is wel goedkoop. :)

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 15:11 schreef Kertje het volgende:

[..]

right, laten we maar niet op starhost gaan zoeken in de search want dan komen we liters spam tegen
Hosters kunnen veranderen. :)

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 16:11 schreef Tuxus het volgende:

[..]

Hosters kunnen veranderen. :)
niet dus want je spamt nu nog steeds

• Jaded
Als ik Tuxus' website of die van starhost ping, krijg ik time-outs....

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 16:14 schreef Kertje het volgende:

[..]

niet dus want je spamt nu nog steeds
Ik ben Noel niet. Ik geef alleen een sugesstie over iets waar de site waar ik aan mee werk goede ervaringen mee heeft. Meer niet. :)

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 16:22 schreef Tuxus het volgende:

[..]

Ik ben Noel niet. Ik geef alleen een sugesstie over iets waar de site waar ik aan mee werk goede ervaringen mee heeft. Meer niet. :)
tuuuuurlijk |:(

Verwijderd

Jongen, voornaam Frank. Ik heet 100% geen Noel :)

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
jongens, jongens, geen gespam geen geflame, straks komt er nog een slotje op :{

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 19:47 schreef Tuxus het volgende:
Jongen, voornaam Frank. Ik heet 100% geen Noel :)
misschien kun je gewoon even kappen met die onzin, en gewoon ontopic gaan :z

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 20:06 schreef Kertje het volgende:

[..]

misschien kun je gewoon even kappen met die onzin, en gewoon ontopic gaan :z
Laat maar ik ga dr al niet meer op in ook.

• Jaded
Waar ging het over ?? :+

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 21:37 schreef Jaded het volgende:
Waar ging het over ?? :+
Lees maar ff terug. Als ik dr weer op in ga is er kans dat Kertje ook weer reageert en dan ga ik weer reageren en dan gaan we helemaal offtopic. :)

Verwijderd

Kappen mensen, gewoon even ontopic gaan. :)
Pagina: 1