Toon posts:

extern HDD onder DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een win2k pc imagen maar ik kan hier niks bij zetten dus moet extern gebeuren, en onder dos.
Ik zat zelf te denken aan een externe hdd kast op een parallelle aansluiting, maar nou wil het dat ik zo'n kast nergens kan krijgen.
Wat nu!!!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Externe SCSI-hdd op paralelle poort, en dan DOS ASPI-drivers (scsi-drivers). Ik heb zo nog ergens een versie van norton ghost op bootflop staan. Was een dos versie, maar werkte perfect met NTFS samen (imagen NT4 server). Kreeg het zelfs voor elkaar om rechtstreeks naar SCSI DAT te ghosten!!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
promise pci kaartje er tijdelijk in en ghosten maar?
cd-rom drive er ff uit en ghosten maar?
schijf opdelen met pm, image naar d partitie schrijven en daarna op cd branden?

Verwijderd

Topicstarter
Al deze oplossingen zijn geen oplossingen voor mij heb geen plaats voor SCSI kaart :'(

• The Eagle

The Eagle

Is het misschien een idee om ff tijdelijk een 2e hdd op de plaats van de cdrom te hangen, en dan ghosten???

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Taurec
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:59
Zelf heb ik een Externe HP Brander 2x voor de parallelle poort

in de kast van dat geval kon ik ook een HDD Wissel rekje plaatsen .. toen met wat shuttle drivers kon ik de HDD benaderen .. en Ghosten op 4.5MB/Min (met compressie op high)

"Beetje" traag maar het werkt ..

Verwijderd

Topicstarter
ja zoiets moet ik ook hebben maaar weet iemand nog waar ik dit kan krijgen ???

• The Eagle

The Eagle

Die rackjes voor intern gebruik zijn gewoon in iedere computerzaak te krijgen, zowel voor IDE als voor SCSI. Maar imho, moet het ook zonder kunnen, door gewoon tijdelijk je pc open te schoreven en ff een cdrom door een hdd te vervangen

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
piggyback devices kan je kopen van (voorheen)Shuttletech, welke nu te vinden zijn op http://www.scmmicro.com

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Pagina: 1