Toon posts:

Matrox PCI of AGP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even wat advies nodig wat ik in de vele topics niet direct kan terugvinden..
Systeem dell 4300 P4 1,7 GHZ, 256 MB, 64MB geforce 2 AGP, XP.
Ik wil graag twee schermen voor extended Screen (verschillende programma per scherm). Ik heb al gekeken naar Matrox 550.
De vraag waar ik mee worstel is moet ik mijn huidige AGP vervangen of kan ik volstaan met een extra PIC kaart van Matrox? wat zijn de voor- nadelen? wat dit betreft schiet mijn kennis te kort.

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Op donderdag 04 juli 2002 16:32 schreef wjck het volgende:
Ik heb even wat advies nodig wat ik in de vele topics niet direct kan terugvinden..
Systeem dell 4300 P4 1,7 GHZ, 256 MB, 64MB geforce 2 AGP, XP.
Ik wil graag twee schermen voor extended Screen (verschillende programma per scherm). Ik heb al gekeken naar Matrox 550.
De vraag waar ik mee worstel is moet ik mijn huidige AGP vervangen of kan ik volstaan met een extra PCI kaart van Matrox? wat zijn de voor- nadelen? wat dit betreft schiet mijn kennis te kort.
AGP is natuurlijk veel sneller, dus als je een AGP dual head kaart erin zet, dan zit je gebakken.
Ik heb hier 2 systemen met dual screen, eentje met een Matrox G450 Dual Head en dat loopt best okee. Mn andere systeem heeft een GeForce2MX AGP en een TNT2 PCI. Maar je merkt wel ff verschil tussen die twee zeg.....
Ik weet niet hoe het met die Radeon's zit, want die zijn er ook in Dual Head en die zijn best rap en geven een hele goeie beeldkwaliteit. Ik zit er zelf ook aan te denken om zo'n Radeon aan te schaffen. Misschien kun je eens in het Radeon-topic vragen (lees ik gelijk met je mee ;) )

P R N D

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
Dat hangt er van af wat je op die extenden view wilt gaan doen.

• Als je er alleen maar windows op wilt zien kan je volstaan met een goedkope oude matrox.

• Als je topkwaliteit 2d en matige 3d prestaties wilt dan moet je je geforce weg doen een een matrox dualhead kopen.

• Als je matige kwaliteit 2d wilt en goede 3d prestaties moet je je Gforce laten zitten een pci geforce er bij zetten

Verwijderd

Topicstarter
Jouw systeem met Matrox AGP loopt dus duidelijk sneller dan de AGP-PCI combinatie. Dan lijkt mij de conclusie duidelijk voor mij: De huidige AGP vervangen door een Matrox. ik heb zelf gekeken naar de G550 me die lijkt me wel wat. Ik zoek nog een aantrekkelijke prijs.
Is de verwisseling van kaarten gemakkelijk te doen voor een redelijk leek?
Moet je eerst de bestaande kaart software matig verwijderen of gewoon je kast openschroeven en de AGP verwisselen en dan opstarten , software installeren en klaar?
Je merkt dit is nieuw voor mij, maar ik leer snel.

Verwijderd

voor goede 2D en behoorlijk goede 3D is er de Matrox Parhelia
[400 euro ofzo]

Voor Intel moederborden kun je een 32MB PCI G450 dualhead halen.

Geforce vervangen door een AGP-versie van de Matorx G550 is zinloos. Dan verlies je je 3D-snelheid.
zeggen dat AGP sneller is als PCI is zinloos voor een Matorx G450/550 daar deze altijd rond het niveau van een TNT2 presteren.

Kortom:
veel geld -> AGP Matrox Parhelia die een Geforce2MX vervangt
weinig geld -> 32MB pci G450 dualhead naast je huidige GF2mx
geen interesse in 3D -> G550 AGP

Matrox PCI is dus handig als je nog snel wilt kunnen gamen met je GeForce

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:54
Software uninstalleren.
Kaart wisselen.
CD van bij je nieuwe kaart erin. Ok Ok Ok klikken.
Klaar is kees.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 16:56 schreef Matsu_matsu het volgende:
Dat hangt er van af wat je op die extenden view wilt gaan doen.

• Als je er alleen maar windows op wilt zien kan je volstaan met een goedkope oude matrox.

• Als je topkwaliteit 2d en matige 3d prestaties wilt dan moet je je geforce weg doen een een matrox dualhead kopen.

• Als je matige kwaliteit 2d wilt en goede 3d prestaties moet je je Gforce laten zitten een pci geforce er bij zetten
Op dit systeem speel ik geen spellen, alleen windows toepassingen: Excel, Powerpoint en Internet tegelijk.
Wat bedoel je met oude goedkope Matrox: een AGP of PCI.
Ik vraag mij af of extended view wel werkt met PCI?

• Jesse
Op donderdag 04 juli 2002 17:02 schreef wjck het volgende:

[..]

Op dit systeem speel ik geen spellen, alleen windows toepassingen: Excel, Powerpoint en Internet tegelijk.
Wat bedoel je met oude goedkope Matrox: een AGP of PCI.
Ik vraag mij af of extended view wel werkt met PCI?
Jah
Als je geen dvi nodig hebt en headcasting je niet boeit (duh)kan je bijna net zo goed een G450 dual VGA halen.

Wat ook werkt is gewoon een extra pci videokaart erbij zetten. Waarschijnlijk is het qua software iets minder simpel, maar het resultaat is op de 'brakke' 2d van een niet matrox kaart na niet significant.

Wat voor beeldschermen ga je eraan hangen?

Een oude goedkope matrox is een g400 of een g200 oid. Hij bedoelt een g400 of 450. (agp) (lijkt mij) :+

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op donderdag 04 juli 2002 17:06 schreef Jesse het volgende:

[..]

Jah
Als je geen dvi nodig hebt en headcasting je niet boeit (duh)kan je bijna net zo goed een G450 dual VGA halen.

Wat ook werkt is gewoon een extra pci videokaart erbij zetten. Waarschijnlijk is het qua software iets minder simpel, maar het resultaat is op de 'brakke' 2d van een niet matrox kaart na niet significant.

Wat voor beeldschermen ga je eraan hangen?

Dat wordt waarschijnlijk een TFT van Philips, ik heb nl. al een van deze schermen staan.

• Jesse
Op donderdag 04 juli 2002 17:08 schreef wjck het volgende:
*knip*

Dat wordt waarschijnlijk een TFT van Philips, ik heb nl. al een van deze schermen staan.
Jij quote lekker lelijk ;) (er moet nog [/quote] tussen)

Er komt dus een tft van Philips aan. Als die een dvi ingang heeft is een dvi uitgang wel de moeite waard dacht ik.
En het andere beeldscherm? Je crt?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:10 schreef Jesse het volgende:

[..]

Jij quote lekker lelijk ;) (er moet nog
tussen)

Er komt dus een tft van Philips aan. Als die een dvi ingang heeft is een dvi uitgang wel de moeite waard dacht ik.
En het andere beeldscherm? Je crt?
[/quote]

sorry voor de quote.
nee, het worden beide tft schermen met analoge plug.

• Jesse
http://www.matrox.com/mga/products/selector/home.cfm
* Home use
* AGP
* The economical solution for mainstream consumer desktops
* One display (denk ik)

En dan smeren ze je deze aan: http://www.matrox.com/mga/products/selector/millg550_retail.cfm
Dat lijkt me een goede keuze als je niet per se de allergoedkoopste oplossing wilt.

:)

edit: Allebei d-sub? (zo'n blauwe en niet een witte) Dan kan je voor een g550 met verloopje (die zit er bij bij een retail in elk geval) of voor een g450 gaan

(et wordt bij jou nooit wat met die quotes hé )

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb vorige week m'n Radeon + Matrox G450 PCI vervangen door een G550 AGP. Het bespaart bandbreedte op je PCI bus en het beeld op de tweede monitor is gewoon een stuk sneller. Dit merke ik o.a. in Mozilla bij de fade-in/fade-out menuutjes die ik voor de nieuwe layout van t.net heb gemaakt. Ik zou dus de voorkeur geven aan Dual Head op je AGP.

• Jesse
Op donderdag 04 juli 2002 17:31 schreef Femme het volgende:
*knip*
Hm jah de fade in menutjes van de nieuwe layout van tweakers.net zijn idd een goed argument om toch maar één agp kaart te nemen. ;)

Overige voordelen:
-Gemakkelijker
-Werkt zeker weten en goed ook
-gelikte 2d op bijde schermen.

Zolang je niet gamed heeft een g550 eigenlijk geen nadelen.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 17:31 schreef Femme het volgende:
Ik heb vorige week m'n Radeon + Matrox G450 PCI vervangen door een G550 AGP. Het bespaart bandbreedte op je PCI bus en het beeld op de tweede monitor is gewoon een stuk sneller. Dit merke ik o.a. in Mozilla bij de fade-in/fade-out menuutjes die ik voor de nieuwe layout van t.net heb gemaakt. Ik zou dus de voorkeur geven aan Dual Head op je AGP.
waarom nit die G450 laten zitten en alleen de Radeon vervangen door je G550?

4 monitoren :+

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
Op vrijdag 05 juli 2002 00:24 schreef BBL the 2nd het volgende:

[..]

waarom nit die G450 laten zitten en alleen de Radeon vervangen door je G550?

4 monitoren :+
waarom dan niet gelijk die quad zooi g200 nemen? 6 monitoren :+
waarom niet nog zon 2e set? 10 monitoren :+

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De G550 is cheap. Ik wil eigenlijk een Parhelia maar ik weiger daar 450 euro voor te betalen :) .

• Jesse
Op vrijdag 05 juli 2002 03:57 schreef bolleh het volgende:

[..]

waarom dan niet gelijk die quad zooi g200 nemen? 6 monitoren :+
waarom niet nog zon 2e set? 10 monitoren :+
weet je hoe duur een g200 MMS is?
Die zijn btw pci, en je hebt quad en dual versies.
Als je het maximum van 4 stuks in je compu hangt kan je dus 16 beeldschermen aan je pc'tje hangen.
Ik denk dat je o.a. betaalt voor een hap software erbij, want volgens mij gaat windows een G550 agp en een G450 pci met vierbeeldschermen eraan al niet slikken :)
Op vrijdag 05 juli 2002 04:02 schreef Femme het volgende:
De G550 is cheap. Ik wil eigenlijk een Parhelia maar ik weiger daar 450 euro voor te betalen :) .
En wij maar denken dat je zat verdiende met die gare webssite van je ;)
Pagina: 1